Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 45

Wątek: Naprawa przepływomierza

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Z tego ci mi wiadomo to ta śruba reguluje obejście, czyli ilość powietrza przepływającego dodatkowym kanałem przez przepływomierz na biegu jałowym i słyszałem, że nie powinno się tego dotykać, bo ciężko będzie później z tym dojść do ładu.
    A te napięcia to zapewne na pinach 2 i 3 (czyli na tych, na których mierzy się rezystancję podczas wychylania klapy).

    Nie wypowiem się na temat wartości napięcia jaka powinna być na biegu jałowym, bo nie wiem jaka powinna ona być. Kolego benyhp skąd masz te dane?
    Szczerze mówiąc trochę sceptycznie odnoszę się do regulowania napięcia sprężyny klapy. Regulacja przepływomierza wymaga ogromnej precyzji i jeśli już, to powinna być wykonywana przy pomocy analizatora spalin, moim zdaniem.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez martyman Zobacz posta
    Z tego ci mi wiadomo to ta śruba reguluje obejście, czyli ilość powietrza przepływającego dodatkowym kanałem przez przepływomierz na biegu jałowym i słyszałem, że nie powinno się tego dotykać, bo ciężko będzie później z tym dojść do ładu.
    A te napięcia to zapewne na pinach 2 i 3 (czyli na tych, na których mierzy się rezystancję podczas wychylania klapy).

    Nie wypowiem się na temat wartości napięcia jaka powinna być na biegu jałowym, bo nie wiem jaka powinna ona być. Kolego benyhp skąd masz te dane?
    Szczerze mówiąc trochę sceptycznie odnoszę się do regulowania napięcia sprężyny klapy. Regulacja przepływomierza wymaga ogromnej precyzji i jeśli już, to powinna być wykonywana przy pomocy analizatora spalin, moim zdaniem.
    Tylko u mnie ta śruba była odbezpieczona. Gdzie zatem reguluje się przepływomierz gdzieś w środku? Nie jest to czasem tak że ja zmierzyłem napięcie między 5V zasilaniem a wyjściem? I zmierzyłem SPADEK napięcia czyli 3,8 V czyli faktyczne napięcie to 5 - 3,8V = 1,2 V? Pytanie czy to ruszać czy nie? 1,2 mieści się w od 0,5 do 1,5V. Ale nie jest to idealnie 1 V.

    Nie sprawdzałem na podwyższonych obrotach ale potem sprawdzę.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez benyhp Zobacz posta
    Ja w swoim przepływomierzu regulowałem napięcie właśnie naciągiem tej sprężyny w środku. Na jałowym miało być chyba 1V z tego co pamietam, a przy 2000tys obrotów mialo byc max 2,5V. Było za mało u mnie, pokręciłem kilka razy aż utrafiłem z napięciem i jest ok. Szczerze zauważyłem różnicę.
    No to zmierzyłem jeszcze raz i wychodzi mi że u mnie przy 3000 rpm jest około 2,1 - 2,2 V a przy 2500 rpm nie ma nawet 2V tylko gdzieś tak 1,8V. Do ilu podregulowałeś to? Poszukaj dokładnych danych jak możesz.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Moim zdaniem przepływomierz masz sprawny. Ja grzebiąc trochę w internecie znalazłem to: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=74&t=93218 pod koniec strony jest długi opis sprawdzania przepływomierza i zgodnie z tym opisem na jałowym powinno być 0,5 - 1,5 V, a przy 3000 obr/min 2,0 - 2,5V. Nie wiem na ile pewne są te dane, ale cały ten opis z tego co widziałem jest powielany wielokrotnie w internecie, więc wydaje się być wiarygodny.
    Problemem może być ewentualnie ta śruba, którą przestawiłeś. Pamiętasz w jakim położeniu była wcześniej?

