Strona 39 z 56 PierwszyPierwszy ... 29373839404149 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 381 do 390 z 553

Wątek: [e32] Witam serdecznie :)

  1. #381
    Vip Vip Awatar FuBu
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    1,394
    BMW
    E38 728i Sport Indywidual
    Skąd
    Jaworzno [PL] / Peterborough [UK]
    Blog
    3
    Piękna sprawa panie kolego , mało jest takich "eyecatching" E32 ... w UK to już wogole !!

  2. #382
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Heh, no kolor zostanie ten sam,nie powiem myślałem o Daytona Violet

    Po zmianie tarcz okazało się iż jeden zacisk słabiej łapie dlatego też kupiłem dziś zestaw naprawczy do zacisków(przy okazji wymienię płyn)



    Zdam relacje wieczorem z tego zabiegu
    Ostatnio edytowane przez Dzuda ; 04-05-2012 o 10:35

  3. #383
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Zestaw naprawczy założony i zapomniałem powiedzieć co i jak. Generalnie nie sprawdziłem jeszcze czy jest mocniejszy hamulec bo docieram tarcze.

    Ale na pewno jest bardziej czuły i miękki. Na starym zestawie hamulec zachowywał się bardzo sztywno (sam pedał) co mnie dość mocno irytowało...

  4. #384
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kafarek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    839
    BMW
    E32 750i
    Skąd
    Tczew
    Blog
    2
    Mocniejszy hebel raczej nie będzie, bo to nie tylko od sprawności zacisku, rodzaju klocka czy tarczy nie zależy. Czulszy, stabilniejszy, bardziej wyczuwalny dla kierowcy owszem, ale siła hamowania zależy przede wszystkim od powierzchni kontaktu klocka z tarczą i równej siły rozłożenia tej siły tarcia. Czyli średnica tarczy, powierzchnia tarcia klocka i ilość tłoczków w zestawie zwiększy siłę i skróci drogę hamowania. Nie myślałeś by zainwestować w 4-ro tłoczki? W tej feldze by to pasowało idealnie ;)


    -----> www.e32.750i.pl <-----

  5. #385
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    [QUOTE=Kafarek;305502Nie myślałeś by zainwestować w 4-ro tłoczki? W tej feldze by to pasowało idealnie ;)[/QUOTE]

    Idą za tym nowe tarcze,czyli dopada bo dopiero co założyłem nówki klocki i tarcze

  6. #386
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Cytat Zamieszczone przez Kafarek Zobacz posta
    Mocniejszy hebel raczej nie będzie, bo to nie tylko od sprawności zacisku, rodzaju klocka czy tarczy nie zależy. Czulszy, stabilniejszy, bardziej wyczuwalny dla kierowcy owszem, ale siła hamowania zależy przede wszystkim od powierzchni kontaktu klocka z tarczą i równej siły rozłożenia tej siły tarcia.
    Nie zgodzę sie do końca z tym ;)
    Większa powierzchnia wpływa na skutecznośc hamowania ale nie tylko. Może być ta sama wielkośc tarczy i klocka , a skuteczność będzie lepsza. Chodzi też o tarcie. Jeśli klocek jest "agresywny" będzie lepiej hamował ale tez szybciej schodził i bardziej niszczył tarczę. Ale nie trzeba wymieniać na większe zestawy żeby polepszyć skutecznośc hamowania ;)
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  7. #387
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kafarek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    839
    BMW
    E32 750i
    Skąd
    Tczew
    Blog
    2
    Ty mnie tu swoimi subarowymi setupami nie zamydlaj oczu :D ;) My tu o realiach.. a konkretnie o E32 735i na fabrycznym setupie - tyle że nowym ;)
    Innymi słowy masz rację, choć to co mówisz stosowane jest w konkretnych przypadkach gdzie osadzenie felgi nie pozwala na większą tarczę lub stanowią tak odrębne przepisy rajdowe. Niemniej jednak, o wiele lepszym i skuteczniejszym, a na pewno tańszym sposobem w przypadku naszych cywilnych samochodów jest zwiększenie powierzchni tarcia klocka o tarczę. Zachowanie skuteczności hamowania to też inna bajka. (przewody, płyn, odprowadzenie ciepła).

    Uważam (sorry Dzuda za off), że poprawa hebla (skuteczność i wytrzymałość) w E32 to tylko zestaw 4-ro tłoczkowy, przewody w oplocie i płyn o podwyższonej temp. wrzenia.


    -----> www.e32.750i.pl <-----

  8. #388
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Niech Ci będzie :D
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  9. #389
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Wiesz...w porównaniu do moich starych tarcz przegrzanych dziesiątki razy teraz nawet na zmianę nowych (takie same jak poprzednie) jednak czuje różnice...

    Tam nawet jak dałem pedał do oporu to samochód po prostu zwalniał a nie hamował...

  10. #390
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Kilka ze zlotu

























    pozdr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •