Brać powinno dokładnie tyle ile potrzebuje, nie mniej i nie więcej :D
Ale skoro piszesz, że starałeś się jeździć ekonomicznie a ona minimum 14 no to sporo za dużo, moja przy ciężkiej nodze paliła ok 14-15 litrów przy uszkodzonym termostacie.
Mam jeszcze jakieś małe problemy z 2 wtryskami ale tym się zajmę jak będzie ciepło bo to nic wielkiego i może poczekać. Kilka lat temu wymieniłem wtryski i turbo to spalała mi przy delikatnej jeździe 8-10 litrów przy normalnej (czyt. mocnej) 10-12 litrów, jestem przekonany, że zdrowe 3.0d przy masie 2t (7er) nie ma prawa zjeść więcej jak 12 litrów choćby się go deptało w podłogę na każdych światłach
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
Jeszcze sie zastanawiam czy nie chodzi o to ,ze mam rozmiar 17 cali zimowe i komputer poprostu przeklamuje spalanie...wczesniej byly 20 cali letnie
Jeszcze sie zastanawiam czy nie chodzi o to ,ze mam rozmiar 17 cali zimowe i komputer poprostu przeklamuje spalanie...wczesniej byly 20 cali letnie
Coboss: A Ty przypadkiem nie masz e38 w 3.0 D ? Ja mam e66 jesli to ma jakies spore znaczenie. I co do termostatu , to piszesz o EGR czy zwyklym? Ostatnio uszczelka mi poszła w EGR i od tamtego czasu auto dziwnie dlugo mi sie nagrzewa tj kolo 15min w miescie , w trasie nawet kolo 1h
Ostatnio edytowane przez Riki ; 16-01-2013 o 20:41
Mysle jeszcze nad tym ,czy to ,ze auto ma 280 KM ma jakies znaczenie . Mam wersje Sport - fabrycznie tuningowana i obnizana
Różnica jest taka, że nowszy motor ma większą moc i nie powinien palić więc a nawet troszkę mniej jak mój.
Koła nie mając nic do tego, różnice większego ogumienia latem niweluje zewnętrzna temperatura zimą.
Mój silnik (184KM) był ostatnim gdzie stosowano sam termostat. Każdy młodszy silnik miał już montowany standardowy termostat i dodatkowy termostat EGR, kiedyś czytałem o tym sporo i praktyka wygląda tak, że jak już się za to zabiera to wymienia oba na raz na nowe i oryginalne tak aby wymiana była w 100% skuteczna, niemal zawsze kończą się w tym samym czasie a wymiana ich to kłopot bo trzeba sporo klamotów wyrzucić aby się do nich ostać, nie warto też oszczędzać bo ceny dobrych i sprawdzonych zamienników są mniej więcej takie jak oryginalnych części. Poszukaj swoich na Allegro firmy zewnętrzne sprzedają oryginalne części nawet o 10% taniej jak ASO.
Ale najpierw sprawdź jaka jest temperatura pracy silnika, na pewno gdzieś to można podejrzeć, może jakieś ukryte MENU w komputerze pokładowym?
W E38 "odblokowywało się zegary" i był wtedy dostęp do dodatkowych testów na których można było zobaczyć prawdziwą temperaturę płynu w układzie, informacje te przesyłane są do komputera silnika a ten wykorzystuje je do dawkowania paliwa. Jeżeli stoisz w korkach a temperatura cieczy jest ok 70-75*C to wtryski podają zwiększoną dawkę paliwa. Prawidłowa temperatura to pewnie zakres 86-92*C
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
Ja jak wyjde swiezo z kapieli, albo pomacham przy odsniezaniu auta, to tez mi szyba paruje od strony kierowcy... :) ;P a tak na powaznie, to w tym okresie troche sniegu na butach, wilgoc jakas troche cieplejsze powietrze dmuchnie z dmuchawy i paruje wszystko na szybe :)
P.S. Moze ktos
Powiedziec jaka dokladnie powinna byc temperatura prawidlowo rozgrzanego silnika? Mam 3.0D 218km 2003r marzec.