-
Początkujący Użytkownik
Witam.
Musze powiedziec jedno , fizyki nie oszukasz . Cisnienie oleju spada poniewaz olej nagrzewajac sie zmienia lepkosc i robi sie - mowiac po chlopsku - rzadszy , co z kolei powoduje spadek cisnienia w ukladzie.Przy zimnym oleju cisnienie jest prawie zawsze ok (moze byc tylko za wysokie) , dlatego cisnienie sprawdza sie przy rozgrzanym silniku. Przyczyny podstawowe sa dwie , luzy na panewkach (na glownych takze) lub zuzyta pompa oleju.Istnieje oczywiscie jeszcze wiele innych przyczyn, ale sprawdzeniem tych dwoch podstawowych zajalbym sie w pierwszej kolejnosci.O ile z pompa jest prosta sprawa - nalezy po prostu zmierzyc luzy miedzy zebami kol zebatych pompy oraz miedzy obudowa wewnatrz pompy a powierzchnia kol zebatych i jesli nie miesci sie w normie wymienic pompe - o tyle z panewkami jest duzo trudniejsza sprawa.Nie sprawdzisz luzow jaknie rozbiezesz calego korbowodu - glownych gniazd takze .
Trzeba koniecznie sprawdzic owalnosc gniazd panewkowych na korbowodach ( jesli nie miesci sie w normie zrobic szlif i zalozyc nadwymiarowe panewki) , oraz sprawdzic koniecznie stan i luz panewek glownych na podporach walu . Uwaga bardzo wazne - do zlozeniu po szlifie walu i panewek nie zaluj oleju silnikowego (wczesniej dokladnie przedmuchac wal w kanalach olejowych z drobin metalu) , koniecznie trzymac sie scisle specyfikacji ,momentow dokrecania srub ! nigdy nie uruchamiasz silnika zanim recznie nie sprawdzisz czy wal obraca sie bez nadmiernych oporow po zlozeniu wszystkiego. Nowa pompa musi byc zalana olejem przed montazem ( niektorzy zapominaja i niepotrzebnie pozbawiaja sie owlosienia z powodu finalnego braku cisnienia oleju w ukladzie ;-) ). Mysle ,ze koszt to ok. 2,5 tys zlotych .
Zakladam oczywiscie ,ze sprawdziles cisnienie manometrem zewnetrznym . W wypadku prawidlowego cisnienia i pomimo tego glosnej pracy zaworow wina nalezy obarczyc kompensatory luzu zaworowego i zuzyte dzwigienki zaworowe . Powodzenia
P.S
Przy pracach z silnikami CZYSTOSC wykonywanych prac to gwarancja sukcesu .Silnik powinien byc DOKLADNIE umyty karcherem od spodu zanim zaczniesz rozbierac ( chyba ze ktos lubi wygladac jak Rychu mechanik z przed 30tu lat :-)). Sruby jesli mozliwe wymieniac na nowe. Do skrecenia szczelnie miski w starszych samochodach czsami pomaga hermetyk ( niestety powierzchnie styku miski z karterem silnika czesto ulegaja odksztalceniu zwlaszcza jak samochod byl wczesniej w rekach jakiegos rzeznika )
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 12-09-2013 o 22:03
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum