Do Dominik piszesz że montowałeś sam, rozumiem że to się po prostu zamienia z oryginalnym mostem bez szpery 1:1 i to jest plug&play? czy coś jeszcze trzeba zmienić? jakieś mocowanie itp?
Do Dominik piszesz że montowałeś sam, rozumiem że to się po prostu zamienia z oryginalnym mostem bez szpery 1:1 i to jest plug&play? czy coś jeszcze trzeba zmienić? jakieś mocowanie itp?
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0
Konik,nie wiem czy nie wyrażnie pisze czy masz problemy.....,pisałem wcześniej,że zmieniasz tylko dyfer,żadnych mocowań,odnośnie dużej i małej głowy,masz fotę i nie wiesz jeszcze o co w tym chodzi ?Czy rozmiary dyfrów są takie same?Spójrz jeszcze raz na zdjęcie....;)
Szpera napewno poprawi trakcję podczas szybkiego ruszania i ułatwi wyjazd z grząskiego terenu,ale za to łatwiej wpaść w poślizg na łuku,dyfer z mechanizmem różnicowym bez szpery powoduje,że koło mniej dociążone traci trakcję natomiast koło dociążone ma cały czas kontakt z jezdnią bez poślizgu,a więc trudniej wyprowadzić auto z równowagi.Ze szperą każde mocniejsze wciśnięcie gazu na łuku na mokrej nawierzchni powoduje obrót o 360 stopni,chyba,że masz żyłkę rajdowca to spokojnie wyprowadzisz auto z takiego poślizgu;).Także dla jednych jazda ze szperą będzie zabawą dla innych dużym problemem.
Ostatnio edytowane przez marek1132 ; 24-02-2011 o 10:15
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford
sorki jakoś mi umknęło to co napisałeś :-)
dzięki za wyjaśnienia... jeździłem kiedyś autem ze szperą torsena ale było to RWD o masie ok 800kg i mocy 160KM z 1600cm przy ok 9000obr/min także dośc narowisty skurczybyk. Auto to jeździło cały czas bokiem dlatego bałem się czy tu tak nie jest ;-)
w takim razie poluję na szperę o odpowiednim przełożeniu :D
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0