Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Wątek: zapowietrzony układ chłodzenie 2.8 ??

  1. #1
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna

    zapowietrzony układ chłodzenie 2.8 ??

    Witam.czytałem tematy z archiwum ale mam jeszcze parę pytań.Wymieniłem termostat, obudowę (warsztat). dziś trochę pośmigałem autkiem i wyskoczył komunikat o niskim stanie płynu-fakt było trochę za mało. Dolałem ale komunikat nie zniknął.Odkręciłem korek po postoju był stan płynu OK, trochę powietrza uszło i komunikat zniknął. Po jakimś czasie znów się pojawił, znów odkręcenie korka i komunikatu już nie było. Zrobiłem na razie 30 km i spokój. Teraz moje pyt.: wąż od termostatu (górny) który idzie do chłodnicy jest gorący, natomiast (dolny) powrót do termostatu jest też b.ciepły ale już nie tak-rozumiem że to normalne?(żaden z nich nie jest twardy).temperatura silnika w normie stoi sobie pionowo. Czy zapowietrzenie układu chłodzenia może coś uszkodzić jeśli temp. silnika jest normalna?.Dodam że gdy temp. silnika jest w pionie to po odkręceniu korka ( przy wyłączonym aucie) woda zaczyna wylewać się ze zbiorniczka, a po chwili postoju jest ok. Mam nadzieję że już wszystko wróci do normy ale wolę zasięgnąć waszej opinii. Przed wymianą termostatu nic się nie działo.
    Ostatnio edytowane przez Jakub ; 01-03-2011 o 13:44

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar MariuszE38
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    1,161
    BMW
    Sprzedane
    Skąd
    Toruń
    Cytat Zamieszczone przez Jakub Zobacz posta
    wąż od termostatu (górny) który idzie do chłodnicy jest gorący, natomiast (dolny) powrót do termostatu jest też b.ciepły ale już nie tak-rozumiem że to normalne
    Tak, to zdrowy objaw.
    Cytat Zamieszczone przez Jakub Zobacz posta
    po odkręceniu korka ( przy wyłączonym aucie) woda zaczyna wylewać się ze zbiorniczka, a po chwili postoju jest ok
    Nie odkręcaj korka bezpośrednio po unieruchomieniu silnika. Auto musi trochę ostygnąć.
    Jaką masz temperaturę na teście 7?
    ex:
    E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
    E38 728iA Shadowline Individual
    E53 X5 4,4i Sport Pack

  3. #3
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    Nie robiłem testu.Ogólnie autko stoi już w garażu i czeka na mój powrót- wrócę za 10 dni z delegacji to wtedy się zobaczy.A jeśli obieg jest zapowietrzony, a temp silnika stoi pionowo-w normie to może coś się uszkodzić?
    Ostatnio edytowane przez Jakub ; 01-03-2011 o 15:49

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  4. #4
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Jak temperatura stoi w normie ,to nie ma prawa sie nic uszkodzić :)

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Siudmy Irl
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    630
    BMW
    E38 728i
    Skąd
    IRL
    To, ze wskazowka stoi w pionie nie znaczy to wcale, ze jest wlasciwa temperatura. Bardziej wiarygodnym pomiarem jest odczyt z testu. Jezeli masz silnik TU odkrecajac korek na cieplym silniku zapowietrzasz go ponownie

  6. #6
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    a jak uruchomić ten test temp.?Każde odkręcenie korka na ciepłym silniku powoduje jego zapowietrzenie? wydaje mi się że chyba nie..

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar MariuszE38
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    1,161
    BMW
    Sprzedane
    Skąd
    Toruń
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    Jak temperatura stoi w normie ,to nie ma prawa sie nic uszkodzić
    Jakże bardzo się mylisz kolego :)
    ex:
    E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
    E38 728iA Shadowline Individual
    E53 X5 4,4i Sport Pack

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    65
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Olkusz/Kraków
    ja tak miałem w e46 328i , i odpowietrzyłem układ odkręcając ogrzewanie na full tzn max temperatura . Jeżeli leci CI na ciepłym silniku chłodne lub tylko ciepłe powietrze to jest zapowietrzony i trzeba czekać aż z nawiewów poleci gorące powietrze adekwatne do ustawienia temperatury , tak żeby parzyło :) po pierwszym razie nie powinieneś mieć problemu z zapowietrzonym układem.

  9. #9
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    ok , dzięki chłopaki . Jak wrócę z delegacji to sprawdzę test zegarów i ogrzewanie.

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  10. #10
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    Witam.właśnie wróciłem z Niemcowni. Jak wykonać test zegarów żeby sprawdzić tą temp.?rozumiem że na włączonym silniku czy nie musi być ?z góry dzieki za odp.pozdrawiam

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •