Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Kompresja w m60b40

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków

    Kompresja w m60b40

    Witam mierzyłem sobie ostatnio kompresje bo jak nie jeden walczę z kulaniem na wolnych, i wartości są następujące. Próba była robiona na silniku rozgrzanym, po lekkim ostygnięciu kiedy mierzyłem miał ok 80 *C oczywiście wszystkie świece wykręcone gaz w podłogę .
    Stojąc przed autem podaje od ściany grodziowej.
    ściana grodziowa
    str. pasażera str. kierowcy
    11.5 | 12
    11.5 | 13
    12 | 11.5
    12.5 | 12.5
    chłodnica
    Ostatnio edytowane przez 525d ; 21-05-2011 o 13:42

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Silnik na wykończeniu,zdrowe m60 powinno mieć 14 bar na każdym cylindrze.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar FuTuRee
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    86
    BMW
    e38 m62b44 e65 n62b36 e70 n52b30
    Skąd
    Mała wioska gdzieś w środku
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    Silnik na wykończeniu,zdrowe m60 powinno mieć 14 bar na każdym cylindrze.
    Kolego nie strasz:). Chyba chciałeś napisać "nowe" zamiast "zdrowe" m60. 14 bar to te silniki miały jak wychodziły z fabryki, a nie zapominajmy, że ostatni taki motor włożono do siódemki w 1995r. to jest 16 lat temu. 12 bar to jest bardzo dobry wynik. Spotkałem się z tymi silnikami gdzie przy kompresji średnio 10.5 chodziły równo. Z tym że maksymalna rozbieżność przypadająca na cylinder to było o.5 bar.
    Ostatnio edytowane przez FuTuRee ; 22-05-2011 o 00:31

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Zdrowe to takie, które trzyma parametry fabryczne,co z tego,że ostatnie m60 wyszło z fabryki w 95 roku,nie widzę tu żadnego powiązania z niskim ciśnieniem sprężania,dobrze eksploatowane m60 po 300 tyś km powinno trzymać ciśnienie w granicach 14 bar.10,5 bara kwalifikuje silnik do remontu generalnego,oczywiście silnik będzie pracował,ale o dobrych osiągach można zapomnieć.U kolegi różnica sięga do 1,5 bara (11,5...13) nic dziwnego,że "kuleje".
    Ostatnio edytowane przez marek1132 ; 22-05-2011 o 08:08
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar lionix
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    618
    BMW
    728 E38
    Skąd
    Łdz
    a kompreche to sie chyba na zimnym sprawdza nie na rozgrzanym. mozna jeszcze probe olejowa zrobic i sie okaze.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    silnik ma moc trzyma parametry odnośnie przyspieszenia, oleju wziął 1 l na 10 000 przy czym mam wyciek z uszczelki miski i miałem z o ringów na wężach wchodzących do łapy. Nie wiem ile auto ma przejechane na liczniku 255 ale wiem że skrzynia ma przejechane 11180 h a jest oryginalna z tego auta.

    Równy rok temu była robiona kapitałka głowic, widziałem gładzie cylindrów , mechanik mówił że są dobre, nie ma żadnych rys. Jak coś przepuszcza to tylko przez pierścienie.
    Ostatnio edytowane przez 525d ; 22-05-2011 o 10:26

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Cytat Zamieszczone przez lionix Zobacz posta
    a kompreche to sie chyba na zimnym sprawdza nie na rozgrzanym. mozna jeszcze probe olejowa zrobic i sie okaze.
    Nic podobnego,silnik musi być rozgrzany,diesla sprawdza się na zimnym.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar FuTuRee
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    86
    BMW
    e38 m62b44 e65 n62b36 e70 n52b30
    Skąd
    Mała wioska gdzieś w środku
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    10,5 bara kwalifikuje silnik do remontu generalnego,oczywiście silnik będzie pracował,ale o dobrych osiągach można zapomnieć.U kolegi różnica sięga do 1,5 bara (11,5...13) nic dziwnego,że "kuleje".
    Pisząc te 10.5 bara właśnie do tego dążyłem, że nawet przy niskiej kompresji ale bez dużych różnic stopnia sprężania na cylinder silnik może pracować równo, chociaż faktycznie kwalifikuje się do remontu. W przypadku kolegi można powiedzieć że ciśnieniowo mieści się w normie (12-14 bar), ale niestety tak jak napisał "marek1132" róznica 11,5 a 13 między cylindrami na lewej i prawej stronie to dosyć sporo.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    25
    BMW
    740d
    Skąd
    Starogard Gd
    Różnica może wynosć około 10% pomiędzy cylindrami, tu niewiele odstaje od normy więc przyczyny szukałbym gdzie indziej.
    TEraz w kwesti ciśnienia w cylindrach, fachowo okresla się, że stopień sprężania mnożymy razy 1.25 i powinno nam wyjśc nominalne ciśnienie (M60 ma 10-10.5) więc nie widze tu żadnej tragedii

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Lincoln fachowo mnożymy razy 0,125-wartość stała,dla Diesla razy 0,21 (wynik w Mpa),ale pamiętaj,że jest to ciśnienie teoretyczne,zmierz sobie w silniku benzynowym ciśnienie sprężania na zupełnie zimnym silniku i porównaj wyniki z pomiarami na rozgrzanym,jeśli na rozgrzanym miałbyś 10 bar to już więcej niż tragedia.Pamiętaj o rozszerzalności cieplnej i luzie tłok-cylinder.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •