http://allegro.pl/show_item.php?item=1451265949
kupi³em sobie takie cu¶. Czy bêdê mia³ jaki¶ problem z pod³±czeniem tego? Gdzie znajdê kable, ¿eby zamontowaæ t± centralkê? W E32 zamki s± elektryczne czy pneumatyczne?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1451265949
kupi³em sobie takie cu¶. Czy bêdê mia³ jaki¶ problem z pod³±czeniem tego? Gdzie znajdê kable, ¿eby zamontowaæ t± centralkê? W E32 zamki s± elektryczne czy pneumatyczne?
pod tylna kanapa masz modól i trzeba sie wpiac w dwa kable sugna³owe otwarcia i zamkniecia zamki sa elektryczne
Sterowanie dochodzi z modu³u komfortu i dochodzi do si³ownika, jest elektryczne. Sterowanie jest pod tylni± kanap± i za g³osnikioem w nogach kierowcy. Musisz dok³adnie poszukaæ info.
bylo to gdzies na forum po szukaj
Niestety nie moge tego znalesc... Gdzie mam szukac przewodow do ktorych mam wpiac centralke?
Witka
Podpina³em podobn± do swojej ,ja mam zamontowan± ko³o g³o¶nika w nogach kierowcy ,a wpina³em siê w wi±zkê wchodz±c± w drzwi ,dok³adnie nie pamiêtam w które przewody ale jak bêdziesz zalnteresowany ,zrobiê foto co i jak
Modu³ sterowania centralnym zamkiem znajduje siê pod tyln± kanap± po stronie kierowcy. Jest to czarne pude³ko z 3 kostkami (czarna/¿ó³ta/zielona). Jesli posiadasz elektryczne szyby, szyberdach lub jest to wersja Touring to mo¿esz pod³±czyæ te¿ domykanie szyb i otwieranie tylnej klapy z pilota. Ja ta zrobi³em u siebie.. Jest to banalnie proste i wystarczy wiedzieæ gdzie siê wpinaæ..
Sterowniki centralnego zamka w BMW s± sterowne PLUSEM. Dlatego interesuje nas rozpis ze sterowaniem plusowym. Potrzebujemy kable ze sterownika (kolory zazwyczaj standardowe ale patrz instrukcja sterownika!!)
- czerwony (zasilanie +12V dla sterownika pod³±czane bezpo¶rednio do akumulatora)
- czarny (masowy do masy auta)
- ¿ó³ty (zasilanie +12V dla sterownika pod³±czane bezpo¶rednio do akumulatora)
- ¿ó³ty z bia³ym paskiem (zasilanie +12V dla sterownika pod³±czane bezpo¶rednio do akumulatora)
- bia³y z zielonym paskiem (sterownie zamkniêciem zamków w module auta - pin 7)
- bia³y z czarnym paskiem (sterownie otwarciem zamków w module auta - pin 16)
- fioletowy (domykanie szyb napiêciem 0,6V - czyli nie dla BMW bo tutaj potrzebujemy 12V przez 30 sek.)
- br±zowy x2 (kierunkowskazy L i P pod³±czane pod przewody plusowe kierunkowskazów)
- pomarañczowy (dodatkowy kana³ podaj±cy sta³e 12V, a po wci¶niêciu przycisku podaj±cy masê)
- czerwony z czarnym paskiem (na tym kanale pojawia siêchilowo 12V) tym pod³±czamy siê w kabel szary za przyciskiem otwierania w klapie (lub w szybie jak kto¶ woli) lub wlew paliwa.
- zworka lub przewód przecinamy i dzieki temu sykna³ zamkniecia trwa 30 sekund i domyka nam szyby i szyber..
Powy¿szy rozpis mówi mniej wiêcej jaki kabel za co odpowiada.
U mnie dzia³a tak, ¿e gdy wciskam zamkniêcie zamka, to auto siê zamyka razem z szybami i szybrem. Ponowne wci¶niêcie przycisku zamykania powoduje ryglowanie.
Wci¶niêcie przycisku klapy powoduje jej otwarcie.. Generalnie wszystkie funkcje sterownika z komfortem zosta³y wykorzystane i wszystko pod³±czylem sam, bo nie jest to trudne..
Przypominam: pin 7 dla zamykania, a 16 dla otwierania w ¿ó³tej kostce.
![]()
![]()
Kafarek czytalem to, i dupa nie moge znalesc tego modulu. Rozebralem sobie drzwi i pomalu sie wpinam. Otwieranie i zamykanie juz dziala, bede musial jeszcze pomyslec nad oryginalnym alarmem, orientujecie sie ktore to moga byc przewody w drzwiach?
kolego pod³±cz od razu sobie dodatkowy przeka¿nik i wepnij sie w przewody od czujnika klamki.Kiedy otworzysz auto z pilota automatycznie zapali ci siê o¶wietlenie wnêtrza.
Kolory kabli wychodz±cych z drzwi kierowcy (po zdjeciu maskownicy g³o¶nika w nogach kierowcy):
Bia³y z zielonym paskiem - sygna³ zamkniêcia
Bia³y z czarnym paskiem - sygna³ otwarcia
pozdro