Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Pokaż wyniki od 51 do 52 z 52

Wątek: Wymiana osuszacza klimatyzacji, robił ktoś?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Przyglądając się tej konstrukcji i biorąc pod uwagę co piszesz myślę że:
    Osuszacz jest nowego typu, instalacja w samochodzie, starego typu ( trochę dziwne bo piszesz, że samochód jest a.d. 90 ) Zastanawiają mnie trzy wtyczki po stronie instalacji... Nie przypominam sobie, żeby w instalacji nowego typu były trzy, aczkolwiek sprawdzę dzis u siebie. Całe połączenie ( rzeźba ) jest wykonane źle w moim rozumieniu, dlatego, że z osuszacza z jednym czujnikiem wychodzą dwa odzielne gniazda, które sterują urządzeniami do nich podłączonymi ( 1.kompresor, 2.wiatrak ) w różnych zakresach ciśnienia ( 1.wysokie/niskie, 2. średnie ) natomiast u Ciebie obydwa urządzenia mają sterowanie z jednej wtyczki. Trzeba powrócić do oryginału sprawdzając która wtyczka po stronie instalacji jest od czego.
    Niestety, to nic nie zmienia, bo piszesz, że na odpiętym wynalazku wiatrak i tak chodzi. Albo zatem gdzieś jeszcze jest jakaś zmota, która uruchamia wiatrak, do tego włączając dwa biegi jednocześnie ( tu pytanie, które może zabrzmi głupio - Jesteś pewien, że po wyciągnięciu przekaźnika 2 - go biegu wiatrak zwalnia do 1 -go ? ) Albo jest gdzieś zwarcie. Prędzej to pierwsze, bo drugie jest mało prawdopodobne ze względu na odrębne sterowania obu biegów, musiałyby być przetarte dwa odrębne przewody. Niby możliwe, ale...

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    Dzieki uprzejmości i pomocy kolegi BANOL udało się rozwikłać pod jego garażem :-) w końcu tę zagadkę moich wentylatorów... rozwiązanie okazało się o tyle banalne co absurdalnie głupie... ktoś kiedyś pomylił wtyczki i wsadził wtyczkę od kompresora w czujnik temperatury, a wtyczkę temperatury w gniazdo kompresora... znaleźliśmy to przez przypadek, całość od razu zaczęła działać jak należy po zamienieniu wtyczek... teraz pozostało mi kupić osuszacz z czujnikiem i uszczelnić/nabić klimę :D
    Dzięki wszystkim za pomoc :-)
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •