Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 94

Wątek: wymienilem olej - 100km i zaczyna smierdziec benzyna..

  1. #61
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    A moze to tylko problem inspekcji? Chodzi Ci o te kreski takie poziome? To nie poziom tylko zglasza ze inspekcja sie zbliza czyli wymiana, ale ja na to nie patrze.

    Seban grzeje Ci sie obudowa filtra powietrza? Jest goraca?

    Wyregulowalem zawory, silnik jakby lepiej smiga :) ten klekot to 1 gar ma takie cos juz troche zjechane i to klepie ( na walku czy jakos tak troche wglebione jedno jest, a reszta ok - nie wiem jak na to sie mowi xD ).. Dobra zresetowalem mape benzyny.. Zrobie 50km i zabiore sie za regulacje gazu i teraz prosba do Ciebie Seban w zwiazku z tym, ze masz identyczny model silnika i centralke. Prosze Cie zrob mi zdjecia swoich ustawien, swojej prawidlowej mapy pb/gazu odchylki korekt temperatury obrotow w momencie kiedy beta smiga idealnie. Oraz zdjecia instalacji ( jak to jest montowane gdzie sa czujniki temp i cisnienia jak masz podlaczone listwy / gdzie masz reduktor / podlaczenie do kolektora jak wyglada ) bo skoro Tobie chodzi bardzo dobrze to chce sie odwzorowac.

    I jakbys mogl napisac krok po kroku jak regulowales gaz z ISA i bez ISA zeby bylo dobrze, napisze jak to robilem, ewentualnie mnie popraw.

    Bez ISA:
    Po resecie robie autokalibracje, nastepnie wlaczam pb i jade dopoki nie zbierze sie ladna mapka, jakies 10km. Nastepnie staje przelaczam na gaz i te sama trase pokonuje na gazie. Patrzac na mape/odchylke koryguje mnoznik w dol jesli jest za bogato i w gore jesli jest za ubogo, po czym usuwam mape gazu i robie znow 10km w tych samych warunkach ( w ten sposob mnoznik zaczynajacy sie na 1.1 i konczacy na 0.8 zmienia sie w zaczynajacy na 1.2 idacy do 1.3 i spadajacy przy koncu do 0.9 ) po kilku takich ustawieniach mapa pokrywa sie prawie idealnie. Chocby nie wiem jaki byl startowy mnoznik, aby mapy sie pokryly zawsze musze mniej wiecej podniesc mnoznik tak jak pisalem wyzej. Niestety tak wyregulowane auto nie jedzie jak powinno, a po kilku dniach benzyna zaczyna mi zalewac co prowadzi do krztuszenia sie auta.

    Z ISA:
    Po resecie robie autokalibracje, nastepnie wlaczam ISA i ustawiam prog na 3% - jade dopoki nie zbierze sie ladna mapka, jakies 10km. Nastepnie ISA przelacza na gaz, a ja jezdze tak 30km zbierajac mape gazu ( mnoznik jest poczatkowy 1.1 spadajacy do 0.8 ) w zwiazku z tym, ze ISA zbytnio nie poprawia mapy gazu, ktora odstaje 1.5cm w dol ubogo podnosze mnoznik resetujac mape gazu i znow jadac kilkanascie kilometrow - ostatecznie po kilku probach mnoznik zostaje jak zwykle 1.2 przez 1.3 i konczac sie na 0.9, mapa pokrywa sie prawie idealnie. Po kilku dniach mam 50 korekt na czerwono, a mapa jest tylko ciut dokladniejsza niz ta, ktora ustawilem mnoznikiem ( jakby isa w sumie nic nie robila ). Benzyna zaczyna mi zalewac.. Co prowadzi do moich nerwow resetu i ponownej regulacji -_-..

    Jeszcze dzisiaj podlacze sonde i zobacze czy jest sprawna, ale ma dopiero 20tys km wiec watpie zeby byla padnieta.
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 09-04-2011 o 16:11

  2. #62
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    Cytat Zamieszczone przez MaciejMRH Zobacz posta
    chłopaki jedno krotkie pytanie, podepne sie pod ten temat, bo nie widze sensu zakładac nowy.komp wyrzucil mi niski poziom oleju w silniku.jednak nie pali sie czerowona lampka od oleju a na zimnym silniku na bagnecie jest praktytcznie idealnie pomiedzy min a max... cos moge zrobic zeby komunikat zniknal, czy tylko olej wymienic?
    Dolej oleju tak żeby było prawie max tylko postaw na równym. Po jakimś czasie powinien komunikat zniknąć.

  3. #63
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Apropo sprawdzania to olej sprawdzamy tak, ze grzejemy silnik na pion, gasimy i po minucie sprawdzamy. Przynajmniej tak mnie uczono ;)

  4. #64
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    53
    BMW
    E32 730 R6 1990r & E34 525 R6 1991
    Skąd
    Bydgoszcz
    dolalem litr oleju i juz komunikat zniknal, a o inspekcje mi nie chodzilo, tylko o komunikat motor oil level czy jakos tak:)ale juz wszytsko ok
    BMW - Bardzo Męski Wóz ;-)

  5. #65
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez Aru89 Zobacz posta
    03 to jest spalanie na godzine chyba to pokazuje 2.6 litra - okolo.
    To sprawdź jeszcze raz ile Ci pokazuje na biegu jałowym czas wtrysku albo zrób screena. Bo mi też pokazuje OBC spalanie około 2,5 litra na godzinę a czas wtrysku mam okolice 5 ms. Dużo ludzi twierdzi że to za dużo jak na M30 (np. Nikodem) ale nie potrafią dać screena albo filmiku z youtube albo czegokolwiek z auta w którym byłby jakoś zasadniczo krótsze :)
    Mi się wydaje że po prostu wadą M30 jest to duże spalanie na jałowym i tak ma być.

  6. #66
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Obudową filtra powietrza nigdy się nie przejmowałem i nie wiem czy jest gorąca.

    Bardzo dziwna sprawa.
    Zjechałem z mnożnikiem do 1.
    Mapy jak nigdy mi się pokryły i odchyłka 2d ok ale 3d już co innego. Po tym auto nie jedzie jak trzeba, jak by mu sporo gazu brakowało.
    Żadnych map nie kasuję. One i tak się zmieniają same jak coś się zmieni poza mapą PB.

    http://bayimg.com/lAhfMaADi
    http://bayimg.com/lAhFnaaDI
    http://bayimg.com/lAHFoAaDi
    http://bayimg.com/MAhfAaaDI
    http://bayimg.com/MAhFBaADi
    http://bayimg.com/MAhfcAAdI
    http://bayimg.com/mAhFdaADI
    http://bayimg.com/MaHFFAADI
    http://bayimg.com/MAhfHaADI
    http://bayimg.com/maHfIAadI
    http://bayimg.com/MahFJaADI

    Wcale nie mam idealnie zrobionej instalacji. Najwięksi partacze zakładali mi instalację i zepsuli. Pozałamywali rurki, przewody skręcili na ryja i nie polutowali, nawiercili się gdzie im było wygodnie, nie ustawili wcale gazu.
    Walczę po ich robocie już prawie dwa lata i dalej nie doprowadziłem jej do poprawnego stanu.
    Zauważyłem ostatnio, że nie mogę na stałe ustawić ciśnienia gazu. Co przestawię na wartość jak powinna być to po kilku dniach jest inna. Po za tym muszę zmienić miedź na kompozyt i podnieść czujnik temp gazu, ustabilizować ciśnienie. Po tych zabiegach powinno się poprawić. Do póki tego nie zrobię to ciężko będzie to dobrze ustawić.

    Coś musisz mieć sypnięte skoro było dobrze i nagle się zaczęło tak mieszać.
    Skoro komputer tak wzbogaca mieszankę to może posypała się sonda i nie pracuje w pełnym zakresie bo to nie możliwe aby tak mocno głupiało.

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Cytat Zamieszczone przez Michael7 Zobacz posta
    To sprawdź jeszcze raz ile Ci pokazuje na biegu jałowym czas wtrysku albo zrób screena. Bo mi też pokazuje OBC spalanie około 2,5 litra na godzinę a czas wtrysku mam okolice 5 ms. Dużo ludzi twierdzi że to za dużo jak na M30 (np. Nikodem) ale nie potrafią dać screena albo filmiku z youtube albo czegokolwiek z auta w którym byłby jakoś zasadniczo krótsze :)
    Mi się wydaje że po prostu wadą M30 jest to duże spalanie na jałowym i tak ma być.
    5ms mam na zimnym, 8 jak jest temperatura okolo 0 lub ponizej. 2.8 ms mialem dzisiaj na nagrzanym silniku tutaj screen na potwierdzenie, 3.1 na jalowym na benzynie kilka dni temu:
    http://img858.imageshack.us/i/captur...011123817.jpg/

    5ms to rzeczywiscie za duzo, ale spalanie pokazuje Ci normalne, dzisiaj patrzylem to 2.6 litra n godzine przy 3.5 litrowym motorze to wcale nie jest duzo, dla przykladu 1.9tdi pali 0.9 litra ropy, wiec 2.6 litra gazu to wcale nie tak duoz jak na 3.5 litra ;)


    Seban czyli po korekcji mnoznika nie kasujesz mapy gazu tyklo zostawiasz? Ok tak zrobie. Reszta moje opisu zgaduje jest ok? No to dzisiaj reguluje na powaznie. Co do sondy to nie mam pojecia, jutro ja podepne i sie dowiem, dzisiaj przenioslem czujnik temperatury 2cm od listwy wtryskowej i zobacze jak bedzie ;)


    No ja jak dam mnoznik 1 i ISA to mam bardzo bardzo ubogo.. I isa nic nie koryguje ( isa powinna mnoznik korygowac tez ). Ty a co to za waz masz wwiercony w kolektor? To czarne to filtr gazu? Strasznie dziwny i dlugie weze. Zrobie Ci zdjecia mojej sprobuj tak ulozyc weze jak u mnie i bedziesz mial lepiej.


    P.S. Nadal mam blad za duze dysze :D co teraz mam zrobic xD przeciez u gaziarzy go nie bylo, a w instalacje nie ingerowalem :D


    Zapodaj jeszcze zdjecia ustawien ^^
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 10-04-2011 o 17:20

  8. #68
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez Aru89 Zobacz posta
    5ms to rzeczywiscie za duzo, ale spalanie pokazuje Ci normalne, dzisiaj patrzylem to 2.6 litra n godzine przy 3.5 litrowym motorze to wcale nie jest duzo, dla przykladu 1.9tdi pali 0.9 litra ropy, wiec 2.6 litra gazu to wcale nie tak duoz jak na 3.5 litra ;)
    A Ty jesteś pewien że masz sprawy i podłączony czujnik indukcyjny na 6-tym przewodzie zapłonowym? Jeśli jest odpięty motronic skraca czas wtrysku i połowę i podaje wtrysk dwa razy częściej niż trzeba. Czujnik powinien być PODPIĘTY. Jeśli masz coś z nim to wtedy mogą być problemy z gazem bo wymagania odnośnie wtryskiwaczy wzrastają. A jakie masz wtryski gazowe bo nie pamiętam?

    O tak to wygląda:

    http://img263.imageshack.us/f/bezczujnika.gif/

    http://img833.imageshack.us/i/zczujnikiem.gif/
    Ostatnio edytowane przez Michael7 ; 10-04-2011 o 17:56

  9. #69
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    To co jest wwiercone w kolektor to miejsce pomiaru podciśnienia w kolektorze.

    Isa nie koryguje wyglądu mnożnika w mapie 2d tylko w 3d.

    To czarne to jeden z najlepszych filtrów fazy lotnej - Matrix. Ma wymienne wkłady i cały syf osiada w odstojniku na dole filtra.

    Jak masz błąd za duże dysze to zmniejsz trochę ciśnienie gazu nap. 1,22 tak jak masz w ustawieniach.
    Jak jest większe ciśnienie to leci więcej gazu przez dysze w danym czasie. Dysze są stałe wiec to co można zmienić to ciśnienie i mnożnik. Z mnożnikiem nie można za bardzo w dół bo czasy wtrysku gazu będą krótsze niż pb a sterownik plg to co prorok jest???A może wróżka czarodziejka i przewidzi kiedy ma zamknąć wtryskiwacz gazowy jak wtryskiwacz pb jeszcze otwarty. Są algorytmy przewidujące ale należy unikać takiej sytuacji.
    Zmniejsz ciśnienie a w tedy będziesz musiał mnożnik ustawić wyżej bo teraz masz za nisko.

    Węże zostawię tak jak są. Nie jedno auto ma sporo dłuższe i normalnie pracuje. Moja modyfikacja to dołożenie zasilania drugiej listwy wtryskowej od tyłu aby obie listwy dostawały tą samą ilość gazu. Po tym sporo się poprawiło. Jeszcze pobawię się z tymi czujnikami temp i ciśnienia.
    Ostatnio edytowane przez seban123 ; 11-04-2011 o 06:40
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  10. #70
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Moja diagnoza jest taka że masz wysokie ciśnienie bo masz te słabsze matrixy teoretycznie do 30 KM / cyl, więc trzeba było podnieść żeby działało. To by wszystko działało gdyby nie uszkodzony czujnik indukcyjny na cylindrze który bardzo skraca czasy wtrysków (do 2-3 ms) i matrix przy tak dużym ciśnieniu nie daje rady na tak krótkim czasie. Jakbyś miał normalne czasy to by było ok. Adaptacje i ustawienia głupieją bo przy bardzo wolnej jeździe lekko naciśniętym pedale masz czasy wtrysków 2 ms i nawet trochę mniej... to matrix głupieje i cała kalibracja się sypie.

    Sprawdź czujnik:

    wystarczy go wypiąć: po wypięciu czas wtrysku ma zmaleć około 2 x jeśli nie zmaleje czujnik jest uszkodzony.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •