znajomy miał caly czas otwarta ta klapke w e36 2,8 i jak ja uruchomil to twierdzi ze litra benzyny pali mu mniej czy to możliwe?
znajomy miał caly czas otwarta ta klapke w e36 2,8 i jak ja uruchomil to twierdzi ze litra benzyny pali mu mniej czy to możliwe?
Panowie o jakiej Wy klapce mówicie...nic o tym nie wiem...
Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...
...Pełny Serwis AUTOKLIMATYZACJI....
Mnie również nurtuje zasada działania tej klapki w e65/66. W 750-ce mam tak że jest zamknięta, nawet po odpaleniu, przy przegazówkach i trzymaniu auta na obrotach też się nie otwiera, a zdaje się że jest sprawna bo cięgno, które ją otwiera jest czyste na długości, która wchodzi do gruszki tak więc musi się niekiedy otwierać, tylko pytanie kiedy, podczas jazdy? Bo na postoju można gazować, a klapka nic.
Nie było by to dla mnie zastanawiające gdyby nie fakt że w drugiej 7 dziś zaobserwowałem że klapka otwiera się odrazu po odpaleniu i jest cały czas otwarta gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. I o co tu chodzi? :) Logiczne wydaje się że na postoju powinna być zamknięta bo po co dwa wydechy otwarte na wolnych obrotach?
Ktoś wie dokładnie kiedy powinna się otwierać a kiedy być zamknięta, zarówno na postoju jak i podczas jazdy? :icon_rolleyes:
Da się taką klapkę wysterować przez inpe?
Ostatnio edytowane przez Cobi ; 31-07-2012 o 20:57
U mnie jest tak ze jak ałtko wyłączone to - otwarta bo niema podcisnienia
jak odpale silnik i jest na wolnych obrotach do 2100 obrotow - zamknieta
jak gazuje na postoju to poyzej 2100 obr to - otwarta
moje auto to 3.0 d e65
słychac ja poza tym jak gazuje ,ze sie otwiera i zamyka taki jakby trzaski metaliczne
W takim razie w dieslu musi być inaczej, w benzyniakach gdy niema podciśnienia to klapka jest zamknięta, sprawdzałem w w 750i, 740i i w dwóch 745i. Próbowałem się wsłuchać w dźwięki podczas jazdy przy depnięciu czy bardziej słuchać wydech ale nie potrafię określić czy robi się jakoś specjalnie głośniej.
w momencie kiedy miałem zablokowaną klapkę auto dawało fajny dzwięk ale gdy otwarłem 2-gi wylot jest o niebo lepiej (jest odchylony tylko bo mocniej nie dało rady ;)- słychać odgłos v-ki ale też bez przesady.
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
Odgrzeje kotleta:-D wiec u mnie ta klapka wcale się nie otwiera, sprawdziłem na postoju powyżej 3 tys obrotów dalej jest zamknięta, w środku rury widzę jakąś śrubkę, ja pozbyć się tej klapki?? Wydaje mi się ze jest zapieczona na maxa bo nie da jej się ruszyć![]()
Ostatnio edytowane przez dealer25 ; 17-07-2014 o 14:24
Wycinaj klapke i śrubę.
Jak zapieczona to odspawaj wszystko i zostaw pustą rurę.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."