Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: klimatyzacja serwis

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Zasada jest jedna: ile sie oleju odciagnie z gazem to tyle trzeba dodac do gazu.
    Teraz sie nie bierze R12 pod uwage. Te maszyny co sa w zakladach sa tylko na R134A.
    Sprezarki sa fabrycznie zalewane roznymi rodzajami olejow. Wszystkie sa syntetyczne ale maja inne wlasciwosci i gestosc.
    Gestosci jest 3.
    46
    100
    150
    Problemem jest wymienianie roznych gestosci podczas obslugi z powodu posiadania tylko jednego pojemnika.
    Trzeba by zawsze przelewzc ten olej. Oleje PAG sa higroskopijne a uklady klimatyzacji nie lubia wilgoci.
    Poza roznymi gestosciami sa oleje o innym skladzie. Jak sie zmieszaja to potrafia sie zwarzyc i jest wtedy problem.
    Potrafi sie sprezarka zatrzec lub zapcha sie uklad.

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    seban123 weź też pod uwagę to,że sam czynnik r134a jest o wiele bardziej higroskopijny(chłonie wilgoć) aniżeli freon r12,także stosowanie oleju,który ma zmniejszyć to zjawisko niewiele pomoże,porównaj ilość czynnika w układzie a ilość oleju.Pozatym PAG też jest dostępny w wersji uniwersalnej tak jak PAO ;).tom_0808 napełniasz kompresor nowym olejem w przypadku regeneracji lub wymiany na nowy(suchy kompresor),w takim wypadku nie wystarczy podłączenie maszyny do portów HP,LP i wstrzyknięcie czynnika i oleju.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tom_0808
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    624
    BMW
    7 E32 3.5iL, 1991, automat.
    Skąd
    Sochaczew
    Powiem tak ja samochodem jezdze rok, a niewiem kiedy nabijal poprzedni wlasciciel. marek1132 mozesz napisac jaki to jest ten uniwersalny olej PAG. Rozumiem ze przy normalnej wymianie czynnika to calego oleju sie nie wymienia w sprezarce tylko troche np. tak jak jest przy wymianie oleju w sut. skrzyni ze spusci sie 1/3 ale wlasnie tak jak pisze seban123 zalanie tej malej ilosci innym olejem moze spowodowac komplikacje. Na pierwszu rzut oka wydawaloby sie ze czynnosc ta jest prosta i latwa a okzauje sie iz jest inaczej :) Kompresor moj to Seiko Seiki czyli mam miec zalany PAG 46 ?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •