Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 45

Wątek: M60 ciężko odpala po chwili postoju

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    A sondy działają prawidłowo w pełnym zakresie ?

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar hakero
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    30
    BMW
    740i x5 530i e60
    Skąd
    Łykoszyn Lubelskie
    Odnosnie bledow sprawdz programem od gazu albo jakim innym czy sonda sie nie zawiesza na bezynie albo gazie na wolnych obrotach czy wykresy sa rysowane caly czas. W inpie bedzie pokazywac ze niby jest wszystko ok ,a mimo to bledy wylapie musisz koniecznie przyjzec sie wykresa silnik .Silnik oczywiscie zagrzany . Pol roku walczylem z tym tematem walczylem az wymienilem sady .kolega mial taki przypadek jak mu bak lekko przeciekal i powietrze sie do baku dostawalo to auto palilo jak dziecko jak zakleil to ma to samo co ty probowal na wet niczym odpali zalaczac przekaznik odpompki paliwa na krotko .pomaga to mu i nie musi jusz tak dlugo krecic ale to nie jest rozwiazanie Przed poranym odpaleniem sprubul poluzowac ktoras zlaczke czy czy bedzie jeszcze cisnienie gazu ale mysle ze to nie gaz tylko cos z cisnieniem paliwa
    Ostatnio edytowane przez hakero ; 06-06-2011 o 21:51

  3. #3
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Po 150 km przejechanych na benzynie problem słabego palenia narasta. Byłem u diagnosty, twierdzi że zresetował sterownik od silnika. Kiepskie palenie nie ustało, sugeruje problem z pompką paliwa. Co Wy o tym sądzicie i jakie metody sprawdzenia możecie mi polecić?

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Dawid7er
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    684
    BMW
    e38 730i
    Skąd
    Bełchatów
    Blog
    5
    miałem podobny problem, auto z rana normalnie odpalało, wszystko było git, a gdy się rozgrzał i zgasiłem go tak jak mówisz na 3-4 min to za cholere nie odpalił, musiał ostygnąć. Wiesz kiedy problem znikł? Gdy wymieniłem aku :D nie wiem czy tobie to pomoże ale możesz sprawdzić, a możliwe że coś tam mi się zresetowało gdy mu odciąłem prąd:D

  5. #5
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak będzie problem z regulatorem biegu jałowego lub z lewym powietrzem lub przepływką też będą takie cyrki. Trzeba by zrobić analizę spalin i porównać czas wtrysku na jałowym po rozgrzaniu ze sprawnym autem. Jak będzie padać pompa paliwa to czas wtrysku mocno rośnie. Analiza informuje o rzeczywistym składzie spalin. Warto by się przyjrzeć wskazaniom z sond i wartościom adaptacji. Napis sonda w opisie błędu nie koniecznie informuje o uszkodzonej sondzie tylko o odbieganiu składu spalin od normy.
    Porób screeny z wartości analogowych na ciepłym silniku.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  6. #6
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Sprawdziłem za pomocą wskaźnika że przy kręceniu rozrusznikiem przekaźnik od pompki załączany jest z opóźnieniem i dopiero po jego załączeniu silnik odpala. Mam rozumieć żebym wymienił czujniki wału i wałka?

  7. #7
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    zgodnie z zaleceniami diagnosty zająłem się pompą paliwa, podłączyłem wskaźnik ciśnienia do listwy wtryskowej i próbnik napięcia na przekaźnik od pompy. Zaobserwowałem że nie za każdym razem po włączeniu zapłonu pompka jest włączana, a jeśli nie jest to rozrusznik kręci i po jakimś czasie jak pompka zostanie włączona po sekundzie silnik odpala. Zauważyłem również że jak pompka się załączy po włączeniu zapłonu to ciśnienie wzrasta do 4barów i spada do zera, a po włączeniu rozrusznika wzrasta z powrotem i silnik odpala, zastanawiam się czy ciśnienie nie powinno utrzymywać się dłuższą chwile na listwie. Teraz pytanie co może wpływać na taką pracę pompki paliwa i jak ewentualnie ją zmienić.

  8. #8
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Z mojej dokumentacji wynika że ciśnienie powinno być 3,5 bar.
    Jak będzie więcej to komp się dostosuje.
    To normalne że ciśnienie szybko maleje po odłączeniu pompki.
    Komp ma stałe zasilanie i jeszcze chwilę po wyłączeniu zapłonu pamięta pewne rzeczy dlatego nie załącza pompki.
    Wyłączaj zapłon zawsze na 20 sekund i zaobserwuj czy pompa się załączy za każdym razem.
    Jak nie będzie załączana to jakiś problem z elektryką jest.
    Dla Ciebie istotne jest czy pompa jest załączana w momencie kręcenia rozrusznikiem i występowania usterki i czy jest tam ciśnienie większe jak 3 bary. Miałem przypadki że przy 2,5 bar auto nie paliło.
    Pompa jest pod siedzeniem z tyłu i łatwy dostęp.
    Jak pompa nie ma zasilania w momencie kręcenia to znaczy że komp ma problem z rozpoznaniem obrotów. Może być problem z czujnikiem położenia wału lub wałka. Błędów może nie być. Jak będzie problem z zapalaniem a ciśnienie będzie to prawdopodobniejsze jest uszkodzenie czujnika wałka.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #9
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ja nie jestem zwolennikiem wymieniania wszystkiego po kolei. Po co wymieniać jak można zmierzyć.
    Odepnij czujnik wałka i zobacz co się będzie działo.

  10. #10
    Vip Vip Awatar sebobass
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    689
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Po wypięciu czujnika wałka jest dalej to samo - czyli pompka załączana jest z opóźnieniem. A po nocy po przekręceniu kluczyka na zapłon pompka nie dopompowała ciśnienia

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •