rozmiar opon w 740d:
235/60 r16 7,5jx16
245/55 r 16 8j16
235/50 zr 18 8j 18
255/45 zr 18 9jx18 9,5jx18
215/65 r16 7,5jx16
235/60 r16 7,5jx16
245/55 r16 8jx16
rozmiar opon w 740d:
235/60 r16 7,5jx16
245/55 r 16 8j16
235/50 zr 18 8j 18
255/45 zr 18 9jx18 9,5jx18
215/65 r16 7,5jx16
235/60 r16 7,5jx16
245/55 r16 8jx16
codziennie rano budzę się piękniejszy, ale dzisiaj to już przesadziłem :P
Ale po co mi to kopiujesz? Sam widzisz 215/65/16 odpowiednikiem jest 225/60/16 i osobiście tą opcję wolę bo nieco większy kontakt z droga ale minimalnie niższa. Więc opory toczenia i powietrza wychodzą identycznie. Profil mniejszy jak 60 to masakra dla kręgosłupa, zawieszenia no i bliższy kontakt z krawężnikami :)
Chyba trochę zbaczacie z tematu...
Zobacz, komentuj moje GreenGermanStyle7er:
http://7er.pl/showthread.php/4519-e38-Moje-kolejne-7er-w-Stajni-!-)/page5?highlight=Grabol
:offtopic:
Panowie, liczymy do 10 i otwieramy zimne piwko. Kazdy ma spalanie takie jakie widzi na stacji przy tankowaniu!
Pozdr.
Greg38
UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!
http://7er.pl
http://bmw.n-sacz.pl
http://bmw-diag.pl
http://obd-can.pl
http://auto-diag.de
Ye ;) zatankujcie lepiej wasze rozgrzane głowy koledzy;) a poza tym tak w zapasik średnia 80 km/g przy moim silniczku to odpowiednia do "toczenia" i najmniejszego spalania? bo sam się zastanawiam.
Ja mam w podpisie spalanie mojego auta 740d z 18 miesięcy. Srednio 11 l/100km. Kazdy może wejśc i zobaczyć. Trasa koło 8 spokojnie da sie zrobić miasto: a to juz zalezy od korków. Nawet 16 l potrafi ale to juz naprawde stanie w korkach. Gdzieś tam jest przejechany caly zbiornik w miescie i wyszlo 15 z haczykiem gdzie srednia prędkość 17 km/h Komp spalanie pokazuje mi prawidlowo z granicą błedu 0.1 l/100km sprawdzone na stacjach i motostat.pl Najniższy wynik jaki kiedykolwiek uzyskałem to jazda poza terenem zabudowanym 90 do 100km/h na dystansie 150km ----> 6.6l/100 ale uwierzcie że cięzko nazwać to jazdą a raczej muskaniem gazu. Nasze spalanie to tylko i wyłącznie technika jazdy.
Podobno w dieslach po chipie można uzyskac spalanie 1l mniejsze ale ile w tym prawdy nie wiem.
Proponowalbym usunac temat bo zaraz sie tu wszyscy poklocimy ;) Jak wiadomo rozmowa o spalaniu w 7er dziala na wlascicieli jak plachta na byka... Przeciez to nie forum Opla Vectry czy Skody Octawia zebysmy sie podniecali spalaniem. Siodemki maja dawac przyjemnosc a jak wiadomo przyjemnosci kosztuja :)
koła mają tutaj najmniejsze znaczenie ;) największe znaczenie mają zjawiska fizyczne jakie mamy w naszych ukochanych silnikach a najważniejszym z nich jest pojemność silnika w odniesieniu do 4 cyklu ;) każdy większy silnik będzie więcej palił i tego się nie przeskoczy. Jest takie powiedzonko bardzo trafne "wyżej dupy nie podskoczysz" :)
Zgadzam się - pojemność pojemnością ale duże znaczenie stosunek masy do mocy. Zakładając, że w waszych przypadkach 740d średnie spala 9-12l to mniej więcej identycznym spalaniem kataloguję się 725tds, chodź ma 1500cm3 mniej oraz 102 koni mniej. Mówiąc najprościej silnik męczy się z tą masa i musi się sporo napocić żeby to rozbujać, więc musi dużo pić żeby mieć co wypacać :)
Koła mają sporo znaczenie jeśli chodzi o spalanie ale liczy się też komfort jazdy. Ale żeby nie uciekać od tematu to może ktoś wie coś więcej o chipach, plusy i minusy kiedy warto kiedy nie, może coś o cenach?
Może wie ktoś coś o najnowszych rodzajach gazu do 5,4? I jakie ceny? Butla w koła czy bagażnik?