Podłączyłem INPA, przejechaliśmy się kawałek - skasowałem błędy silnika ponownie pojawiły się te same błędy:
W czasie jazdy podglądałem parametry VANOSów -- niektóre z nich ładnie, symetrycznie się zmieniały a inne wskazywały zero. Zaraz podepnę się do mojego silniora i sprawdzę które dokładnie to były...Kod:E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 03/29/11 22:05:38 ECU: ME72KWP0 JobStatus: OKAY Variant: ME72KWP0 ------------------------------------------------------------- RESULT: 2 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 140 Output Thermostat Map cooling Error frequency : 15 Logistic counter: 40 Error occured 1. times at: Engine speed 160.00 /min Engine temperature 49.50 Grd C Intake air temperature 34.50 Grd C Supply voltage 11.02 V Error occured 2. times at: Engine speed 560.00 /min Engine temperature 108.00 Grd C Intake air temperature 25.50 Grd C Supply voltage 14.04 V Error occured 3. times at: Engine speed 560.00 /min Engine temperature 109.50 Grd C Intake air temperature 18.00 Grd C Supply voltage 13.94 V Error currently available -- -- -- -- -- -- -- -- -- Signal-/Path discontinuity current, -- -- -- Signal-/Path discontinuity Initial, -- E-Flag debounce CARB debounce SCATT-active -- -- Fault sporadic -- -- ------------------------------------------------------------- 33 Camshaft control Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Engine speed 600.00 /min Engine temperature 59.25 Grd C wnwi1_u -2.00 Grad KW tanwrhf_0_A 73.73 % TV Error currently available -- -- -- -- -- -- -- -- Adaptation value impact not plausible current, -- -- -- Adaptation value impact not plausible Initial, -- -- E-Flag debounce CARB debounce SCATT-active -- -- -- -- --
EDIT: okazuje się, że VANOS early timing i delay timing wskazują zero a Camshaft position i VANOS angle ruszają się ładnie i równo.
Załączam obrazek.