Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Wątek: E38, E39 99% miasto.

  1. #21
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6
    Mi tam wygodniej się parkuje 7 niż takimi małymi gów... :D tam nigdy nie wiem gdzie się to kończy,
    zresztą 7 zawsze wpuszczą w ruchu miejskim a lupo możesz stać na podporządkowanej godzine :)
    Nigdy nie zamieniłbym 7, bez względu czy jazda po mieście czy poza
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grześ73
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    206
    BMW
    e38 728
    Skąd
    Warszawa/Ursynów
    Cześć. A ja powiem tak - jeśli już e38 lub e39 to wyłącznie z silnikiem 2.8 lub 2.5 - rozsądny kompromis pomiędzy ceną a walorami użytkowymi. Oczywiście miły by było mieć V8 pod maską ale koszty eksploatacji i awaryjność (nie mówię, że V8 bardzo się psują - ale jednak więcej kłopotów i trudniejszych do zdiagnozowania się zdarza w stosunku do R6) przemawiają na korzyść silników o który wspomniałem. Tym bardziej, że silnik i skrzynia 2.8 są takie same w e38 i e39 więc cały silnik czy skrzynię można niedrogo kupić - nie wspominając o drobiazgach. Spalanie trochę większe niż w dieslu a zawsze można jeszcze lpg założyć. Co do diesla zaś to koszty paliwa prawie porównywalne ale jak kupisz i zaczniesz dokładać (nawet jak znajdziesz zadbany co jest już trudne to zawsze może się zdarzyć zalanie podłego paliwa) to nigdy nie "odjeździsz" różnicy a i tak zawsze jak przyjdzie -25 to będziesz się zastanawiał czy odpali. Nie wiem skąd opinia o tym, że benzynę trudniej sprzedać (chyba że 4.4 czy większy). Zobacz co się dzieje na zachodzie europy - trend się odwraca i ludzie znów kupują więcej aut w benzynie bo nowoczesne diesle wyszły im bokiem. Oferują sporą moc w zamian za spore spalanie a w kosztach eksploatacji dają popalić. Rozumiem diesla ale kupić nowy do intensywnej eksploatacji to tak - i sprzedać przy przebiegu ok 200000 km jak dojeździ bez większych kłopotów. Przy benzynie jak chcesz tanio to podstawowy serwis i diagnozę zrobisz sam jeśli trochę się interesujesz mechaniką a przy dieslu niewiele można samemu.
    A i jeszcze kwestia wersji wyposażenia - tu normalna zasada -im mniej elementów tym mniej kłopotów - z takich niezbędnych rzeczy to zwrócił bym uwagę na podgrzewane siedzenia przy skórze - mnie tego brakuje. A to że zawiecha zwykła czy siedzenia z ręczną regulacją to w/g mnie plus - mniej problemów.
    Uf. Mam nadzieję, że posiadaczy diesli nie uraziłem - po prostu takie wnioski mi się nasuwają obserwując otoczenie. Pozdrawiam.

  3. #23
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Za chwilę koszta utrzymania się wyrównają, albo nawet odwrócą(nie mówię o autach typu E38 tylko o nowych). Auta homologowane od 2011 roku(czyli każdy nowy model którego produkcja zaczyna się od tego roku) żeby spełnić normę emisji spalin będzie mieć wtrysk bezpośredni(jak np. FSI w VAG'u). Rozwiązanie które znamy z diesli z przed 10 lat czyli common rail.

    Prawda jest taka, że diesle od zawsze były robione po to, żeby bić kilometry, dlatego jeśli ktoś robi 20tys. rocznie to diesel może okazać się nieekonomiczny jeśli coś się zepsuje, ale jeśli komuś przyjdzie zregenerować wtryski, turbo i pompę(co wyjdzie jakieś 6tys. plus robota przy demontażu/montażu) i robi rocznie 50tys. to spokojnie zrobi kolejne 200tys. bezawaryjnie, a jeśli będzie dbać to i więcej. Ostatnio zmieniałem w E39 klienta wnętrze(z welurów na skóry). 3.0D pod machą. Aktualnie na liczniku jest prawie 330tys. km, właściciel zrobił nim sam nieco ponad 200tys. i przy silniku nie grzebał jeszcze nic, a silnik chodzi jak należy.

    Z dieslem jest jeden problem, poprzedni użytkownik, który nie potrafi dbać o niego.
    W przypadku PB + LPG problemem jest i sam użytkownik(wiele osób na chama dąży do tego, żeby jak najszybciej przełączyć na gaz, nieważne, że silnik zimny a na zewnątrz -10*C) no i gaziarz, niestety, ale wielu ludzi, którzy montują gaz nie powinni w ogóle tego robić, bo zamiast patrzeć, żeby zrobić coś dobrze to patrzą tylko, żeby jak najwięcej zarobić.
    Jeszcze jedną wadą LPG jest bagażnik. Jak już pisałem wcześniej przy jeździe po mieście można zrezygnować z wożenia zapasu w bagażniku, mając butlę w kole mamy wtedy nadal bagażnik dostępny(nie musimy się martwić, że zakupy czy walizkę kładziemy razem z zapasem, albo tak jak kumpel ma, nie musi kombinować co zrobić z wózkiem dla dzieciaka).
    Argumentem przemawiającym za TDS i 3.0D jest zasięg. Benzyniakiem na jednym baku 1000-1100km nie zrobimy w trasie, w mieście niech spadnie do 800, to i tak lepiej niż benzyna.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Kup 740 w manualu i nie będziesz miał problemu mało pali i jedzie jak trzeba :-)
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grześ73
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    206
    BMW
    e38 728
    Skąd
    Warszawa/Ursynów
    Mówmy poważnie. Napisz ile kosztuje wymiana sprzęgła wraz z kołem zamachowym i ile wytrzymuje. Z tego co wiem to kosztuje więcej niż remont kapitalny autoamtu i starcza na około 100000km.
    Tak jeszcze dodam, że e39 to także wersja kombi co może być użyteczne.

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BRABUS
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    864
    BMW
    E32 735iL & Espace4 & K1200RS ;)
    Skąd
    Mwek
    730d spala w miescie od 11. Jakby Cie interesowała, to mam z 99 taka w dobrych pieniadzach do sprzedania - w niezlym stanie.

  7. #27
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    7
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Olsztyn
    To powiedzcie jeszcze czy 2.8i ma Vanosa? I czy 3.0 V8 z początku produkcji 1994,95,96 też mają vanosa?

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Cytat Zamieszczone przez BRABUS Zobacz posta
    730d spala w miescie od 11.
    Od 11 w dół...

    Mam 730d, jeżdżę w miarę spokojnie i po mieście nie wyszedłem powyżej 10,5. I tylko i wyłącznie miasto. Mieszane wychodzi mi do 9 na letnich 18" a na zimówkach do 8,5. Sama trasa to na 18" do 8l, na zimówkach ok 7l zszedłem

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg
    Kto kupuje e38 żeby oszczędzać, na tych autach nie wolno oszczędzać. One są po to żeby czuć sie bezpiecznie komfortowo i żeby w 100% dojechać z miejsca A do B. I nie ma co porównywać e39 do e38 :)

    Moja 740 średnie spalanie ma 12l i nie patrze na ekonomizer jeżdżę normalnie czasem extramalnie, ale kto ma v8 wie o co chodzi :) Tylko u mnie to jest miasto 70% trasa 30%
    Ostatnio edytowane przez przemo9999 ; 27-03-2011 o 11:19
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik Awatar ded
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    115
    BMW
    528i + LPG
    Skąd
    Ciechanów
    I nie ma co porównywać e39 do e38
    Przymierzam sie do piatki w kombi z 4.4. Zapewne gdyby 7ka wystepowala w takim nadwoziu, to wlasnie jej bym szukal. 7ka nie mialem przyjemnosci jezdzic, ale z tego co czytam, to ludzie pisza ze jest wiecej podobienstw niz roznic. Jak to jest? Rozumiem ze, ze 7ka bardziej komfortowa i ma wyraznie wiecej miejsca z tylu ale bagaznik sedana ma strasznie kiepski otwor zaladunkowy i o ile do piatki kombi mozna wlozyc 4 felgi do bagaznika, to do 7ki sedan jadna duza...

    Co do skrzyn automatycznych to z tego co sie orientowalem, to zestaw sprzegla do 7ki 4.4 po 96roku to koszt 700zl. Dwumas kosztuje 1700zl. Dwumasu nie wymienia sie razem ze sprzeglem. Koszt robocizny to 300-400zl, przynajmniej w moich okolicach. To sporo mniej niz remont skrzyni a warto zauwazyc, ze to kpl nowy zestaw napedowy a nie naprawa.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •