Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Problem M62TuB44

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg

    Problem M62TuB44

    A mianowicie chodzi o to że:

    Padłą mi przepływka więc jeździłem bez niej tzn: odłączyłem ją.
    I wczoraj zrobiła mi psikusa w czasie jazdy przestałą chodzić jakby na wszystkie gary i w czasie przyśpieszania zapala sie check engine.

    Przepływka jest już założona sprawna ori. Ale nic się nie zmieniło dalej nie chodzi na wszystkie gary.
    Sprawdziłem cewki, świece wszystko oki.
    Ale zauważyłem że jak ze strony pasażera odepnę 2 cewkę nie zmienia sie praca silnika, wiec myślałem że to jednak świeca albo cewka ale podmieniłem świece i cewke i nadal na tym samym cylindrze nie ma reakcji jak odepnę cewkę,
    może być że cewka nie dostaje impulsu (prądu) tylko na jeden cylinder.
    Jak tak to co za przyczyna może być tego.
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

  2. #2
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    Kasowałeś błędy na komputerze?
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg
    Jeszcze nie kasowałem bo nie miałem jak podjechać jutro będę ogarniał komputer.
    A mam pytanie coś takiego jakbym zrobił coś pomorze:???
    Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
    1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
    2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
    3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
    4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
    5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
    6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
    7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
    8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
    ( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
    9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut"
    podaje to za Frank-iem
    _________________
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

  4. #4
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    To co podałeś jest prawdą, skasujesz błędy i adaptację silnika, dlatego trzeba wykonać taką operację, aby silnik utworzył nową mapę wtrysków
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg
    To fajnie juz sie za to zabieram:))


    Nic nie pomogło.: Trzeba szczytać błędy inaczej się nie dowiemy.
    Ostatnio edytowane przez przemo9999 ; 28-05-2011 o 09:01
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Mapa wtrysków jest wgrana w DME na stała i nie ma nic wspólnego z adaptacją... Komputer podejmuje kroki odnośnie czasowtrysków i kąta wyprzedzenia zapłonu, na podstawie wszelkich czujników w jakie wyposażono silnik, czyli między innymi przepływka, sondy lambda, czujniki spalania stukowego, czujnik obr silnika, czujnik położenia przepustnicy itd. Nie wiem kto Wam naopowiadał bzdur na temat map wtrysku. Jedyne co możemy w podobny sposób skasować (wystarczy odpiąć od aku klemy i je ze sobą połączyć na kilka minut, nie wiem po co wymyślanie na temat stacyjki i innych dziadostw), to błędy zapamiętane w pamięci DME, a nie mapę wtrysku. Swoją drogą jeżeli coś jest uszkodzone to kasowanie błędu nic nie da. Jedź na jakąś diagnozę i tyle.

  7. #7
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,125
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez przemo9999 Zobacz posta
    A mianowicie chodzi o to że:

    Padłą mi przepływka więc jeździłem bez niej tzn: odłączyłem ją.
    I wczoraj zrobiła mi psikusa w czasie jazdy przestałą chodzić jakby na wszystkie gary i w czasie przyśpieszania zapala sie check engine.

    Przepływka jest już założona sprawna ori. Ale nic się nie zmieniło dalej nie chodzi na wszystkie gary.
    Sprawdziłem cewki, świece wszystko oki.
    Ale zauważyłem że jak ze strony pasażera odepnę 2 cewkę nie zmienia sie praca silnika, wiec myślałem że to jednak świeca albo cewka ale podmieniłem świece i cewke i nadal na tym samym cylindrze nie ma reakcji jak odepnę cewkę,
    może być że cewka nie dostaje impulsu (prądu) tylko na jeden cylinder.
    Jak tak to co za przyczyna może być tego.
    Zmierz kompresje na tym cylindrze
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg
    Parametry silnika.



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

  9. #9
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Trzeba sprawdzić wtryskiwacze i ich zasilanie, kompresję i sterowanie cewek. Wystarczy próbówka na sprawdzenie sterowań. Liczy się ile mają ciśnienia a nie czy jest czy nie ma więc bez manometru się nie obejdzie.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg
    Jak sprawdzic zasilanie wtryskiwaczy i sterowanie cewek ??
    Jak skasowałem błedy silnik na jakies 2 minuty zaczął pracować idealnie.
    Ostatnio edytowane przez przemo9999 ; 08-06-2011 o 18:26
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •