Nikt Cie nie bedzie przepraszal ale wpadaj do Ślesina to się tam wszyscy napijemy :D
Nikt Cie nie bedzie przepraszal ale wpadaj do Ślesina to się tam wszyscy napijemy :D
Moja pali 12,8 - 95 13-14l Gazu :) a jeżdżę różnie, raz przygazuje raz lansuje ;)
ja do Chorwacji jechałem kia seed 1.6d wyszło 4,5 litra w 4 osoby i bagażnik po brzegi. meczarnia była ale na jednym baku dojechalismy :) w tym roku smigam bunią, i jak bym wierzył koledze to na 1,5 baku wróciłbym do Wrocławia
codziennie rano budzę się piękniejszy, ale dzisiaj to już przesadziłem :P
Cóż nie będę się z tobą kłócił ja wiem ile mi pali - ale nie lubię jak ktoś nazywa mnie kłamcą.
Uwierz mi że da się spokojnie zrobić wspomniane 6,5l z silnikiem 4.0d 245km/560nm.
Dam ci kilka wskazówek - eco driving, paliwo z dobrej stacji, orlen, bliska, na jednej z prywatnych stacji spalanie było większe średnio o 2l, żadne bio czy kombinowanie z opałem.
Koła 225/60/16 lub 215 z ciśnieniem 2,5 przód i 2,7 tył. Czyste filtry, nowe przepływki, świece, markowy olej - i brak teściowej, żony i innych wyjątkowo ciężkich rzeczy, które marudzą tak, że masz ochotę jak najszybciej znaleźć się w domu i ciśniesz do deski. Co do spotkania i picia to kiedyś się pojawię jednak dopiero wtedy kiedy dorwę wersję L7 na która poluję.
o ile sobie przypominam 235 opony powinny być. przekłamuje ci licznik, robisz mniej km bo masz niższe opony !!! weż kiedys ze sobą jakaś nawigację na szybę i na autostradzie porównaj liczby z nawi i z prędkościomierza
codziennie rano budzę się piękniejszy, ale dzisiaj to już przesadziłem :P
Dobre dobre, ale nie popadaj w desperacje, nie 235 wcale nie jest zalecane, zerknij sobie na naklejkę na drzwiach. Motyw z nawigacją znam, jednak nie widzę związku? Ten silnik między wartością 90-110km pali najmniej. Głównie chodzi o styl jazdy, utrzymywanie stałej wartości, starać się nie pozwolić zatrzymać pojazdowi do zera, nawet 5-10km dużo daje oszczędność bo auto zostało w ruchu. Stosować hamulec wtedy kiedy jest on konieczny, weryfikować co się dzieje kilkaset metrów przed autem a nie patrzeć na auto przed sobą, widzisz że jest czerwone nie dodajesz gazu i ostro hamujesz, spokojnie się dotoczysz, chyba że masz wyrąbane piasty i łożyska, hamujesz biegiem. A te pierdoły z mniejsza oponą i licznikiem to ty tak na serio? Bo nie wiem jak odebrać te stwierdzenia.
Ja traktuję to auto jako limuzynę a nie wyścigówkę, ona ma się z prezencją poruszać, nie jest stworzone do ścigania, masa, długość czyni z niej świetna limuzynę ale na krętych drogach... Jeśli miał bym stawiać na 750il a np renault clio w wyścigu po zakrętach to stawiam na clio. E38 wyleci na pierwszym zakręcie tyłem.
Mi osobiście przykro kiedy widzę takie auto z lotkami, spojlerami, kombinowanym wydechem, 20" kołami i innymi cudami. To jest limuzyna, która ma komfortowo dowieźć mnie i pasażerów z punktu A do B, nie wypada takim autem jechać jak dostawczakiem z workami ziemniaków na fotelach.
Ostatnio edytowane przez Piotr_R ; 24-02-2011 o 20:51
rozmiar opon w 740d:
235/60 r16 7,5jx16
245/55 r 16 8j16
235/50 zr 18 8j 18
255/45 zr 18 9jx18 9,5jx18
215/65 r16 7,5jx16
235/60 r16 7,5jx16
245/55 r16 8jx16
codziennie rano budzę się piękniejszy, ale dzisiaj to już przesadziłem :P
Ale po co mi to kopiujesz? Sam widzisz 215/65/16 odpowiednikiem jest 225/60/16 i osobiście tą opcję wolę bo nieco większy kontakt z droga ale minimalnie niższa. Więc opory toczenia i powietrza wychodzą identycznie. Profil mniejszy jak 60 to masakra dla kręgosłupa, zawieszenia no i bliższy kontakt z krawężnikami :)