Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Kompresja w m60b40

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar FuTuRee
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    86
    BMW
    e38 m62b44 e65 n62b36 e70 n52b30
    Skąd
    Mała wioska gdzieś w środku
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    10,5 bara kwalifikuje silnik do remontu generalnego,oczywiście silnik będzie pracował,ale o dobrych osiągach można zapomnieć.U kolegi różnica sięga do 1,5 bara (11,5...13) nic dziwnego,że "kuleje".
    Pisząc te 10.5 bara właśnie do tego dążyłem, że nawet przy niskiej kompresji ale bez dużych różnic stopnia sprężania na cylinder silnik może pracować równo, chociaż faktycznie kwalifikuje się do remontu. W przypadku kolegi można powiedzieć że ciśnieniowo mieści się w normie (12-14 bar), ale niestety tak jak napisał "marek1132" róznica 11,5 a 13 między cylindrami na lewej i prawej stronie to dosyć sporo.

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    25
    BMW
    740d
    Skąd
    Starogard Gd
    Różnica może wynosć około 10% pomiędzy cylindrami, tu niewiele odstaje od normy więc przyczyny szukałbym gdzie indziej.
    TEraz w kwesti ciśnienia w cylindrach, fachowo okresla się, że stopień sprężania mnożymy razy 1.25 i powinno nam wyjśc nominalne ciśnienie (M60 ma 10-10.5) więc nie widze tu żadnej tragedii

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Lincoln fachowo mnożymy razy 0,125-wartość stała,dla Diesla razy 0,21 (wynik w Mpa),ale pamiętaj,że jest to ciśnienie teoretyczne,zmierz sobie w silniku benzynowym ciśnienie sprężania na zupełnie zimnym silniku i porównaj wyniki z pomiarami na rozgrzanym,jeśli na rozgrzanym miałbyś 10 bar to już więcej niż tragedia.Pamiętaj o rozszerzalności cieplnej i luzie tłok-cylinder.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    25
    BMW
    740d
    Skąd
    Starogard Gd
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    Lincoln fachowo mnożymy razy 0,125-wartość stała,dla Diesla razy 0,21 (wynik w Mpa),ale pamiętaj,że jest to ciśnienie teoretyczne,zmierz sobie w silniku benzynowym ciśnienie sprężania na zupełnie zimnym silniku i porównaj wyniki z pomiarami na rozgrzanym,jeśli na rozgrzanym miałbyś 10 bar to już więcej niż tragedia.Pamiętaj o rozszerzalności cieplnej i luzie tłok-cylinder.
    Wartości każdy podaje w barach (Ty także) wiec po co podajesz przelicznik dla MPa?
    Porównywałem u mnie w Oplu różnice są na poziomie 0.5bar, wiec jak dal mnie pomijalnie małe, ogolnie interesuje nas kompresja na ciepłym silniku i tak też sie podaje na przyrządach pomiarowych, więć jeśli takie m20b25 po lifcie ma na ciepło 10.5 bar (stopień sprężania 8.8) to pewnie kwalifikujesz go do remontu? A widzisz ja grzebałem w paru takich silnikach, jeździły bdb mając takie sprężanie i dlatego takich ogolnieków nie wypisuje, bo to tylko niepotrzebnie straszy ludzi.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •