-
Zaawansowany Użytkownik
Ogrzewanie - problemy. Raz jeszcze.
Wiem, że problem był poruszany już wcześniej, ale chciałbym się w końcu dowiedzieć o co w tym kur..de chodzi.
Od początku mam problem z ogrzewaniem tj. opisywany już przez paru użytkowników objaw ciepłego powietrza na nogi i podszybie.
Dokładnie wygląda to tak:
Przy temperaturze ustawionej na pokrętle (od strony kierowcy, klima wyłączona) na 16 z kratek lewej i środkowej lewej, leci chłodne powietrze. Podszybie i nogi "wypuszczają" gorące powietrze. Po delikatnej zmianie na około 20 z tych samych kratek zaczyna lecieć dość ciepłe powietrze, powiedzmy, że tej samej temperatury co na nogi i podszybie. Przekręcając owe pokrętło dalej w kierunku 28 ciepłe powietrze przestaje lecieć z kratek na wysokości twarzy i leci tylko i wyłącznie na nogi i podszybie.. Dalej - po włączeniu obiegu wewnętrznego / klimatyzacji ciepłe powietrze przestaje lecieć na podszybiu (dalej leci na nogi), przy ustawieniu na 16-20 leci bardzo chłodne powietrze z kratek, ale po dodaniu temperatury na pokrętle sytuacja analogiczna do tej przy wyłączonej klimie.
Z prawej strony leci tylko chłodne - mam wyłamany silniczek sterowania za OBC więc może to jest przyczyną tego stanu rzeczy, ale gdzieś za silniczkiem (kiedy ruszałem ręcznie dźwigienką) czuć było nadmuch - czy to normalne, czy coś jest pęknięte, wyłamane etc ? Notabene to mocowanie silniczka starałem się wczoraj skleić na poxipol - rozebrałem pół auta, skleiłem wszystko grało. Złożyłem wnętrze, odpaliłem, włączyłem nawiew i usłyszałem tylko trzask.. wyłamało się ponownie.
Nie wiem już co zrobić. Kupować całą nagrzewnicę z obudową i silniczkami i bawić się w wymianę czy próbować naprawiać to co jest z tym, że żeby to zrobić pozostaje mi chyba tylko i wyłącznie zrzucenie deski.
Podmieniałem już panele sterujące (3 sztuki) bez żadnego efektu. EZ są po renowacji, ale być może coś jeszcze puszczają. To postaram się sprawdzić jeszcze raz wg instrukcji Siudemy (pokretla na 16 i sprawdzanie temperatury przewodow przy EZ). Pozostaje jeszcze moduł sterujący przy filtrze, ale jak go sprawdzić nie mam pojęcia..
Wiem, że temat był już poruszany parokrotnie, ale wkrótce zaczną się upały, a nie chce siebie i dzieciaka katować na przemian gorącym i lodowatym powietrzem (bo w tej chwili tak wygląda regulacja temperatury wnętrza w moim aucie), także za wszelkie porady od czego zacząć i na co warto poświęcić czas i kasę będę bardzo wdzięczny.
PS. ewentualnie jeśli znacie kogoś kto ogarnia temat ogrzewania w E32 (warsztat, prywatnie) to również proszę o info.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowane przez Przemo e32 ; 11-04-2011 o 10:29
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum