Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: Montaz hamulcow

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    ... tak - wymiany klockow - trudno z pierwszego postu określić dokładnie o co chodzi, więc wrzuciłem najpopularniejszą czynność - jak cos to służę pomocą.

  2. #12
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez magik2.7 Zobacz posta
    e38 735 polifcie
    Mam E38 735 po lifcie i mam 4-tłoczkowe zaciski stałe (nie pływające)

    Instrukcja zdejmowania zacisku jest tu:
    Kod:
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/03/48/11
    jeśli chodzi tylko o klocki, to instrukcja jest tu (o ile dobrze pamiętam, pręty wybija się do wewnątrz)
    Kod:
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/02/29/48
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #13
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Dalej nie rozumiem czemu niby te zaciski są takie wyjątkowe?
    Prawie każdy zacisk jest tak zbudowany. Na upartego możesz wyciagać zacisk bez wyciagania klocków.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Dalej nie rozumiem czemu niby te zaciski są takie wyjątkowe?
    Prawie każdy zacisk jest tak zbudowany. Na upartego możesz wyciagać zacisk bez wyciagania klocków.
    No wlasnie dlatego, że sa 4-ro tłoczkowe zaciski, a nie jak przed liftem 1 tłoczek. Przeklada się to jednoznacznie na sprawność hamulcow.

  5. #15
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Nawiązuję do tego stwierdzenia:
    Cytat Zamieszczone przez magik2.7 Zobacz posta
    niestety dzieki za podpowiedz ale takich ja nie mam autko jest z 2000r i calkowicie inny ma zacisk jak na tych zdjeciach w linkach,z takimi hamulcami nie mial bym problemu juz robilem takie .....
    Poza tym czy 2 ( bo z 1 tłoczkiem jeszcze zacisku nie widziałem ;) ) czy 4 tłoczki mocowanie jest takie samo. Więc niby gdzie ta wyjątkowość demontażu tego zacisku.
    Nie rozmawiamy tutaj o skuteczności hamowania.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Nawiązuję do tego stwierdzenia:

    Poza tym czy 2 ( bo z 1 tłoczkiem jeszcze zacisku nie widziałem ;) ) czy 4 tłoczki mocowanie jest takie samo. Więc niby gdzie ta wyjątkowość demontażu tego zacisku.
    Nie rozmawiamy tutaj o skuteczności hamowania.
    to tutaj tak dla przykładu zwykły uklad hamulcowy popularnej e38 z silnikiem 4.4 m62 - oczywiscie przed liftem - gdzie tam masz 2 tłoczki w zacisku?
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=05&lang=pl
    po lifcie np. 750 z 2001 miała dwutłoczkowy zacisk
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=05&lang=pl
    Ostatnio edytowane przez chester ; 18-05-2011 o 17:03

  7. #17
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Dobrze mój błąd. Ale jaka jest różnica w mocowaniu?
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Dobrze mój błąd. Ale jaka jest różnica w mocowaniu?
    jedno- i dwu- tłoczkowe zaciski sa takie same i aby ściagnąć klocki to musisz kopyto zacisku ściagnąć odkręcając z tyłu zacisku 2 śruby w oslonie plastikowej na klucz imbusowy 7, a jesli chodzi o cztero- tłoczkowe to nie ściągasz zacisku tylko najpierw wybijasz 2 sworznie prowadzące klocki do wewnatrz ściagasz blaszkę sprężynującą i wyjmujesz klocki - to tak po krotce. :)

  9. #19
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    A czym się różni mocowanie ZACISKU 1,2 lub 4 tłoczkowego?
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    A czym się różni mocowanie ZACISKU 1,2 lub 4 tłoczkowego?
    samo mocowanie zacisku niczym się nie różni - oba sa na dwie śruby mocowane do zwrotnicy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •