Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Wątek: temat rzeka - sonda lambda...

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    ok

    1) zgodnie z prawem 0,4% CO2 = utrata dowodu, nie widziałem nigdy kontroli w Małopolskim ale już np w okolicach Augustowa a i owszem można się natknąć na łączone łapanki policyjno-ITD, nie jest to nic nadzwyczajnego przy tranzytówkach

    2) nadmiar paliwa dostający się do komory spalania jest niedopalany i osadza się na ściankach cylindra gdzie jest zbierany przez pierścienie i prowadzi do rozrzedzenia oleju na tych ściankach rozciąganego przez pierścienie... jest to oczywiście teoria zasłyszana, nie badałem jej w laboratorium ale brzmi logicznie. :]

    natomiast (spory) nadmiar paliwa w mieszance generalnie ma skutek negatywny jeśli chodzi o trwałość silnika i to widziałem osobiście na oczy - zarznięty po 300km od remontu silnik w skutek za bogato ustawionych dwóch podwójnych gaźników Weber 40 DCOE
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez koNik_N Zobacz posta
    ok

    1) zgodnie z prawem 0,4% CO2 = utrata dowodu, nie widziałem nigdy kontroli w Małopolskim ale już np w okolicach Augustowa a i owszem można się natknąć na łączone łapanki policyjno-ITD, nie jest to nic nadzwyczajnego przy tranzytówkach

    2) nadmiar paliwa dostający się do komory spalania jest niedopalany i osadza się na ściankach cylindra gdzie jest zbierany przez pierścienie i prowadzi do rozrzedzenia oleju na tych ściankach rozciąganego przez pierścienie... jest to oczywiście teoria zasłyszana, nie badałem jej w laboratorium ale brzmi logicznie. :]

    natomiast (spory) nadmiar paliwa w mieszance generalnie ma skutek negatywny jeśli chodzi o trwałość silnika i to widziałem osobiście na oczy - zarznięty po 300km od remontu silnik w skutek za bogato ustawionych dwóch podwójnych gaźników Weber 40 DCOE
    Miały być potwierdzone przypadki odebrania dowodu w Małopolskim?

    Nie wiem co brzmi logicznie w tej teorii? - film olejowy sprężany wraz z mieszanką paliwową? po czym z powrotem wracający w formie rozrzedzonej w suwie ssania?

    Proponuję nie szerzyć zasłyszanych mitów, brzmi głupio coś czego nie jesteś w stanie wytłumaczyć.

    Bogata mieszanka jest zupełnie bezpieczna w M30, trzymajmy sie z daleka od porównań do gaźników, najpierw proponuję sprawdzić w jakich cyklach pracują wtryski przy całkowicie odpiętej sondzie, a potem robienie tego rodzaju porównań, najlepiej w odniesienu do M30 na Motronic'u fabrycznie bez katalizatora.
    Czarne e32 w benzynie!


  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Ogromną oprcję zasłyszanych "chyba" wyczuwam w tych wypowiedziach.

    To co sprężone - idzie w cylindry - chyba że pierścienie w twoim silniku przestały robić - wtedy możesz ich szukać nawet w misie olejowej - być może tam czekają na lepsze czasy :D

    Zły skład mieszanki w tym silniku jest powodem do zmartwień, ale w dokładnie odwrotnej sytuacji od tej którą tu omawiamy, uboga mieszanka czyli całkowite przeciwieństwo i temat zupełnie nie związany.
    Czarne e32 w benzynie!


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •