-
Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
Albo lekko krzywa felga albo opona. Jak ko³a na wywa¿arcde id± równiutko to wina wywa¿rki. £atwo sprawdziæ. Je¿eli ko³o zostanie wyw¿one na 000 i zostanie zdjête z wywa¿rki, poprosiæ o ponowne wywa¿enie. Ró¿nica mo¿e byæ oko³o 10g, je¿eli bêdzie du¿o wiêcej, po prostu trzeba spróbowaæ wywa¿yæ gdzie indziej bo sprzêt do wywa¿ania nie jest sprawny.
-
Do¶wiadczony U¿ytkownik
Blagam was !!!!!!!!!!!!! nie piszcie mi wiecej o kolach oponach i felgach . Mam kupione nowe opony i nowe felgi mam pierscienie centrujace . Opony sa wywazone 3 razy . Na domiar dodam ze zakladalem komplet wszystkich kol z bmw e60 gdzie koledze nic nie wibruje , a u mnie wibrowalo . Jedyna mozliwosc ( tak mi sie wydaje ) ze to jest luz na tej przekladni kierownicze . Jak uda mi sie wybrac troche ten luz i zobacze ze bedzie lepiej a bedzie ciezko chodzic kierownica to poprostu wymienie przekladnie kierownicza .
-
Zaawansowany U¿ytkownik
Technics - mo¿e to banalne, ale sprawd¼ czy masz przy ko³ach takie same ¶ruby mocuj±ce. Mo¿e byæ tak, ¿e jedna od drugiej jest trochê ciê¿sza i to bêdzie dawa³o ju¿ ró¿nicê... Trochê karko³omna teoria, ale jak Ci ju¿ rêce opadaj± to sprawd¼ - a ñó¿...
-
Do¶wiadczony U¿ytkownik
Chyba juz wiem co wplywa na te wibracje . Tylko szukam gdzies potwierdzenia moich przypuszczen , mysle ze jest to albo podpora walu albo laczniki metalowo gumowe . Dzis bylem w trasie jakies 100 km jazdy z predkoscia okolo 100 na godzine . Zwrocilem uwage ze auto ma inne wibracje przy podjazdach pod gorki i przy zjazdach . Np podjezdzajac pod gorke na 5 biegu i przy predkosci 100 na godzine dalo odczuc sie mocna wibrace , gdy zaczalem zjezdzac to wibracja malala . Wiedzial bym na 100 % gdyby walilo to mocno ale jest to tylko wibracja lekko wyczuwalna i to przedewszystkim z przodu auta . Ktos ma pomysl jak zdiagnozowac uszkodzenia wyzej wymienionych elementow ?
Czy zeby wymienic podpore to trzeba zwalac caly wydech i rozpinac wal ?
-
Zaawansowany U¿ytkownik
A ten luz na kierownicy zlikwidowa³e¶? Ja w e34 tez wszystko wymienia³em a nie sprawdzi³em tego co za darmo... ¶rubkê reguluj±ca oferuje fabryka w e38 z v8 atakujesz od góry w e34 z v8 trzeba opuszczaæ przedni wózek.. ¿eby od do³u wcisn±æ ³apê..
-
Do¶wiadczony U¿ytkownik
mati-e28 wlasnie tego nie zrobilem . Myslisz ze lepiej sie tym wpierw zajac ? BO po wymianie drazka srodkowego i koncowek i po zrobieniu geometri auta wogole juz nie sciaga i wogole czuje wiekszy opor na kierownicy choc wydaje mi sie ze luz lekki jest . Pewnie nic mi nie zaszkodzi sprobowac .
-
Zaawansowany U¿ytkownik
Nic ci to nie da. Wszystko juz to robilem. Likwidowalem luz na przekladni tak ze kiera ciezko chodzila i nic nie dawalo.
-
Do¶wiadczony U¿ytkownik
I co ciagle masz te drgania ?
-
wstrz±¶niêty nie zmieszany
Te¿ mia³em problem drgania kierownicy po zmianie z zimowych 16" na letnie 17". Tym razem przed zmian± postanowi³em dok³adnie przyjrzeæ siê letnik felgom i stwierdzi³em, ¿e jeden z otworów centruj±cych by³ nieco wybity i by³ szerszy ni¿ powinien o 1,5 mm.
Zamówi³em pod wymiar aluminiowy pier¶cieñ centruj±cy.
Wewnêtrzna ¶rednica pier¶cienia to 72,5 mm. Wysz³o tak, ¿e grubo¶æ ¶cianki pier¶cienia wynosi³a ok. 0,75 mm
Po za³o¿eniu na felgê wygl±da³o to tak :
Po oczyszczeniu piasty ko³o ¶cis³o lecz bez problemów wesz³o na swoje miejsce.
Dodatkowo wymieni³em wszystkie ¶ruby mocuj±ce i tzw. "z³odziejki".
Efekt bardzo dobry :) W przedziale prêdko¶ci 80-120 km/h (ten newralgiczny przedzia³) ¿adnych drgañ.
PS
Problem dotyczy³ lewego tylnego ko³a.
Ostatnio edytowane przez WojtekD ; 25-04-2011 o 19:49
Gra muzyka
-
Do¶wiadczony U¿ytkownik
Panowie problem rozwiazany .... Okazalo sie ze mialem wielki babel na polowe obwodu opony . I to nie z przodu auta tylko z tylu a wibracja sie tak mocno przenosila ze bylo to mocniej czuc z przodu auta .
P.s Ciekawe ile gwarancji na opony daje Continental bo kupowalem te opony 2 lata temu za ponad 5 tys zl na polskie . A to dziwne ze opona w stanie 7 milimetrow bieznika jest tak mocno zdeformowana .
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
- Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
- Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
- Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
-
Zasady na forum