    A sprawdzałeś silnik krokowy? Jeszcze ewentualnie może być coś nie tak z wtryskiwaczem/ami.
    Ostatnio edytowane przez martyman ; 25-02-2011 o 14:55

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    965
    BMW
    e32 m30b35
    Skąd
    zachpom kalisz pom
    Blog
    1
    i tak ms byc bo nie odczytuje ilosci zastsanego powietrza

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    53
    BMW
    E32 730 R6 1990r & E34 525 R6 1991
    Skąd
    Bydgoszcz
    podłącze się panowie do temat, poniewaz jakis czas temu pisalem o dziwacznej pracy mojego auta od razu po odpaleniu i radą byla wymiana przeplywki.nie wymieniłem jej, ale zdemontowałem, wzialem do pracy, wyczysciłem, idealnie wyprostowalem tą górną przykrywke, klapka chodzi elegancko, TIG-iem zaspawalem dziury które porobił poprzedni wlasciciel, by polaczyc przykrywke z dolna czescia przeplywki i zakleiłem ją na jakąś niby cudowną masę łączącą, technologia kosmiczna z tego co mówił mi kierownik, ktory dał mi tę masę.wszytsko jest ok, jest szczelna, automatycznie podeszły mi obroty na gazie, bo nie lapie juz lewego powietrza, odpala nawet na mrozie za 1 razem, (czego nie robiła wczesniej, na benz palila wczesniej tak za 2 razem jak byla w garazu, a na mrozie to i nawet za 10 wkoncu zatrzymala obroty)ale problem jest taki, ze odpalam, na benz,od razu zaskakuje, obroty lecą do 1,8 - 2 tys tak trzyma z 5,6 sekund, potem spadają do 700 i latają sobie od tego 700 do 1100, czasem spadna do 600, samochod sie cały telepie , ale nie zgasnie.jednak gdy chce tak jechac, to wszytsko jest ok, jedzie do czasu az nie dojezdzam do swiatel.tylko stane w miejscu a obroty juz 500 , 400 i wkoncu padnie :( na gazie wszytsko jest ok...
    silnik m30b30 na gazie 2 gen, automat..
    macie jakies pomysły co to moze byc za ustrojstwo. dodam jeszcze , ze jak byla przeplywka zrobiona "po staremu" czyli tak jak zalepil ją poprzedni wlasciciel flet , zwyklym bezbarwnym sylikonem to auto wogole nie bylo w stanie jechac na benz, tylko odpalała, a jak na benz wstawilem jej na postoju nawet do 5tys obr to od razu zgasła i nie przytrzymała obrotów, teraz to sie unormowało...
    BMW - Bardzo Męski Wóz ;-)

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez MaciejMRH Zobacz posta
    czyli tak jak zalepil ją poprzedni wlasciciel flet , zwyklym bezbarwnym sylikonem to auto wogole nie bylo w stanie jechac na benz, tylko odpalała, a jak na benz wstawilem jej na postoju nawet do 5tys obr to od razu zgasła i nie przytrzymała obrotów, teraz to sie unormowało...
    a co miałeś dokładnie klejone w tym przepływomierzu? Którą częścią zasysało lewe powietrze?

    Wydaje mi się że przepływomierz masz ok, tylko teraz silnik krokowy jest brudny albo coś w tym stylu.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    MaciejMRH a dobrze skleiłeś przepływomierz? Pod pokrywką są dwie komory przedzielone ścianką: duża komora z klapą i mała komora do przepływu powietrza na biegu jałowym. Nie wystarczy tylko nałożyć klej na zewnętrznych krawędziach pokrywki, trzeba go też nałożyć na tę ściankę dzielącą dwie komory. Więc na pewno dobrze go skleiłeś? I czy pokrywka dobrze przylega do obudowy? Powinno się ją mocno docisnąć, np. ściskiem stolarskim. Bo jeśli nie będzie idealnie przylegać albo nie będzie szczelności między komorami, to przepływomierz nie będzie sprawnie działać. Przepływomierze po wielu wystrzałach dostają ostro po dupie. Radzę sprawdzić miernikiem poprawność działania elektroniki. No i przy okazji tak jak kolega doradził silnik krokowy, poza tym czujnik temperatury. Jeśli na gazie jest ok, to sonda powinna być ok.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    A da się jakoś sprawdzić bez rozbierania czy przepływomierz jest dobrze sklejony jeśli był klejony?

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    53
    BMW
    E32 730 R6 1990r & E34 525 R6 1991
    Skąd
    Bydgoszcz
    przeplywka jest na 100% dobrze poklejona.znajomy mi tez powiedzial, ze albo bedzie to krokowiec, albo nie chodzi na wszystkie gary, albo podobno az tak leją wtryski, w co zbytnio nie wierze.a jak mam wyczyscic krokowca? jest taka mozliwosc domowym sposobem:)?
    BMW - Bardzo Męski Wóz ;-)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •