Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Problem z silnikiem m30b30 :) potrzebna diagnoza.

  1. #11
    Początkujący Użytkownik Awatar hollywood
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    58
    BMW
    730i 1992
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez luki730i Zobacz posta
    wal do szlifu jesli sie uda, nowe wszystkie panewki, i ten 1 korbowod do wymiany(od zajechanych panewek)
    albo sprobuj wal dobry znalezsc zeby nie szlifowac
    Jak to miałoby wyglądać? Używany wał + nowe (albo inne używane) panewki? Chyba nie tędy droga. Słuszna i jedyna to szlif i nowe panewki.

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Reszta panewek nie ma prawa żyć jeśli te wyglądają tak jak na zdjęciach, to samo sworznie i reszta.
    Czarne e32 w benzynie!


  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    Cytat Zamieszczone przez hollywood Zobacz posta
    Jak to miałoby wyglądać? Używany wał + nowe (albo inne używane) panewki? Chyba nie tędy droga. Słuszna i jedyna to szlif i nowe panewki.
    prawda jest taka ze lepszy wal szlifowany w fabryce a nie jak to szlifierze w polsce robią
    jak wal trzyma sie wymiaru to dlaczego nie mozna uzywanego.
    jak sie zajmujesz mechaniką to wiesz o co chodzi a jesli nie to nie bierz wiedzy tylko z netu.
    jak sie robi silnik to trzeba mierzyć, podstawa
    widziales kiedys nowy wal bmw?

  4. #14
    Początkujący Użytkownik Awatar hollywood
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    58
    BMW
    730i 1992
    Skąd
    Warszawa
    Widzisz kolego, nie biorę wiedzy z netu, a przynajmniej jeśli chodzi o mechanikę samochodową. Być może masz rację, że polscy szlifierze nie dorastają rzemieślnikom BMW, ale czy 17-letni wał będzie lepszy od nowo-szlifowanego?
    Na pewno masz rację, że trzeba mierzyć, ale w tym przypadku chyba po to, czy da radę na trzeci szlif, sądząc po zdjęciach.
    P.S. Jak sobie wyobrażasz pasowanie używanego wału z nowymi panewkami? Nie ma siły żeby wymiar się zgodził.

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    bez przesady waly czesto sa dobre to nie fiat, wal to nie cylinder, ale nie chce mi sie tego kontynuować.
    ogolnie jest tak ze zakladajacy post ma problem i niech sobie pomierzy i zobaczy czy ten czy inny wal.albo komus zleci.

  6. #16
    Początkujący Użytkownik Awatar nspink69
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    8
    BMW
    e32 730 88r.
    Skąd
    Olsztyn
    No w sobote wyrzuciłem silnik ze skrzynią i teraz składam komplet do zamontowania niestety wczoraj okazało się że tarcza sprzgła jest na wykończeniu więc jutro dalszy ciąg prac. Silnik dostałem w BARDZO promocyjnej cenie do tego wcześniej śmigał na automatycznej skrzyni i wygląda na to że będzie się dobrze spisywał :) zobaczymy po pierwszym odpaleniu za pare dni :) Dzięki panowie za wszelka pomoc ;)

  7. #17
    Początkujący Użytkownik Awatar nspink69
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    8
    BMW
    e32 730 88r.
    Skąd
    Olsztyn
    Witam panowie jako że nie chce zakłądać nowego postu to napisze moje zapytanie tutaj. Potrzebował bym dokłądnych wymiarów okłądziny tarczy sprzęgłowej do mojego silnika tj. m30b30 oczywiście koło dwumasowe. Właśnie chciał bym zamówić okładziny firmy LUK lecz potrzebuje do tego dokładnych rozmiarów okłądziny której potrzebuje a wiem tylko że średnica jej wynosi 240mm ;) Z góry dzięki pozdrawiam :)

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    301
    BMW
    e32, 730, m30b30
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Tarcza sprzęgła - wg sachs nr 1864 098 132
    Profil piasty: 23x29-10N
    Il. zębów: 10
    Parametr: 240D
    śr.: 240
    od roku prod.: 1987.09
    Gilu_e32

  9. #19
    Początkujący Użytkownik Awatar nspink69
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    8
    BMW
    e32 730 88r.
    Skąd
    Olsztyn
    Witam :) chciałem wszystkim podziękować za pomoc :) Naprawa buni zakończona jak widać BMW wcale nie jest drogie w utrzymaniu:
    Wstawiony drugi silnik za 200zł
    Tarcza sprzęgłowa wyniosła mnie 70 zł :) Zakupione okładziny firmy LUK z przesyłką wyszły mnie 50zł i przenitowanie za flaszke ;)
    No i pare ładnych dni roboty ale bunia śmiga jak nówka
    Jeszcze raz wszystkim którzy pomogli wielkie dzięki i temat uważam za zamknięty ;)
    Pozdrawiam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •