Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 94

Wątek: wymienilem olej - 100km i zaczyna smierdziec benzyna..

  1. #41
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    1. Na zimnym to się dzieje. To jest kwestia tylko ustawienia.
    2. Jak już robiłeś auto kalibrację to nic nie ruszaj. Ważne aby było to ciśnienie na reduktorze co w okienku w ustawieniach.
    3. Co do map. Sterownik benzynowy ma wiele map i korekt.
    A sterownik gazowy ma jedną główną a drugą korekcję od temperatury gazu.
    Mapy w sterowniku benzynowym są stałe zapisane w pamięci tylko do odczytu. Sterowniki mają coś takiego jak korekty które się ciągle zmieniają i dlatego tobie mapy w sterowniku gazowym też.
    Jak byś jeździł na odpiętej sądzie to sterownik by pracował bez korekt i się by nie rozstrajał ale więcej wtedy pali.
    Sonda lambda to jedyny element który informuje sterownik o składzie mieszanki i pozwolenie na korygowanie dawki w zależności od stanu silnika.
    Tak naprawdę zbiera się mapę benzynową i ona już na stałe będzie jako wzór dlatego trzeba to robić na zagrzanym silniku i w warunkach w jakich się na co dzień jeździ.. Jak się zbierze mapę na rozstrojonym sterowniku to będą się cyrki działy dlatego zawsze reset kompa i jazda parenaście kilometrów na pb przed zbieraniem map pb.
    Jazda po mieście nakreśli inną mapę a jazda po trasie inną dlatego to cały czas się zmienia.

    Korekcje ja mam nieco podobnie ale w drugą stronę - na zielono. To normalne i tak ma być, to się w czasie jazdy zmienia dzięki isa. Jak byś nie stosował tych korekt to to miał byś to co miałeś z paliwem w oleju albo tak jak ja - nie można było ruszyć z miejsca bo za mało paliwa dostawał. Jak ustawiłem korekty na stałe i trafiłem w dobre ustawienie to dłuższy czas miałem spokój. Teraz za mnie robi to isa.
    Widzę że u ciebie jak i u mnie jest tak samo - ciśnienie w kolektorze i punkt wolnych obrotów nad krzywą od mapy. Najwyraźniej to wynika z konstrukcji silnika. Podłączałem inne nowocześniejsze auta i tego nie było.
    Jak by punkt wolnych obrotów był na krzywej sądzę, że tego problemu co mamy by nie było. W czasie jazdy jest punk na krzywej a na wolnych obrotach nie i sterownik nie wie co ma robić.

    Sterownik po prostu jeżdząc na lpg uczy się go i po przełączeniu na zimnym uczy się z powrotem pb. Jest rozbieżność w ustawieniach i dlatego faluje.
    Najlepszym rozwiązaniem było by jazda na jednym paliwie i wtedy sterownik nie musiał by się przestrajać między paliwami.
    Wnioskiem jest że te sterowniki od pb jakie mamy nie lubią gazu.
    W innych autach nie ma tego problemu a w innych jest.
    Wszystko zależy od sterownika pb.

    Moja instalacja to
    magicjet z dyszami 2,2
    reduktor skorpion gt ( za początku założyli mi zavili zeta n hehe i wale nie chciało to latać )
    miedź to prawie 8 bo sku.....syny założyli 1,5 metra 6mm i do tego pozaginali i spada mi ciśnienie do 0,7 przy pełnym obciążeniu powoli.
    stag 300 plus / isa2

    Jak znajdę chwile czasu to zrobię zrzuty. jak to u mnie wygląda.

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Czyli wczesniej sam regulowales gaz?

    No wiec, ja dzisiaj wyczyscilem EML. Kolektor byl strasznie brudny, pelno w srodku oleju i na dnie ciut benzyny.. Wedlug oprogramowania trzyma teraz 780-820 obrotow, wczesniej latal miedzy 740-860, ale to jeszcze nie jest pewne - sprawdze jutro po odstaniu auta.

    Co do gazu to mnie wkurzalo to jakby dodawanie i ujmowanie gazu podczas przyszpieszania wykasowalem mapy. Zrobilem autokalibracje i o dziwo krzywa rysowala sie od 1 do 0.8 prawie caly czas wiec prawie idealnie. Zrobilem 5km na pb, zmienilem na gaz. Narysowalem mape na gazie, skorygowalem mnoznikiem w gore troche na srodku bo bylo ubogo teraz mnoznik mi leci od 1 do 1.2 i spada do 0.8 przy samym koncu i jest niebo lepiej! Zrobilem to bez ISA. I teraz pytanie czy dobrze wyregulowalem gaz? Linia pokrywa sie praktycznie idealnie, ale podczas kickdowna wyskakuje blad ze wtryskiwacz otwarty na max i nie wiem o co chodzi ( blad ten mam odkad pierwszy raz podlaczylem staga do kompa - u gazownikow go nie bylo, kaze sprawdzic sonde przy obciazeniu czy jakos tak, program pokazuje napiecie sondy ale nie wiem jak je odczytac, tzn jakie wartosci co oznaczaja przy jakiej pracy silnika ). Czy dobrze wyregulowalem gaz? Nie pominelem zadnego punktu?

    Drugie pytanie, jesli chcialbym zrobic ( po regulacji zaworow dam szanse ISA2 ) to samo co wyzej tylko z ISA2 to autokalibracja zaznaczam isa2 i mam dotykac mnoznik czy ona sama to zrobi bo z tego co widzialem to mnoznika nie dotyka. Czy moze pierw wyregulowac tak jak dzisiaj i wlaczyc ISE zeby te dane trzymala dalej? :D

  3. #43
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Gaz sam reguluję bo gazowniki w moim regionie znają się tylko na psuciu i ciągnięciu kasy za swój brak wiedzy.
    I tak zawsze musiałem po nich poprawiać.

    Ja bym najpierw zrobił autokalibrację, następnie włączył ISA i zebrał pełną mapę 3d pb .Tak jest napisane w manualu.

    Moja mapa PB 3D. i stan zbierania mapy.

    http://bayimg.com/MAHIEaAdh

    http://bayimg.com/MaHiFAaDH

    Mapa LPG 3D

    http://bayimg.com/maHIGaAdh

    Odchyłka od tego co wyrysowało.

    http://bayimg.com/mAhIiaADh

    Korekcja od obrotów.

    http://bayimg.com/MaHIlaadH

    Mapa tradycyjna ( nie sugerować się mnożnikiem - to taki mały eksperyment dla ISA2 ).

    http://bayimg.com/nAHICAAdh

    Odchyłka tradycyjna przed zmianą mnożnika.

    http://bayimg.com/MahIOAaDH



    Po aktualizacji firmware został mi tylko sam mnożnik a mapy zginęły.
    Włączyłem ISA i musiałem wtedy zebrać mapy 3d bp. Przejechałem się na pb. Mapy się zebrały i przełączyło mi na lpg. Pojeździłem trochę i zebrało mapy lpg
    Przez 5km nie jesteś w stanie zebrać dobrej mapy pb. Ona będzie mocno odbiegać od rzeczywistości i będzie się zmieniała.
    Jak zbierzesz złą mapę pb to gaz będziesz ustawiał źle do złych ustawień.

    Z błędem o wtryskiwaczach całkowicie otwartych to jest informacja o zbyt długim czasie otwarcia wtryskiwacza przy maksymalnych obrotach silnika spowodowane albo za wysokim mnożnikiem albo za ubogą mieszanką lub za małymi dyszami.
    Silnik przy 6 tysiącach obrotów ma mało czasu na otwarcie wtrysku bo zaraz przyjdzie drugi wtrysk.
    Masz niepodpiętą sondę lambda do sterownika STAG. Warto było by to podpiąć i zobaczyć jak wygląda sygnał przy pełnym obciążeniu i wysokich obrotach. Jak masz za ubogo to trzeba by coś zrobić aby było gazu więcej.
    Jak masz bogato to nie ma co się przejmować.
    Ostatnio edytowane przez seban123 ; 07-04-2011 o 08:56

  4. #44
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    WoW jak Ty mnoznik na 1 prawie ustawiles :D a mape PB to masz przepiekna ^^ Ile jezdziles na benzynie? ( dni i km ) Chcialbym tak gaz mniec zrobiony hehe. Czyli po kilkunastu kilometrach zebrales mapy PB, a pozniej czasami Ci przelaczal na benzyne i zbieral mapy benzyny - tak mam rozumiec? Stad tak pelna mapa?


    "Włączyłem ISA i musiałem wtedy zebrać mapy 3d bp. Przejechałem się na pb. Mapy się zebrały i przełączyło mi na lpg. Pojeździłem trochę i zebrało mapy lpg"

    Czy po zebraniu map lpg ingerowales w mnoznik? No wlasnie to zebranie map lpg mnie wkurza, bo codziennie robie 30km, a rano mapa i tak jest inna zawsze to ja nie wiem jak on zbiera mapy. Ja rozumiem, ze mapy sie zbieraja, ale jak gaziarz mi ustawil to za miesiac na test przyjechalem to mapa byla identyczna jak wyjezdzalem od niego, a tutaj codziennie inna.

    Jakbys mogl powiedziec jeszcze jak podpiac sonde bo nie mam zielonego pojecia byloby milo ^^
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 07-04-2011 o 10:45

  5. #45
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Mnożnik jest prawie na 1 bo zmieniłem go tuż przed zrobieniem zrzutów ale był dosłownie niewiele wyżej gdzieś na 1,1. Podkreślam, że to dla eksperymentu jak zareaguje ISA.

    Zrobiłem reset kompa pb.
    Przejechałem się kilka km na samym pb.
    Aktualizacja firmware.
    Włączenie opcji Autoadaptacja.
    Zebranie map pb 3d.

    Zajęło mi to 17 km za jednym podejściem. Z wiedzą jaką mam po tym zabiegu jestem w stanie to zrobić na znacznie krótszym odcinku.
    Tak jak pisałem kilka postów wyżej, zebrałem najpierw punkty na wyższych obrotach schodząc do dołu w mapce stan.

    Mnożnik korygowałem mocno bo był znacznie za wysoko i zszedłem prawie do 1,1 i płaskiego.
    Nie miałem bardzo już czasu na zabawy i zostawiłem. Auto po tym zabiegu zaczęło dużo ładniej i płynniej jechać z dołu. Lekko rano zafaluje ale już mi się nie chce z tym walczyć. Może trzeba by było zastosować korektę od temperatury gazu ale cierpię na mocny brak czasu i brak doświadczenia w takim ustawianiu.
    Jak pisałem wyżej podstawa to dobra mapa PB bo do niej jest wszystko ustawiane.

    Mapy LPG powinno się zbierać w takich samych warunkach niby ale zostawiłem to z braku czasu i jakoś ładnie sobie samo daje radę.

    W wiązce od STAG masz zawinięty pod izolacją fioletowy cienki przewodzik tuż przy sterowniku. Trzeba go znaleźć i podłączyć do przewodu co idzie od sondy do sterownika PB i dochodzi do 28 pinu ( najprawdopodobniej) lub 10. Już nie pamiętam dokładnie. Jeden z nich to masa dla sygnału sondy a drugi to sygnał.
    Zajrzę dzisiaj i zrobię fotkę jak to u mnie wygląda.
    Sygnały z sondy to napięcie od 0,02 jak u nie do 0,9.
    Po zabiegach z myjką ultradźwiękową i sondą zaczęła bardzo ładnie pracować jak nowa.

    Ważne jest aby przy wysokich obrotach i pełnym obciążeniu sygnał z sondy był większy jak 0,45v.
    Jak jest mniejszy to przegrzewasz motor i zaworki lecą w ....i uszczelka głowicy też może polecieć z głowicą.
    Gaziażom nie chcę się tego podłączać, w tym czasie zrobią krok więcej przy instalacji.

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    No ja dzisiaj odpalam auto i znow jaja.. Gaz mi rozwalil mape pb bo zalewalo mi znow silnik. Wiec reset kalibracja i o dziwo "Blad za duze dysze" a moje dysze to tylko 2.2 ;/ ale mnoznik wyszedl identyczny jak u Ciebei caly czas 1 a w polowie zaczal delikatnie jechac i zatrzymal sie na 0.8. Wlaczylem tym razem autoadapcje bo z nia nie mialem problemu zalewania rano. Mnoznika nie ruszam bo nie ma sensu. Mape zebralem z 9km podstawowa bardzo latwa sprawa wystarczy rozpedzic sie do 100km/h i jak przestanie sie uczyc to zwiekszac powoli predkosc, a mapa sama sie buduje. Po 9km mam od 0 do 3500 rpm 90% mapy. Jeszcze ciut po miescie i jest malina. Reszte sie pouczy jak na trasie bede wyprzedzac z kickdownem :D.

    Co do sondy to mnie przestraszyles teraz. "Dawaj" szybko fotke i podlaczam u siebie jak to wyglada. Dzisiaj sie uczylem ISY, bo w sobote regulacja zaworow na walek rozrzadu wiec i tak od nowa wszystko bedzie, ale im czesciej to robie tym wiecej wiem :D w sobote tez zobacze czy wyskoczy blad za duzych dysz :)

    A o co chodzi z myjka ultradzwiekowa? :D

    I pytanie, jak wymieniam filter odkrecam weze to leci gaz. Reduktor ma blokade na zgaszonym czy musze zamknac butle i spuscic gaz z calego ukladu zeby wymienic filterek?
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 07-04-2011 o 13:42

  7. #47
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Trasa.. I po trasie, a ja jestem zalamany. Wiec po kolei.. Kontynuacja tego posta co byl wyzej.. Pojechalem w trase z laptopem, po 30km mnoznik piekny 1 do 0.8 na koncu, mapa 50% 2cm odchylu na ubogo i 30% 1cm odchylu na bogato. Auto dziwnie jechalo.. Trzymam gaz a ono przyspiesza i zwalnia muli przydlawia sie przy starcie wiec zaczelem korygowac mnozink.. Doszedlem do tego:

    http://img816.imageshack.us/g/captur...011210220.jpg/

    Zeby mapy sie najezdzaly musialem tak skorygowac mnoznik, do tego zrobilem 200km i tak sie to przedstawia.. Jest masakra, a na dodatek buma byla dzisiaj tak nagrzana jak nigdy. Temperatura stala pionowo, a od auta wialo "ogniem" wentylator zalaczyl sie w ten drugi tryb i krecil sie razem z silnikiem halasujac. Nawet jak wrocilem z trasy i wjechalem na cpn to znow sie krecil z silnikiem wentylator.. Przeciez z trasy zjezdzalem to bylo zimne auto. Obudowa filtra powietrza normalnie mnie parzyla. Nie wiem co sie dzieje.. Plyn itp ok ;/

    Spalanie = 20litrow przy jezdzie 80-120..

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Wydaje mi się że te problemy z gazem to macie przez złe korekty po temperaturze to nie jest taki łatwe do ogarnięcia bo np. jest czujnik temperatury gazu i co on mierzy? Nie mierzy dokładnie temperatury gazu bo jadąc w trasie taki czujnik się chłodzi i pokazuje za mało a jadąc w korku grzeje od komory silnik i pokazuje za dużo. To ogólny problem aut z gazem, jest parę rozwiązań tego problemu mi wymiana czujników na lepsze.

    BTW. jakie macie czasy na biegu jałowym na benzynie czas wtrysku benzyny auto nagrzane?


    Pozdrawiam

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    2.4 do 3.8 jakos..


    A co do Twojego testu Seban, to chcesz sprawdzic czy stag skoryguje gaz to mnoznika 1? U mnie do mnoznika gaziarzy skorygowal, ale do mojego tego po autokalibracji nie dal rady wiec mysle ze jednak mnoznik trzeba ustawic ^^

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez Aru89 Zobacz posta
    2.4 do 3.8 jakos..
    mówisz o czasie wtrysku benzyny na benzynie zczytanej interfejsem LPG czy wartości podawanej na komputerze OBC w teście 03?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •