Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Wątek: 530000km i olej syntetyczny

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    Cursor ,dla mnie to są bajki ,cały czas ktoś tak pisze ,ale ludzie wymieniaja i jest dobrze. Nic sie nie zatka ,wymieniając na syntetyk tylko silnikowi zrobic można lepiej
    Ty wiesz swoje, ja wiem swoje, pozostańmy przy tym ;)

    Cytat Zamieszczone przez KaczyDJ Zobacz posta
    To też że jeśli silnik już miał by zamiar ciec a jeszcze tego nie robił albo robił w małym stopniu to zalanie go rzadkim olejem jakim jest syntetyk pewnie wzmorzy wycieki i można zauwazyć w jakimś stopniu pobór oleju poprzez spalanie go tz branie oleju.
    Jak simmering cieknie to trzeba go wymienić, a nie zalewać gęstszym olejem
    Ostatnio edytowane przez cursor ; 11-02-2011 o 21:55
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  2. #12
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    No nie do końca tak jest.
    Mineralny ma gorsze właściwości myjące co powoduje odkładanie się nagaru na ściankach. Jak wlejesz syntetyk, ten nagar może zostać wypłukany i dostanie się do obiegu.
    W najlepszym przypadku wyłapie to filtr oleju, w najgorszym może przytkać jakiś kanalik olejowy.
    smiech..... dlaczego mineralny ma gorsze wlasciwosci myjące.....


    aha widziales kiedys silnik od wewnatrz, widziales jakiej srednicy są te twoje "kanaliki" co sie zatykają??? a pompa oleju ta jaka jest??? wiesz ze co ona zmieli to juz nic niezatka

    aha i jak filtr moze niewylapac?????? jakies tajemnicze zjawisko???
    Ostatnio edytowane przez krzywy191 ; 12-02-2011 o 15:37

  3. #13
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    smiech..... dlaczego mineralny ma gorsze wlasciwosci myjące.....
    A nie ma?

    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    aha widziales kiedys silnik od wewnatrz, widziales jakiej srednicy są te twoje "kanaliki"
    Panie "specjalista", kanaliki do panewek, wałka rozrządu widziałeś?
    O zatykających się kanalikach w M40 słyszał, jakoś jednak potrafią się zatkać, więc jak cud? W praktycznie każdym M40?

    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    aha i jak filtr moze niewylapac?????? jakies tajemnicze zjawisko???
    Żadne tajemnicze zjawisko, filtr wyłapuje to co jest za pompą, ale jeśli nagar zebrał się za filtrem, to najpierw musi trafić do miski, wcześniej może zatrzymać się w kanaliku, co wtedy?
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  4. #14
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Napisał krzywy191
    smiech..... dlaczego mineralny ma gorsze wlasciwosci myjące.....
    A nie ma?
    nie niema, ma identyczne jak syntetyk, a dieslowskie mineralne nawet lepsze od syntetyka

    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Panie "specjalista", kanaliki do panewek, wałka rozrządu widziałeś?
    O zatykających się kanalikach w M40 słyszał, jakoś jednak potrafią się zatkać, więc jak cud? W praktycznie każdym M40?
    problem wycierania sie wałka rozrzadu w m40 jest spowodowany zlym olejem a nie zmianą z mineralnego na syntetyk, pozatym to jest nieudane rozwiazanie i niemozna tego brac za regułę

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Spokojnie koledzy


    Widziałem w swoim życiu "kilka"rozebranych silników, wiele z nich rozbierałem osobiście, naprawiałem i powiem jedno - tylko syntetyk. Silniki jeżdżące na dobrych syntetykach (oczywiście prawidłowo użytkowane ) i z dużymi przebiegami mogą w środku wyglądać jak nowe. Mnie nikt nie przekona do zmiany w dobrym silniku oleju na mineralny.

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Mineralny to najgorszy gatunkowo i jakościowo olej jest gęstszy ma większą ilość popiołów itp.
    Każdy silnik ma inne wymagania kiedyś większość jeździła na mineralnym bo taki im wystarczał i był dobry teraz z kolei większość samochodów jeździ na pełnym syntetyku.
    Np z tego co wiem bo przejścia z oleju syntetycznego na pół i na mineralny robi sie z biegiem przebiegu silnika a na przykład kiedyś opel od nowości zalewał swoje silniki mineralnym.

  7. #17
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez KaczyDJ Zobacz posta
    a na przykład kiedyś opel od nowości zalewał swoje silniki mineralnym.
    Modele z lat 80 i 90 były zalewane półstyntetykiem, niektóre pełnym syntetykiem(jak np. stare 2.0 16V)
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Ja bym lał olej aż nie będzie go żarł w znaczących ilościach - pamietaj że litr na tysiąc to jest blisko dopuszczalnej normy !
    Jak coś cieknie to się uszczelnia po przez wymianę uszczelek itd itp a nie oleju !
    :)noo :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •