Miałem kiedyś taki przypadek w silniku m10,winna była wyeksplatowana pompa oleju.Pytanie...po czy mechanik stwierdził,że pompa jest dobra???????
Wyjmował ją ?sprawdzał na oprzyrządowaniu???
Miałem kiedyś taki przypadek w silniku m10,winna była wyeksplatowana pompa oleju.Pytanie...po czy mechanik stwierdził,że pompa jest dobra???????
Wyjmował ją ?sprawdzał na oprzyrządowaniu???
Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(
Pompa była wyjęta i rozebrana, ale na pewno nie sprawdzana na oprzyrządowaniu. Zapytam dziś mechanika, na jakiej podstawie stwierdził, że jest ona dobra. W jaki sposób diagnozuje się pompę?
No i szczerze mówiąc nic nie wiem na pewno... Mechanik powiedział, że pompa była rozebrana i nie miała żadnych luzów. Powiedział też, że podczas jej obracania tłoczyła olej tak mocno, że aż ciężko było tym kołem obrócić. Tylko czy taka wypowiedź świadczy o całkowitej sprawności pompy? Jeśli chodzi o panewki, to sprawdzał tylko, czy nie ma luzów. Luzów nigdzie nie było, nie słychać też panewek podczas pracy silnika. Ale to chyba nie musi wykluczać faktu, że mogą być już zużyte, przez co ciśnienie spadło...
Zastanawia mnie jeszcze jedno: pisałem wcześniej, że mechanik wymienił uszkodzoną sprężynę w pompie. Według realOem w pompie jest jeden zawór i jedna sprężyna (nr 8 na rysunku) http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=11&fg=30 natomiast mechanik twierdzi, że są w niej dwa zawory i dwie sprężyny i ta, którą wymienił, to nie jest sprężyna nr 8, tylko jakaś umieszczona poziomo w pompie o dużo większej średnicy niż sprężyna nr 8. Ta sprężyna zamyka według niego zawór w kształcie grzybka. Czy w tej pompie rzeczywiście jest coś takiego? Na realoem niczego takiego nie ma.
Zaryzykuj i podmień tą pompe na inną jeśli nie ma możliwości dokładnego jej sprawdzenia. Rezultat będzie natychmiastowy.
Niestety nie trzymanie ciśnienia nie musi się objawiać stukaniem panewek, także nie sugeruj się tym.
Czarne e32 w benzynie!
No dobra, ale podstawowe pytanie, to czy pompa ma rzeczywiście dwa zawory ze sprężynami jak twierdzi mechanik? NA realoem jest tylko jedna sprężyna w pompie http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=11&fg=30
Niech ktoś mi wyjaśni dlaczego zużyte panewki mają coś do ciśnienia oleju bo wiele razy słyszałem że mają ale nie rozumiem dlaczego?
Kolego ! Przez wał korbowy przepływa olej i gdy zrobi się duży luz między panewką a czopami wału to ciśnienie oleju zanika
Martyman mi też migała kontrolka ciśnienia,podmieniłem pompę a panewki dałem nowe(koszt nieduży a i tak rozebrane wszystko) a nie miały wogóle luzu, nie stukały i nic z tych rzeczy.Jak na tyle lat to podobno bardzo dobrze wygladały.Po zmianie jak ręką odjął:)
Sent from my GT540 using Tapatalk
Czekam na ocieplenie i wtedy ściągam miskę i sprawdzę co i jak.
E32maciek kupiłeś używaną pompę? Chodzi o to, że nie mam pojęcia jak zdiagnozować moją. Jak będę szukał używki, to mogę też przecież trafić na zużytą.
A jeśli chodzi o panewki, to rzeczywiście drogie nie są, ale wypadałoby do tego przetoczyć wał. Szlifowałeś wał?
Ja nie szlifowałem,nie bylo potrzeby-wymieniłem profilaktycznie.Pompę miałem skitraną na zapas:D a w pompie są 2 sprężyny:) Intuicja mi podpowiada że winny był u mnie luz w pompie oleju.Jak jest u Ciebie to Ci na 10% nikt nie powie.Zmień to i to i zmierz ciśnienie manometrem.
Sent from my GT540 using Tapatalk