Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: Podtlenek LPG do E38 740iA 4,4i

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Sebol
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    251
    BMW
    e60
    Skąd
    Świetochłowice
    panowie dajcie sobie spokoj z :razz: gazem :razz: teraz mi sie dostanie:))))ale takie jest moje zdanie........

  2. #12
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Czym popierasz swoje zdanie na temat gazu w aucie ? :D
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Sebol
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    251
    BMW
    e60
    Skąd
    Świetochłowice
    Cytat Zamieszczone przez Sebek
    Czym popierasz swoje zdanie na temat gazu w aucie ? :D
    juz pisalem nie raz mialem w poprzedniej ale w e39 535 instalke za ponad 7 tys BRC i lipa znajomy do swojej igly jak to mowil e38 750 zalozyl stag 300 po miesiacu poszla mu uszczelka z lewej strony dziwny zbieg okolicznosci albo tak jak wiekszosc twierdzi ze bmw nie jest przystosowane do gazu dlatego jest takie a nie inne moje zdanie......ktos napisze ale ja zrobilem 50 tys na gazowni oki zgodze sie ja zrobilem 5tys i sprzedalem wkoncu auto bo dwa razy sciagali mnie z trasy na lawecie kumpel zrobil chyba 9 i poszla mu uszczelka....

  4. #14
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Juz chyba kiedys tobie (lub komus innemu) pisalem ze wszystko zalezy od umiejetnosci personelu warzstatu montujacego instalacje. Druga wazna rzecz to instalacja dobrana do silnika.

    W twoim przypadku - chyba ani jedno ani drugie nie bylo optymalne.

    Co do personelu warsztatu - powinni potrafic wybrac odpowiednia instalacje do danego silnika.
    Powinni miec takze wystarczajace doswiadczenie przy danym typie silnika - tutaj V8 BMW.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Wydawalo by sie ze to nie jest zaden problem - wedlug instrukcji wsadzic instalacje do auta - i to jest blad. Bardzo waznymi punktami na ktore trzeba uwazac to:

    - przekroj przewodu idacego ze zbiornika do parownika (gdy bedzie za maly - silnik nie bedzie dostawal wystarczajacej ilosci gazu)

    - odpowiednie dobranie parownika (do mocy silnika - gdy bedzie za maly - silnik nie bedzie dostawal odpowiedniej ilosci gazu)

    - odpowiednie umiejscowienie parownika (wazne - aby byl dobrze dogrzany - pomimo przeplywu plynu z ukladu chlodzacego / gdy nie bedzie dogrzany - gaz nie bedzie odpowiednio rozprezony i bedzie go brakowac)

    - prawidlowe wpiecie sie do ukladu chlodzenia - przewodami gumowymi - laczacymi sie z parownikiem (bledne wpiecie spowoduje niedogrzanie parownika / problemy z ukladem chlodzenia silnika)

    - prawidlowe dobranie wtryskiwaczy gazu, proporcjonalnie do mocy, ilosci cylindrow silnika.
    PRINS proponuje do swoich instalacji 5 grup wtryskiwaczy - odpwiednio dobranych do mocy na pojedynczy cylinder (przy zle dobranych wtryskiwaczach - silnik bedzie dostawal za malo gazu - lub perfekcyjne ustawienie cyklu wtrysku nie bedzie mozliwe)

    - prawidlowy rozmiar dysz - umiejscowionych w kolektorze ssacym - do dysz podlaczone sa wtryskiwacze gazu (przy zle dobranych dyszach - moze brakowac gazu przy wiekszym obaciazeniu silnika)

    - BARDZO WAZNE prawidlowe umiejscowienie dysz wtrysku gazu w kolektorze ssacym. Nie mozna wbic sie do kolektora w byle ktorym miejscu - idealnym miejscem bylo by miejsce gdzie siedza wtryski paliwa - ale one sa juz zajete - i tautaj wazne jest doswiadczenie. Dysze musza byc umiejscowione w dobrym miejscu i pod prawidlowym katem. (przy zle dobranym miejscu moze dojsc do nierownej pracy siilnika, zawirowan gazu w kolektorze).

    - identyczna dlugosc przewodow pomiedzy wtryskiwaczami gazu a dyszami (przy roznych dlugosciach - bedziemy mieli rozne cisnienia na dyszach.

    - Odpowiednie wpiecie sie do instalacji elektrycznej samochodu (wtryski benzyny itd.)

    - podlaczenie sondy lambda do komputera instalacji (przy nie podpieciu sondy - instalacja nie bedzie potrafila uzywac funkcji bezpieczenstwa - odlaczajacych instalacje w podbramkowych sytuacjach - za bogata lub za uboga mieszanka paliwa itd.)

    - BARDZO WAZNE - prawidlowe zaprogramowanie komputera instalacji - tutaj trzeba na prawde wiedziec co sie robi, i miec do tego odpowiednie urzadzenia takie jak urzadzenia diagnostyczne OBD, urzadzenie do pomiaru emisji spalin itd.

    Smie twierdzic ze do prawdlowego ZMAPOWANIA instalacji - potrzebna jest hamownia. Wszelkie ustawianie na oko - na sluch - w czasie jazdy itd. mozna "wsadzic w buty".

    Co do instalacji:

    rozrozniamy ich 5 rodzaji.

    1. Parownik - dolot gazu - bez elektroniki - sterowanie sruba na parowniku
    2. Parownic - dolot gazu - z elektronika (podlaczenie sondy lambda) i sterowaniem na srubie
    3. Wtrysk gazu (nie sekwencyjny) z elektronika (podlaczenie sondy lambda)
    4. Sekwencyjny wtrysk gazu z elektronika (podlaczenie sondy lambda)
    5. Sekwencyjny wtrysk gazu fazy cieklej gazu z elektronika (podlaczenie sondy lambda) brak parownika - za to pompa gazu

    w 4 generacji istnieja takze instalacje bez parownika - gaz rozprezany jest w przewodach poprowadzonych w gumowych wezach ukladu chlodzenia.

    BARDZO WAZNE !

    Tylko instalacje VSI producenta PRINS (Holandia) - wspolpracuje stale i na zywo z systemem wtrysku benzyny. Odpada mapowanie komputera wtrysku gazu. System ten jest najbardziej rozbudowanym i zaawansowanym systemem wtrysku gazu.

    Zapotrzebowanie na paliwo jest pobierane z komputera wtrysku benzyny - a sterownik instalacji - przeklada jedynie w procentach cykle wtrysku benzyny na cykle wtrysku gazu.

    Wszystkie inne instalacje 4 generacji (wedlug mojego stanu wiedzy) - takze STAG 300 - sa systemami ktore trzeba mapowac.

    Mapowanie to przypisanie stalych cyklow wtrysku gazu do obciazenie silnika we wszystkich jego zakresach. Ustawienie tego w warszatacie prawidlowo jest prawie niemozliwe.

    Procedury producentow - przewiduja uzycie profesjjonalnego sprzetu diagnostycznego do tego typu ustawien.

    Stag 300 - mapuje sobie sam swoj system - podczas jezdzenie przez pierwsze kilometry. Z czasem trzeba ta mape potwierdzic i zapisac na stale.


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jak widzicie - temat jest bardzo rozbudowany - dlatego trzeba sie przed zalozeniem instalacji na prawde dobrze zastanowic nad tym - gdzie to zrobimy i jaka instalacje wybierzemy.

    Pominiecie chociaz by jednego punktu - moze zawarzyc na poprawnej pracy silnika na gazie.

    Wybieranie tanich rozwiazan do takich silnikow jak M60, M62 - jest bardzo ryzykowne.

    Prawdopodobienstwo tego ze warsztat do ktorego pojedziemy bedzie mial doswiadczenie z takimi silnikami jest znikome.

    Zastanowcie sie - czy wszystkie warsztaty podchodza do sprawy tak jak to wymienilem ? NIE

    Dlatego nie dziwcie sie ze mieliscie do tej pory zle doswiedczenia z instalacjami gazowymi.

    W razie pytan o adresy warsztatow wyspecjalizowanych w takich silnikach - sluze pomoca !
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  5. #15
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Cytat Zamieszczone przez Sebol
    Cytat Zamieszczone przez Sebek
    Czym popierasz swoje zdanie na temat gazu w aucie ? :D
    juz pisalem nie raz mialem w poprzedniej ale w e39 535 instalke za ponad 7 tys BRC i lipa znajomy do swojej igly jak to mowil e38 750 zalozyl stag 300 po miesiacu poszla mu uszczelka z lewej strony dziwny zbieg okolicznosci albo tak jak wiekszosc twierdzi ze bmw nie jest przystosowane do gazu dlatego jest takie a nie inne moje zdanie......ktos napisze ale ja zrobilem 50 tys na gazowni oki zgodze sie ja zrobilem 5tys i sprzedalem wkoncu auto bo dwa razy sciagali mnie z trasy na lawecie kumpel zrobil chyba 9 i poszla mu uszczelka....
    nie bede sie rozpisywac ale to sa fakty:

    - lpg mam od 04/2003 przy 221000 km w mojej e38
    - wydalem na instalacje, czesci i inne koszty 2100 €
    - zaczelem prowadzic statystyke kosztow i oszczednosciod 03/2005 i zaoszczedzilem do dzis 4141,39 € przy stanie licznika 318000 km
    - 1x na trasie zawiodl Lpg po tankowaniu na granicy DE/CZ zakleilo parownik.
    - w zeszlym roku nie dojechalbym ze wloch do domu po tym jak mi padla we wloszech pompa paliwa (lub po wielkich kosztach), zmostkowalem i jezdzilem tylko na Lpg i przeskoczylem na oparach do DE, bo jedyna stacja w austri byla zepsuta.
    - serwis instalacji przeprowadzam sam

    No coz, auto jezdzi dalej
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Sebol
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    251
    BMW
    e60
    Skąd
    Świetochłowice
    w teori wszystko ladnie wyglada w statystykach przepieknie a zycie i tak swoje pokaze,,,,,,

  7. #17
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Wlasnie ze nie wyglada - bo ktos ci to w twoich autach do tej pory s_p_i_e_p_r_z_y_l ;D

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Sebol
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    251
    BMW
    e60
    Skąd
    Świetochłowice
    Cytat Zamieszczone przez Sebek
    Wlasnie ze nie wyglada - bo ktos ci to w twoich autach do tej pory s_p_i_e_p_r_z_y_l ;D
    jedno bylo moje e39 a od znajomego e38.......dlatego mam i bede mial takie zdanie co do lpg....

  9. #19
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Widze ze po moim dlugim poscie w ktorym naswietlilem prawie wszystkie aspekty instalacji gazowych - dalej uwazasz - ze winien za problemy jest ten niedobry GAZ LPG ;D a panowie ktorzy zakladali ci i twojemu kumplowi instalacje sa SUPER SPECJALISTAMI ;D ;D ;D

    No niech ci bedzie - ja tam dalej tankuje LPG i ciesze sie z osiagow mojego M62 i oszczednosci ...

  10. #20
    Vip Vip Awatar Pablo_gl
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,602
    BMW
    E65 740d, E38 740i
    Skąd
    Gliwice
    No cóż w większości takich przypadków sprawa wygląda następująco:
    wszystko o czym nie mam pojęcia jest przerażające... ;D .
    Myślałem, że czasy średniowiecznych mitów, mitomanów i smoków mamy już za sobą ale widać są jeszcze jednostki kultywujące te tradycje ciemnoty...
    Cóż pozostaje jedynie próbować dać odrobinę światła na tę mroczną, straszną sprawę LPG... :hah:
    :hah: :hah:
    Dreams from Dreams - 7er...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •