Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Wątek: Montaz hamulcow

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Dalej nie rozumiem czemu niby te zaciski są takie wyjątkowe?
    Prawie każdy zacisk jest tak zbudowany. Na upartego możesz wyciagać zacisk bez wyciagania klocków.
    1) Mocowanie
    Zaciski pływające mają bolce ślizgowe, odkręcane kluczem imbusowym 7mm (HEX 7)
    Zaciski stałe nie mają bolców ślizgowych, i są odkręcane kluczem do śrub sześciokątnych 19mm

    2) Bonus ;) - klocki
    Zaciski pływające muszą być odchylone lub zdemontowane w czasie wymiany klocków. Ponadto łatwiej jest cofnąć 1 tłoczek lub 2 tłoczki, przemieszczając cały zacisk względem tarczy, co jest przydatne, jeśli tarcza ma spory rant.
    Zaciski stałe nie muszą być demontowane, wystarczy wyjąć sprężynę i 2 szpilki, Jednak cofnięcie tłoczków jest trudniejsze -- cofać trzeba 4 naraz, bo przy cofaniu jednej strony często wysuwa się druga strona.

    Praska do zacisków stałych musi być taka jak na załączonym zdjęciu "praska_1", do pływających (także 2-tłoczków) może być częściej spotykana ze zdjęcia "praska_2"
    Załączone miniatury Załączone miniatury praska_1.jpg   praska_2.jpg  
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  2. #2
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Dobrze mój błąd. Ale jaka jest różnica w mocowaniu?
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    Dobrze mój błąd. Ale jaka jest różnica w mocowaniu?
    jedno- i dwu- tłoczkowe zaciski sa takie same i aby ściagnąć klocki to musisz kopyto zacisku ściagnąć odkręcając z tyłu zacisku 2 śruby w oslonie plastikowej na klucz imbusowy 7, a jesli chodzi o cztero- tłoczkowe to nie ściągasz zacisku tylko najpierw wybijasz 2 sworznie prowadzące klocki do wewnatrz ściagasz blaszkę sprężynującą i wyjmujesz klocki - to tak po krotce. :)

  4. #4
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    A czym się różni mocowanie ZACISKU 1,2 lub 4 tłoczkowego?
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez EVAN Zobacz posta
    A czym się różni mocowanie ZACISKU 1,2 lub 4 tłoczkowego?
    samo mocowanie zacisku niczym się nie różni - oba sa na dwie śruby mocowane do zwrotnicy.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Podsumowujac, cala ta rozmowa powinna sie skonczyc na moich dwoch linkach z pierwszego postu ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •