Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Wątek: Problemy z ciśnieniem oleju w M30B30

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    Miałem kiedyś taki przypadek w silniku m10,winna była wyeksplatowana pompa oleju.Pytanie...po czy mechanik stwierdził,że pompa jest dobra???????
    Wyjmował ją ?sprawdzał na oprzyrządowaniu???
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Pompa była wyjęta i rozebrana, ale na pewno nie sprawdzana na oprzyrządowaniu. Zapytam dziś mechanika, na jakiej podstawie stwierdził, że jest ona dobra. W jaki sposób diagnozuje się pompę?

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    No i szczerze mówiąc nic nie wiem na pewno... Mechanik powiedział, że pompa była rozebrana i nie miała żadnych luzów. Powiedział też, że podczas jej obracania tłoczyła olej tak mocno, że aż ciężko było tym kołem obrócić. Tylko czy taka wypowiedź świadczy o całkowitej sprawności pompy? Jeśli chodzi o panewki, to sprawdzał tylko, czy nie ma luzów. Luzów nigdzie nie było, nie słychać też panewek podczas pracy silnika. Ale to chyba nie musi wykluczać faktu, że mogą być już zużyte, przez co ciśnienie spadło...

    Zastanawia mnie jeszcze jedno: pisałem wcześniej, że mechanik wymienił uszkodzoną sprężynę w pompie. Według realOem w pompie jest jeden zawór i jedna sprężyna (nr 8 na rysunku) http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=11&fg=30 natomiast mechanik twierdzi, że są w niej dwa zawory i dwie sprężyny i ta, którą wymienił, to nie jest sprężyna nr 8, tylko jakaś umieszczona poziomo w pompie o dużo większej średnicy niż sprężyna nr 8. Ta sprężyna zamyka według niego zawór w kształcie grzybka. Czy w tej pompie rzeczywiście jest coś takiego? Na realoem niczego takiego nie ma.

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Zaryzykuj i podmień tą pompe na inną jeśli nie ma możliwości dokładnego jej sprawdzenia. Rezultat będzie natychmiastowy.

    Niestety nie trzymanie ciśnienia nie musi się objawiać stukaniem panewek, także nie sugeruj się tym.
    Czarne e32 w benzynie!


  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    No dobra, ale podstawowe pytanie, to czy pompa ma rzeczywiście dwa zawory ze sprężynami jak twierdzi mechanik? NA realoem jest tylko jedna sprężyna w pompie http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=11&fg=30

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Niech ktoś mi wyjaśni dlaczego zużyte panewki mają coś do ciśnienia oleju bo wiele razy słyszałem że mają ale nie rozumiem dlaczego?

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar sivy83
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    20
    BMW
    e38
    Skąd
    KONIN
    Kolego ! Przez wał korbowy przepływa olej i gdy zrobi się duży luz między panewką a czopami wału to ciśnienie oleju zanika

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,677
    BMW
    e32 735ia + dupowóz :D
    Skąd
    mazury
    Blog
    21
    Martyman mi też migała kontrolka ciśnienia,podmieniłem pompę a panewki dałem nowe(koszt nieduży a i tak rozebrane wszystko) a nie miały wogóle luzu, nie stukały i nic z tych rzeczy.Jak na tyle lat to podobno bardzo dobrze wygladały.Po zmianie jak ręką odjął:)

    Sent from my GT540 using Tapatalk

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Czekam na ocieplenie i wtedy ściągam miskę i sprawdzę co i jak.
    E32maciek kupiłeś używaną pompę? Chodzi o to, że nie mam pojęcia jak zdiagnozować moją. Jak będę szukał używki, to mogę też przecież trafić na zużytą.
    A jeśli chodzi o panewki, to rzeczywiście drogie nie są, ale wypadałoby do tego przetoczyć wał. Szlifowałeś wał?

  10. #10
    Vip Vip
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,677
    BMW
    e32 735ia + dupowóz :D
    Skąd
    mazury
    Blog
    21
    Ja nie szlifowałem,nie bylo potrzeby-wymieniłem profilaktycznie.Pompę miałem skitraną na zapas:D a w pompie są 2 sprężyny:) Intuicja mi podpowiada że winny był u mnie luz w pompie oleju.Jak jest u Ciebie to Ci na 10% nikt nie powie.Zmień to i to i zmierz ciśnienie manometrem.

    Sent from my GT540 using Tapatalk

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •