Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: dziwny ubytek płynu chlodzącego

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tom_0808
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    624
    BMW
    7 E32 3.5iL, 1991, automat.
    Skąd
    Sochaczew

    dziwny ubytek płynu chlodzącego

    Witam, mam problem otoz dzisiaj rano odpalilem auto i po przejechaniu 2 metrow pojawil sie komunikat o malym stanie płynu chlodzacego. Zgasilem auto odkrecilem korek i okazalo sie ze zbirnik jest praktycznie pusty, wlalem 1l i stan jest ok. pokrecilem sie po miescie i teraz sprawdzilem i stan jest ok. Mam pytanie co moze byc przyczyna, dodam ze widocznego wycieku z wezy czy cos w tym stylu nie widac, stan oleju nie wzrosl. Jedynie uwage moja przukuly wezyki ktore wychodza ze biorniczka (wezyki ktorymi przelewa sie plyn) jeden wychodzacy po stronie kierowcy idzie do chlodnicy, ale drugi wychodzacy w strone pasazera idzie w bok i po tem w dol i niejest do niczego podpiety tylko zwisa, czy tak ma byc ??
    Co jeszcze mozna sprawdzic ?

  2. #2
    Banned
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    78
    BMW
    nie ma
    Skąd
    DE
    obstawiam nagrzewnice, parują szyby ? wężyk zwisa prawidłowo.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tom_0808
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    624
    BMW
    7 E32 3.5iL, 1991, automat.
    Skąd
    Sochaczew
    kurde co do tego w 100% pewnien nie jestem, ostatnio parowala przednia ale wilgotno bylo, po za tym znalazlem ostra wilgoc pod dywanikiem kierowcy od dwoch dni sie suszy :) dzisiaj jak wlaczylem ogrzewanie to szyba sucha. Plyn byl wymieniany we wrzesniu i od tamtej pory dolalem 2l plynu liczac dzisiejza dolewke.

  4. #4
    Banned
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    78
    BMW
    nie ma
    Skąd
    DE
    no to jak dywan mokry to może być nagrzewnica.posprawdzaj wszystkie opaski, chłodnice. można sprawdzić tez szczelność za pomocą podciśnienia ale nie wiem czy posiada ktoś coś takiego w twojej okolicy.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tom_0808
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    624
    BMW
    7 E32 3.5iL, 1991, automat.
    Skąd
    Sochaczew
    pytanie tylko czy to mokre od nagrzewnicy czy od sniegu :) nagrzewnicy nie bede wlaczal wysusze i zobacze wtedy czy bedzie robilo sie mokro. A dokladnie o co chodzi z tym podcisnieniem, bo w piatek bede dawal do mechanikow na wymiane amorow z przodu to bym zapytal tylko zebym wiedzial o co.

  6. #6
    Banned
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    78
    BMW
    nie ma
    Skąd
    DE
    jest takie urządzenie do napełniania układów chłodzenia które działa na zasadzie podciśnienia. tzn. wysysa cale powietrze z układu dzięki czemu wypełnia się w 100% płynem, przed wpuszczeniem płynu badana jest szczelność układu przy pomocy manometru hPa

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    moze czegos niewiem, ale to chyba chodzi o nadcisnienie, podcisnienie to minus.
    weze ma zassac?
    proba nadcisnieniowa to dobra sprawa(ale na zimnym plynie)
    to tak jakby sprawdzac szczelnosc skrzyni korbowej podcisnieniem (simernigi sie pootwierają)

  8. #8
    Banned
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    78
    BMW
    nie ma
    Skąd
    DE
    chodzi dokładnie od podciśnienie.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tom_0808
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    624
    BMW
    7 E32 3.5iL, 1991, automat.
    Skąd
    Sochaczew
    no dobra i to miezy cisnienie w ukladzie ? a normalnie jakie ma byc ? a czy tak czasem nie sprawdza sie ukladu klimatyzacji ? co do chlodzenia pierwszy raz sie spotykam z czyms takim.

  10. #10
    Banned
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    78
    BMW
    nie ma
    Skąd
    DE
    to nie mierzy ciśnienia, w układzie. tylko tworzy w nim próżnię. manometr służy do odczytu wartości jednostki i w ten sposób można potwierdzić szczelność bądź nie szczelność układu. wykluczajac pewne elementy ukladu np. nagrzewnica moze prosto odszukać usterkę.

    'umożliwia poprzez wytworzenie w układzie chłodzenia próżni, napełnienie układu w sposób gwarantujący uniknięcie zapowietrzenia.przydatny w napełnianiu układów w BMW oraz busach, w których nagrzewnice zamontowane są powyżej silnika co powoduje utrzymywanie się w nich powietrza.

    Proces:
    1: wytworzenie w układzie chłodzenia podciśnienia na poziomie 50-60 cmHG;
    2: poprzez otwarcie zaworu samoczynne "zaciągnięcie" płynu chłodniczego do układu

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •