Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Wątek: Zmniejszenie spalania

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tadek
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    104
    BMW
    e65 3.0d
    Skąd
    Szczecin
    Riki wyżej pisałem ile mi po Szczecinie pali znasz to miasto więc wiesz jak sie jeździ

  2. #22
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Riki Zobacz posta
    A ile powinna spalać w duzym mieście w takim razie , żeby był prawidłowo? Ostatnio wymieniałem uszczelke na Termostacie EGR i zauważyłem,że auto o 1l w trasie więcej zaczeło brać
    Brać powinno dokładnie tyle ile potrzebuje, nie mniej i nie więcej :D
    Ale skoro piszesz, że starałeś się jeździć ekonomicznie a ona minimum 14 no to sporo za dużo, moja przy ciężkiej nodze paliła ok 14-15 litrów przy uszkodzonym termostacie.
    Mam jeszcze jakieś małe problemy z 2 wtryskami ale tym się zajmę jak będzie ciepło bo to nic wielkiego i może poczekać. Kilka lat temu wymieniłem wtryski i turbo to spalała mi przy delikatnej jeździe 8-10 litrów przy normalnej (czyt. mocnej) 10-12 litrów, jestem przekonany, że zdrowe 3.0d przy masie 2t (7er) nie ma prawa zjeść więcej jak 12 litrów choćby się go deptało w podłogę na każdych światłach
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    503
    BMW
    E65 3.0 D
    Skąd
    Szczecin
    Jeszcze sie zastanawiam czy nie chodzi o to ,ze mam rozmiar 17 cali zimowe i komputer poprostu przeklamuje spalanie...wczesniej byly 20 cali letnie

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    503
    BMW
    E65 3.0 D
    Skąd
    Szczecin
    Jeszcze sie zastanawiam czy nie chodzi o to ,ze mam rozmiar 17 cali zimowe i komputer poprostu przeklamuje spalanie...wczesniej byly 20 cali letnie

    Coboss: A Ty przypadkiem nie masz e38 w 3.0 D ? Ja mam e66 jesli to ma jakies spore znaczenie. I co do termostatu , to piszesz o EGR czy zwyklym? Ostatnio uszczelka mi poszła w EGR i od tamtego czasu auto dziwnie dlugo mi sie nagrzewa tj kolo 15min w miescie , w trasie nawet kolo 1h
    Ostatnio edytowane przez Riki ; 16-01-2013 o 20:41

  5. #25
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Różnica jest taka, że nowszy motor ma większą moc i nie powinien palić więc a nawet troszkę mniej jak mój.
    Koła nie mając nic do tego, różnice większego ogumienia latem niweluje zewnętrzna temperatura zimą.
    Mój silnik (184KM) był ostatnim gdzie stosowano sam termostat. Każdy młodszy silnik miał już montowany standardowy termostat i dodatkowy termostat EGR, kiedyś czytałem o tym sporo i praktyka wygląda tak, że jak już się za to zabiera to wymienia oba na raz na nowe i oryginalne tak aby wymiana była w 100% skuteczna, niemal zawsze kończą się w tym samym czasie a wymiana ich to kłopot bo trzeba sporo klamotów wyrzucić aby się do nich ostać, nie warto też oszczędzać bo ceny dobrych i sprawdzonych zamienników są mniej więcej takie jak oryginalnych części. Poszukaj swoich na Allegro firmy zewnętrzne sprzedają oryginalne części nawet o 10% taniej jak ASO.
    Ale najpierw sprawdź jaka jest temperatura pracy silnika, na pewno gdzieś to można podejrzeć, może jakieś ukryte MENU w komputerze pokładowym?
    W E38 "odblokowywało się zegary" i był wtedy dostęp do dodatkowych testów na których można było zobaczyć prawdziwą temperaturę płynu w układzie, informacje te przesyłane są do komputera silnika a ten wykorzystuje je do dawkowania paliwa. Jeżeli stoisz w korkach a temperatura cieczy jest ok 70-75*C to wtryski podają zwiększoną dawkę paliwa. Prawidłowa temperatura to pewnie zakres 86-92*C
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  6. #26
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Riki Zobacz posta
    ... i od tamtego czasu auto dziwnie dlugo mi sie nagrzewa tj kolo 15min w miescie , w trasie nawet kolo 1h
    No to sie nie masz co dziwic ze az tyle pali... jak ogarniesz termostaty i do tego uruchomisz dogrzewacz webasto to spalanie w miescie spadnie do 10L
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    503
    BMW
    E65 3.0 D
    Skąd
    Szczecin
    Mysle jeszcze nad tym ,czy to ,ze auto ma 280 KM ma jakies znaczenie . Mam wersje Sport - fabrycznie tuningowana i obnizana

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tadek
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    104
    BMW
    e65 3.0d
    Skąd
    Szczecin
    Cytat Zamieszczone przez Riki Zobacz posta
    Mysle jeszcze nad tym ,czy to ,ze auto ma 280 KM ma jakies znaczenie . Mam wersje Sport - fabrycznie tuningowana i obnizana
    nie ma żadnego znaczenia jeżeli termostaty są walnięte, a po 2 jak auto ma większą moc i jest to dobrze zrobione to teoretycznie powinien mniej palić. ja u siebie mam na 100% problem z termostatami. po wejściu w ukryte menu w liczniku temp cieczy nie przekroczyła 65*C

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    503
    BMW
    E65 3.0 D
    Skąd
    Szczecin
    Cytat Zamieszczone przez Tadek Zobacz posta
    nie ma żadnego znaczenia jeżeli termostaty są walnięte, a po 2 jak auto ma większą moc i jest to dobrze zrobione to teoretycznie powinien mniej palić. ja u siebie mam na 100% problem z termostatami. po wejściu w ukryte menu w liczniku temp cieczy nie przekroczyła 65*C
    Jakie masz objawy ? U mnie czasami szyba paruje po stronie kierowcy i nie bardzo wiem od czego to zalezy. Filtry wymienione, wiec sie zastanawiam czy poprostu nagrzewnica nie jest walnieta. A w Szczecinie to mechanikow do BMW brak niestety:(

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2012
    Posty
    161
    BMW
    e65 3.0D 2003r marzec 218km
    Skąd
    bialystok / uk
    Ja jak wyjde swiezo z kapieli, albo pomacham przy odsniezaniu auta, to tez mi szyba paruje od strony kierowcy... :) ;P a tak na powaznie, to w tym okresie troche sniegu na butach, wilgoc jakas troche cieplejsze powietrze dmuchnie z dmuchawy i paruje wszystko na szybe :)
    P.S. Moze ktos
    Powiedziec jaka dokladnie powinna byc temperatura prawidlowo rozgrzanego silnika? Mam 3.0D 218km 2003r marzec.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •