Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Wątek: filtr powietrza K&N

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    123
    BMW
    e38 740
    Skąd
    Lublin
    Jeśli temat o filterku ,to ja może nie o KN ,ale pipercross wg mnie to lepsza konstrukcja.
    Bo bawełna to nic specjalnego, znam temat ze stożków, a KNa niczym poza kształtem od nich się nie różni.
    Także dla mnie ma jedynie jeden plus, możliwość mycia.Co nie zmienia faktu że pipercrossa też się myje.

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Pipercross, to gąbka, która parcieje i sypie się po jakimś czasie. K&N, to nie zwykła bawełna, tylko włókno wiskozowe, w filtrze praktycznie wieczne :-)

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    123
    BMW
    e38 740
    Skąd
    Lublin
    No mi przez 2 lata nic się nie sypie, tak ,to gąbka a nawet 3 o różnych gradacjach taka jak w stożkach ITG (chyba najlepszych filtrach jakie można kupić).

    Kiedyś testowałem w e36 m50b25 różne filtry w tym KN i ITG .
    Na stożku KN silnik miał w plecy 2 KM a na ITG AŻ 6 KM WIĘCEJ ! Auto hamowane w odstępie czasu ok 10 min ...
    Stąd wg mnie rozwiązanie pipercrossa jest bardziej efektywne.

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kubosh
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    858
    BMW
    E46 330xd E53 4.4i E65 730d lift
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    9
    Może ja się wypowiem . Wymieniałem zwykłe filtry na K&N do mojej 750i - M70B50 . Silnik pracuję stabilniej i lepiej łapie dół :) Nie jest to jakaś wielka różnica , ale myślę ,że warto było zainwestować

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Czy Pipercross, czy K&N, oba są lepsze od papierowych. Jedynie różnią się trwałością i ceną.

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2013
    Posty
    251
    BMW
    e38 740iL 98'
    Skąd
    Raszyn
    A ja Wam powiem, że ogarniałem trochę stożków... air boxów... wkładem itd itp... Tyle że w silnikach turbo benzynowych :) i powiem tak. W zasadzie oprócz innego dźwięku nic to nie daje. Za najgorsze osobiście uznaję K&N, pipercross i za stosunek cena/jakość CDA... Ale największy problem był z K&N, to jaki syf to zrobiło w 1.8t naprawdę dało do myślenia... Najlepsze filtry za to, z jakimi miałem do czynienia to produkty amsoil. Jakość wykonania powala, są to filtry suche, których nie trzeba nawilżać olejkami z wyciągu z ***** tak jak w przypadku K&N czy ITG. Co do zastosowania w silnikach wolnossących to się nie wypowiem bo za mało doświadczenia z tym miałem.
    Pozdrawiam

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Skąd
    łódz
    ludzie te filtry sportowe bardzo niszczą silnik, na prawdę widziałem motor po czymś takim-ja dbam i chcę dbać o mój silniczek i mam 100% pewność, że taki jest po zastosowaniu oryginałów papierowych.
    Nikt się nie przyzna, bo wydał kupę kasy na coś co trzeba myć i rozpier.......papier przepływki.
    Ciekawe czy ktoś z Was by takie coś wsadził do nowiutkiej beemy?
    Czytacie pierdoły.
    A zresztą róbta co chceta ,niech wam te beemy i 100KM więcej dają.
    SORKI ZA TAK MOCNEGO POSTA ALE DLA MNIE TO ISTNA GŁUPOTA

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    123
    BMW
    e38 740
    Skąd
    Lublin
    Kolego wojtek1989 ,
    Piszesz że filtrów amsoil nie trzeba niczym nawilżać.Bzdura jakich mało.Każdy filtr o zwiększonej przepustowości trzeba nawilżać.
    Więcej powietrza = więcej syfów.Mikro pyłki zatrzyma tylko olejek.Tego nie przeskoczysz.

    Wg mnie ITG są to najlepsze filtry jakie miałem w rękach(a miałem ich sporo).Jakość wykonania bije na głowę każde inne marki.
    http://www.boostjunkies.co.uk/images...d59edcbb7d.jpg

    3 warstwowa pianka,aluminiowa podstawa ,wszystko spasowane z niespotykaną dbałością...Do tego przepływ powietrza utrzymują ,jak potwierdziła hamownia ,na najwyższym poziomie.Nie są za "luźne" jak KN i inne dziadostwo w skutek czego są spadki mocy.W cenie 330 zł z pewnością nic lepszego nie można kupić.

    Co do KN , marka przereklamowana maxymalnie.Jakość wykonania na dobrym poziomie ,ale znacznie odbiegająca od ITG.
    KN oferował do e36 jakiś smieszny zestaw z taką ścianką odgradzającą od gorącego powietrza z pod maski.Gwarantowane przyrosty ITP...
    Miałem w prawdzie sam filtr z tego "zestawu" . Wyniki były co najmniej karygodne . - 2Km !
    Niby nie wiele,ale jak ktoś zapłaci za zestaw ok 1300zł i ubędzie mu mocy to niezła kicha.
    Dla mnie ITG to wyznacznik jakości w filtrach stożkowych i tej opinii będę się długo trzymał.
    Pipercross po 2 latach jak najbardziej daje radę.Wg mnie stosunek cena/jakość idealny bo ok 100 PLN dla silników m60.

    BMW MANIA , ja rozbierałem swoje M50 po ok 4 latach na ITG i nic złego się nie działo,grunt to odpowiednia konserwacja filtra.
    Każdy tuning niszczy szybciej silnik.Ale chyba przesadzasz.
    Swoją drogą nie myślisz chyba że bmw np w DTMie lata na papierzanych filtrach ;) Dlaczego tak nie jest, odpowiedz sobie sam,a czy warto to już kwestia indywidualna.I nie chodzi o kasę w przypadku konkretnych marek i przyznawania się do tego że trzeba myć,bo mycie w tym przypadku to odpowiednik wymiany zwykłego filtra.Czyli 2 mycia i "kupa kasy" się zwraca,a jak dobrze się dobierze taki filtr to i auto się odmuli.
    Myślę ze zakup takiego filtra to nie jest sposób na szukanie ukrytych pokładów mocy,bo jednak 2 czy 5 km i tak będzie nie odczuwalne,tu raczej chodzi o wygodę korzystania i możliwość klepania kilometrów bez konieczności wizyt w sklepie z częściami.

    Wypowiadam sie w tym temacie ,bo znowu rozważam powrót do stożków po przeczytaniu tematu z zalanym motorem forumowego kolegi charzun
    Ostatnio edytowane przez cinekpl ; 05-06-2013 o 23:12

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2013
    Posty
    251
    BMW
    e38 740iL 98'
    Skąd
    Raszyn
    cinekpl, nie chcę się kłócić, ale mylisz się. Filtrów amsoil nie trzeba nawilżać, je się czyści w taki sposób że od "dupy" strony dmuchasz sprężonym powietrzem. Ja nie polecam filtrów stożkowych do "zwykłych" silników. Naprawdę dużo tego przerabialiśmy. Pomiary na hamowni i przepływki jasno pokazują, że to nic nie daje w znacznej większości przypadków. Chyba że do 1.8t wrzucasz big turbo pokroju gt3071 albo większe i kręcisz silnik do 7500 obrotów.

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    123
    BMW
    e38 740
    Skąd
    Lublin
    Nie wiem jak jest przy silnikach T.Na rolkach macha w przypadku m50 i itg przyrost raczej znaczny ,patrząc na cenę zakupu filtra.
    Znalazłem na racing forum projekt e36 m62b44, gość hamował z filtrem i całkowicie bez.Wyszło mu jak dobrze pamiętam jakieś kosmiczne 10 czy 13 km do przodu całkowicie bez filtra,wszystko poparł wykresami bo wrzucał to na świeżo w trakcie projektu.(chętnie bym podlinkował ten temat w ramach poparcie moje teorii że stożki mogą coś dać, a do tego m60/M62 na tym forum to pospolite jednostki ,tylko nie wiem co regulamin na to ) Myślę że silniki bmw mają zostawiony tam lekki zapas i w niektórych przypadkach można się miło zaskoczyć.


    Pozwolę sobie wkleić link z innego forum ,bo tyczy się to popularnych silników w e38.(jeśli to naruszenie reg ,proszę o usunięcie)
    Zjedźcie sobie aż do wykresów.
    http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=86611
    Ostatnio edytowane przez cinekpl ; 06-06-2013 o 08:41

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •