Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: [Szpera] Co do szpery do M30B30

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Cytat Zamieszczone przez koNik_N Zobacz posta
    Do Dominik piszesz że montowałeś sam, rozumiem że to się po prostu zamienia z oryginalnym mostem bez szpery 1:1 i to jest plug&play? czy coś jeszcze trzeba zmienić? jakieś mocowanie itp?
    Konik,nie wiem czy nie wyrażnie pisze czy masz problemy.....,pisałem wcześniej,że zmieniasz tylko dyfer,żadnych mocowań,odnośnie dużej i małej głowy,masz fotę i nie wiesz jeszcze o co w tym chodzi ?Czy rozmiary dyfrów są takie same?Spójrz jeszcze raz na zdjęcie....;)
    Szpera napewno poprawi trakcję podczas szybkiego ruszania i ułatwi wyjazd z grząskiego terenu,ale za to łatwiej wpaść w poślizg na łuku,dyfer z mechanizmem różnicowym bez szpery powoduje,że koło mniej dociążone traci trakcję natomiast koło dociążone ma cały czas kontakt z jezdnią bez poślizgu,a więc trudniej wyprowadzić auto z równowagi.Ze szperą każde mocniejsze wciśnięcie gazu na łuku na mokrej nawierzchni powoduje obrót o 360 stopni,chyba,że masz żyłkę rajdowca to spokojnie wyprowadzisz auto z takiego poślizgu;).Także dla jednych jazda ze szperą będzie zabawą dla innych dużym problemem.
    Ostatnio edytowane przez marek1132 ; 24-02-2011 o 09:15
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    Konik,nie wiem czy nie wyrażnie pisze czy masz problemy.....,pisałem wcześniej,że zmieniasz tylko dyfer,żadnych mocowań,odnośnie dużej i małej głowy,masz fotę i nie wiesz jeszcze o co w tym chodzi ?Czy rozmiary dyfrów są takie same?Spójrz jeszcze raz na zdjęcie....;)
    .
    sorki jakoś mi umknęło to co napisałeś :-)
    dzięki za wyjaśnienia... jeździłem kiedyś autem ze szperą torsena ale było to RWD o masie ok 800kg i mocy 160KM z 1600cm przy ok 9000obr/min także dośc narowisty skurczybyk. Auto to jeździło cały czas bokiem dlatego bałem się czy tu tak nie jest ;-)
    w takim razie poluję na szperę o odpowiednim przełożeniu :D
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •