Jeszcze odnośnie specyfikacji do 5HP:

model skrzyni, kolor tabliczki, oznaczenie kodowe skrzyni, oznaczenie kodowe oleju:

5HP18 czarna tabliczka 1056-000-092/093 & 088 i niższe OLEJ M465YD (Dextron)
5HP18 zielona tabliczka 1056-000-090/091 & 094 i wyższe OLEJ M465ZF5
5HP18A czarna tabliczka 1056-020 OLEJ M465YD (Dextron)
5HP30 czarna tabliczka 1050-000-007/010/011/015/029/030 OLEJ M465ZFB
5HP30 zielona tabliczka 1055-000-016/017/019/026/&031 i wyższe OLEJ M465ZF5

Do 5HP18 z czarną tabliczką przypisany jest M465YD (DEXTRON).
Do 5HP18 z zieloną tabliczką przypisany jest M465ZF5.
Do 5HP30 z czarną tabliczką przypisany jest M465ZFB.

ZF zanzacza że M465ZF5 i M465ZFB nie są ze sobą mieszalne.

Tabliczkę z oznaczeniami skrzyń czyta się według schematu:

- pierwszy od góry numer seryjny - zawiera informacje odnośnie zmian i modyfikacji wprowadzanych przez producenta
- drugi numer to numer części - Stucklisten - pierwsze 4 cyfry identyfikują model skrzyni (kod), który odpowiada oznaczeniom modelowym, np. 1050 to 5HP30, 1043 to 4HP24, 1056 to 5HP18
Cały numer jest używany do zamawiania części, gdyż zawiera informacje odnośnie wersji skrzyni, ostatni rząd informuje o przeznaczeniu skrzyni do danego pojazdu (BMW, RR, Jaguar).

To powinno wyjaśnić kwestię identyfikacji.

Odnośnie tabeli zastosowań, nie wywnętrzniam się dalej, skoro serwisówka z '92 jak widać jest w niełasce, gdyby komuś był potrzebny darmowy spis do zamawiania zestawów naprawczych do skrzyni z tytułu wątku, to proszszszsz:

http://www.shinseiauto.com/japanese/...tzf4hp2204.pdf

http://www.jpat.co.uk/4HP24.pdf