Poka¿ wyniki od 1 do 8 z 8

W±tek: Czujnik wa³ka rozrz±du? B³±d P1519 pomocy! s³aba moc silnika

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    16
    BMW
    e38 740i
    Sk±d
    warszawa

    Czujnik wa³ka rozrz±du? B³±d P1519 pomocy! s³aba moc silnika

    Witam
    Koledzy pomó¿cie zdiagnozowaæ mój problem, a mianowicie:

    Od jakiego¶ czasu czuje ¿e samochód jest s³abszy, po podpiêciu do kompa okaza³o siê ¿e wywala b³±d P1519 czyli czujnik po³o¿enia wa³ka bank pierwszy sekcja A.

    Kupi³em nowy czujnik, po wymianie nic siê nie zmienia, zacz±³em zamieniaæ wszystkie 3 czujniki miejscami miêdzy sob± i za ka¿dym razem b³±d jest taki sam.

    Postanowi³em sprawdziæ czujniki oscyloskopem i okaza³o siê ¿e wszystkie 3 s± idealne, daj± dok³adnie takie same impulsy do kompa.

    W tej sytuacji nie wiem gdzie dalej mam szukaæ.
    Dodam jeszcze ¿e dla pewno¶ci rozebra³em komputer i bezpo¶rednio w p³ytce kompa sprawdza³em impulsy z czujnika ¿eby wyeliminowaæ problem z kostk± lub s³abym stykiem.

    Ca³y czas problem jest taki sam. Mo¿e który¶ z Was ma jakie¶ propozycje gdzie szukaæ, co jeszcze sprawdziæ poza czujnikami, gdzie mo¿e byæ problem? komputer?

    Z góry dziêki za wszelkie podpowiedzi.

  2. #2
    wstrz±¶niêty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    11
    Powiem szczerze, ¿e jestem pod wra¿eniem. By³em pewien, ¿e s± tylko dwa czujniki po³o¿enia wa³ka rozrz±du. Rozebra³e¶ kompa by bezpo¶rednio na p³ytce sprawdziæ impulsy z czujników ?? Szkoda, ¿e nie mog³em tego osobi¶cie zobaczyæ.
    Nieprawdopodobne !!! Potrafisz rozebraæ "kompa" (co by to nie oznacza³o) i nie poradzi³e¶ sobie z diagnozowaniem auta ?? No to chyba ju¿ tylko ASO zosta³o w odwodzie.

    PS
    Sprawd¼ wanosy.
    Ostatnio edytowane przez WojtekD ; 28-03-2011 o 21:15
    Gra muzyka

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    16
    BMW
    e38 740i
    Sk±d
    warszawa
    zajrzeæ do kompa to akurat nie jest problem w dodatku jestem elektronikiem (w ten sposób jestem pewien ¿e nie ma przerwy w przewodach od samego czujnika do kompa) ale zupe³nie nie wiem gdzie dalej mogê szukaæ.
    Pisa³em o 3 czujnikach bo wymienia³em 2 stare + jeden nowy (zamienia³em je miejscami) i dziwi mnie fakt ¿e w ka¿dej pozycji po pomiarach b³±d by³ taki sam.
    Na 100% to nie czujnik, gdzie szukaæ, pomó¿cie

  4. #4
    wstrz±¶niêty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    11
    Mo¿e popro¶ kolegê hatecraft o pomoc - mo¿e Ci pomo¿e w diagnozowaniu :)
    Gra muzyka

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    16
    BMW
    e38 740i
    Sk±d
    warszawa
    Dziêki, postaram siê skontaktowaæ z koleg± hatecraft, mo¿e on sam zajrzy na ten post.

    Chcia³em dopisaæ jeszcze, ¿e strata mocy nie jest wielka, vanos dzia³a ok.
    Mam jeszcze wra¿enie ¿e na wolnych obrotach jak jest zimny s± lekkie drgania, generalnie objawy tak jakby to mia³ byæ czujnik.
    Mo¿e który¶ z kolegów mia³ ju¿ podobne problemy które po wymianie czujnika nie przesz³y?

  6. #6
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    Pod³±czy³em INPA, przejechali¶my siê kawa³ek - skasowa³em b³êdy silnika ponownie pojawi³y siê te same b³êdy:

    Kod:
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 03/29/11 22:05:38
    ECU: ME72KWP0
    JobStatus: OKAY
    Variant: ME72KWP0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    140 Output Thermostat Map cooling
    Error frequency : 15
    Logistic counter: 40
    Error occured 1. times at:
    Engine speed 160.00 /min
    Engine temperature 49.50 Grd C
    Intake air temperature 34.50 Grd C
    Supply voltage 11.02 V
    Error occured 2. times at:
    Engine speed 560.00 /min
    Engine temperature 108.00 Grd C
    Intake air temperature 25.50 Grd C
    Supply voltage 14.04 V
    Error occured 3. times at:
    Engine speed 560.00 /min
    Engine temperature 109.50 Grd C
    Intake air temperature 18.00 Grd C
    Supply voltage 13.94 V
    Error currently available
    --
    --
    --
    --
    --
    --
    --
    --
    --
    Signal-/Path discontinuity current,
    --
    --
    --
    Signal-/Path discontinuity Initial,
    --
    E-Flag debounce
    CARB debounce
    SCATT-active
    --
    --
    Fault sporadic
    --
    --
    -------------------------------------------------------------
    33 Camshaft control
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Engine speed 600.00 /min
    Engine temperature 59.25 Grd C
    wnwi1_u -2.00 Grad KW
    tanwrhf_0_A 73.73 % TV
    Error currently available
    --
    --
    --
    --
    --
    --
    --
    --
    Adaptation value impact not plausible current,
    --
    --
    --
    Adaptation value impact not plausible Initial,
    --
    --
    E-Flag debounce
    CARB debounce
    SCATT-active
    --
    --
    --
    --
    --
    W czasie jazdy podgl±da³em parametry VANOSów -- niektóre z nich ³adnie, symetrycznie siê zmienia³y a inne wskazywa³y zero. Zaraz podepnê siê do mojego silniora i sprawdzê które dok³adnie to by³y...

    EDIT: okazuje siê, ¿e VANOS early timing i delay timing wskazuj± zero a Camshaft position i VANOS angle ruszaj± siê ³adnie i równo.
    Za³±czam obrazek.
    Za³±czone miniatury Za³±czone miniatury inpa1m.jpg  
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 30-03-2011 o 00:05
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    16
    BMW
    e38 740i
    Sk±d
    warszawa
    Dziêki Hatecraft jeszcze raz za pod³±czenie kompa i diagnozê.

    EDIT: okazuje siê, ¿e VANOS early timing i delay timing wskazuj± zero a Camshaft position i VANOS angle ruszaj± siê ³adnie i równo.

    Co to oznacza? wskazania s± prawid³owe, czy co¶ nie tak?

  8. #8
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak instalacja dobra i czujniki to mo¿e rozrz±d siê przestawi³.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •