Poka¿ wyniki od 1 do 8 z 8

W±tek: Jak wymyæ hydroregulatory w M60 i czym?

  1. #1
    Vip Vip Awatar avecezarave
    Do³±czy³
    Feb 2010
    Posty
    1,614
    BMW
    E32 740iL `93
    Sk±d
    Miñsk Mazowiecki
    Blog
    27

    Jak wymyæ hydroregulatory w M60 i czym?

    Witam czy kto¶ wie jak i czym wymyæ hydroregulatory w M60? Proszê o konkretne odpowiedzi :-)

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar sz4l0ny
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Sk±d
    Kraków
    Wszyscy ¶pi± o tej godzinie Cezary :D
    Przy M60 czeka cie podniesienie wa³ków, do tego trzeba zrzuciæ ³añcuchy, a przy ich sk³adaniu wypada³oby mieæ ksi±¿ke ¿eby ustawiæ wa³ki po znakach, w±tpie ¿eby kto¶ robi³ to na pamiêæ, chyba ¿e siedzi w M60 na codzieñ.

    Odpada du¿o gimanstyki z opuszczaniem sprê¿yn zaworowych i nie trzeba do tego specjalnych narzêdzi, tyle ¿e z ustawianiem wa³ków trzeba wprawy. Na pewno jest kilka osób które du¿o grzebi± w M60 i maja na to szybki sposób wraz z ustawieniem napinaczy.

    Mycie wyjêtych hydroregulatorów raczej w benzynie ekstrakcyjnej, ca³a reszta specyfików w sprzeda¿y stosuje siê przed zmian± olejow± na rozgrzany silnik czyli p³ukanke, co w kontek¶cie naszej rozmowy móg³by¶ zastosowaæ, ale bez mycia lifterów raczej siê nie obêdzie, a je¶li nie ucichn± to wymiana.
    Czarne e32 w benzynie!


  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar xsilver
    Do³±czy³
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Sk±d
    .Kraków
    Da siê to zrobiæ bez ¶ci±gania ³añcucha - wa³ki wydechowe wychodz± po odkrêceniu ko³a rozrz±du. Gorzej jest z wa³kami ss±cymi - trzeba zdj±æ lub odsun±æ górn± czê¶æ przedniej pokrywy rozrz±du. Rozbieranie ca³o¶ci to masê roboty - trzeba spu¶ciæ ca³y p³yn z silnika, wyj±æ pompê wspomagania, alternator, napinacze, ko³o pasowe, pompê wody, ch³odnicê, czujniki, spu¶ciæ olej, wyj±æ obudowê filtra oleju i po¶ci±gaæ wszystkie dekle - wiêc dobrze siê trochê pogimnastykowaæ, ¿eby tego unikn±æ.

    Ustawienie rozrz±du wymaga my¶lenia, wyobra¼ni i pojêcia o dzia³aniu silnika spalinowego,trzeba przy tym pamiêtaæ o kilku istotnych rzeczach (jak dojdziesz do tego etapu to postaram siê pomóc). Ja ustawiam bez blokad - jak bêdziesz potrzebowa³, to podpowiem w jaki sposób. Co nie zmienia faktu, ¿e wszystkie m60 jakie widzia³em, w których kto¶ grzeba³, mia³y ¼le ustawiony rozrz±d...


    Z do¶wiadczenie jednak muszê Cie zmartwiæ - czêsto zdarza siê, ¿e popychacze zaczynaj± byæ s³yszalne jak silnik dochodzi do kresu swego ¿ywota - ludzie zmieniaj±, a potem okazuje siê, ¿e to nic nie da³o... Ale mo¿e w Twoim przypadku bêdzie inaczej.
    Ostatnio edytowane przez xsilver ; 04-03-2011 o 08:46

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar sz4l0ny
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Sk±d
    Kraków
    Zanim w³adujesz siê w koszty z wymianami, podnie¶ pokrywy zaworowe i przyjrzyj sie dok³adnie co zosta³o po zmianie olejowej po której odezwa³y siê hydroregulatory.

    Mo¿esz zastosowaæ p³ukanke - sprawdzone LM Pro Line Engine Flush, kosztuje 30 z³ z tym ¿e dolicz do tego nowy olej i filtr. Nie zdzia³a to cudów, ale przy zlewaniu mineralnego oleju powiniene¶ by³ j± zastosowaæ daj±c sobie wiêksze szanse na pozytywny efekt.

    W kontek¶cie tego co pisze xsilver - najbardziej powinno cie interesowaæ czy je¶li hydroregulatory po p³ukaniu i ewentualnym myciu nie ucichn± i zdecydujesz siê zmieniæ na nowe - jest sens to robiæ pod stare wa³ki?
    Mo¿e kto¶ podpowie ci co¶ odno¶nie ich stopnia zu¿ycia je¶li zrobisz dobre zdjêcia.

    Pos³uguj±c siê nie do koñca trafionym przyk³adem M70 - nowe szklanki pod NIE zu¿yty wa³ek by³y OK, podobnie w M42, zw³aszcza je¶li hydro odzywa³o siê na krótko tylko po odpaleniu i to jeszcze na mrozie. Natomiast je¶li motor klepa³ ca³y czas i d³ugo je¼dzi³ na badziewnym oleju, ma³a szansa ¿eby podmiana samych szklanek przynios³a oczekiwany efekt.

    Dosta³e¶ recepte na wyjêcie hydroregulatorów bez bebeszenia wszystkiego wokó³ - podejmij wyzwanie i zrób im k±piel :D
    Czarne e32 w benzynie!


  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    630
    BMW
    m60b40
    Sk±d
    ZGY!
    Panowie kilka dni temu zauwazylem, ze przy odpalaniu autka (podczas mrozow i po np. dwu-dniowym postoju) slychac popychacze ale tylko z prawej glowicy, i co najlepsze po kilku sekundach dzwiek zanika. Olej wymieniam regularnie choc przyznaje ze teraz zostalo mi juz tylko 500km do wymiany ( co 10 tys km).
    Bac sie tego odglosu, czy moze plukanke zrobic?

    Sory jesli tak moze nie na miejscu wypalilem z tematem...

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    Ustawienie rozrz±du wymaga my¶lenia, wyobra¼ni i pojêcia o dzia³aniu silnika spalinowego,trzeba przy tym pamiêtaæ o kilku istotnych rzeczach (jak dojdziesz do tego etapu to postaram siê pomóc). Ja ustawiam bez blokad - jak bêdziesz potrzebowa³, to podpowiem w jaki sposób. Co nie zmienia faktu, ¿e wszystkie m60 jakie widzia³em, w których kto¶ grzeba³, mia³y ¼le ustawiony rozrz±d...
    Xsilver móg³by¶ podpowiedzieæ jak sprawdziæ rozrz±d czy dobrze ustawiony?
    Zamówi³em dzi¶ uszczelki pod pokrywy wiêc przy wymianie chcia³bym sprawdziæ czy wszystko ok.

  7. #7
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar xsilver
    Do³±czy³
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Sk±d
    .Kraków
    Jak co¶ to PW.
    Ostatnio edytowane przez xsilver ; 16-04-2011 o 11:43

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    Dziêki wielkie za wyja¶nienie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •