Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Wątek: E38 2.5tds

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    28
    BMW
    Poszukuje...
    Skąd
    Wieluń / Peterborough

    E38 2.5tds

    Witam ! mam pytanie do posiadaczy E38 z silnikiem 2.5 TDS, mianowicie jak sie sprawuje ten piękny samochód z takim serduchem ???

    Napiszcie jakies zalety wady itd :)

    Z góry dziękuje i pozdrawiam :)

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Był już omawiany temat TDS'a kilka razy. Poszukaj sobie i napewno znajdziesz odpowiedź na swoje pytania;)

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    17
    BMW
    725TDS
    Skąd
    Warszawa
    Mój sprawuje się idealnie :) mało pali, niezawodny, szczerze powiem że naprawdę cicho w środku jak na diesla ja osobiście polecam. Ale trzeba być cierpliwym z wyprzedzaniem :) waga auta robi swoje. Na trasy idealny. Jak złapiesz zadbanego TDS to warto ale podkreślam musi byc z pewnego żródła i zadbany.
    Pozdrawiam
    889 55 77 00
    gg 5234119

  4. #4
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Tak jak kolega napisał wyżej ,jak znajdziesz w dobrym stanie to kupuj da sie normalnie jeżdzić i najbardziej ekonomicznie jak na e 38 :)

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    395
    BMW
    BYŁO E31 -850i 1991r, 740D E38 2000r . Obecnie 4x4 pajero ... szukam BMW
    Skąd
    Elbląg
    Bez urazy dla nikogo ale... Jedyną wadą tego auta to właśnie ten TDS który przyspieszenia nie ma żadnego tak samo jak on rzekomo jest niezawodny:| ,jak można mówić o przyspieszaniu jak tds ma 143 konie i pewnie to jeszcze jest połączony z automatem.

    I mylne jest to że spalanie ma najmniejsze z e38. Najmniejszy apetyt na paliwo potrzebuje 730d.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Niestety ale prawda jest taka że TDS nadal pozostaje najtańszą opcją w e38. Jedzie na wszystkim, naprawy są nieporównywalnie tańsze w stosunku do reszty silników. A to że nie zbiera się jak 740d? Niestety. Ale zależy kto czego potrzebuje. Ja też chciałem 740d, kupiłem 730d i nie zamieniłbym napewno na żaden inny. Poprostu mi to wystarcza


    Cytat Zamieszczone przez CICHY83 Zobacz posta
    A na moje oko wygląda to tak że któryś z konstruktorów miał zły dzień i dla hecy zamontował tam tego nieszczęsnego tds'a .
    Wg mnie podobnie jest z 2.8. Akurat tak się składa że mam w domu Astrę która "wciąga bez mydła" tak TDS'a jak i 728 i 730d. A podejrzewam że i 730i da popalić. Więc?

    Tak więc panowie zależy kto do czego potrzebuje auto. Jeśli szuka mocnych wrażeń to ani TDS, ani 728 czy 730d mu ich nie dostarczą. Za to pod względem spalania i kosztów utrzymania TDS jest daleko z przodu
    Ostatnio edytowane przez szajboos ; 04-03-2011 o 09:08

  7. #7
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Święte słowa szajboos. :)

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez szajboos Zobacz posta
    TDS nadal pozostaje najtańszą opcją w e38. Jedzie na wszystkim, naprawy są nieporównywalnie tańsze w stosunku do reszty silników.
    Czytając to ma się wrażenie że naprawiłeś co najmniej kilka TDSów, w tym pewnie takich "jeżdżonych na wszystkim".

    Podaj może realne koszty bieżących napraw z którymi się ma liczyć nowy nabywca takiego 725 jeżdżonego na błocie, bo jak na moje to będzie to taka mała górka pieniędzy w porównaniu z utrzymaniem i serwisowaniem 728 z lpg, którego dodatkowo nie trzeba tankować z konewki i rąk brudzić gnojówką ;)
    Czarne e32 w benzynie!


  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    A jakie to niby wielkie usterki powstają od jeżdżenia na "bele czym" TDS'em? Końcówki wtrysków? Wymiana to jakieś 800 zeta. Pompa wtryskowa - regeneracja 1500. No i częstsza wymiana filtra paliwa. Turbina nie pada od oranżadki więc to odpada. A nawet jak padnie to regeneracja kosztuje 800 PLN. Pękające głowice w TDS'ach to problem ludzi nie dbających kompletnie.

    Więc przeliczając koszt założenia instalki LPG do tego 728 (koło 3500 pewnie albo więcej) to mamy pompę i turbo po regeneracji oraz wymienione końcówki. Więc jeśli ktoś ma tanią ropę to niestety wychodzi taniej TDS

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez szajboos Zobacz posta
    Więc przeliczając koszt założenia instalki LPG do tego 728 (koło 3500 pewnie albo więcej) to mamy pompę i turbo po regeneracji oraz wymienione końcówki. Więc jeśli ktoś ma tanią ropę to niestety wychodzi taniej TDS
    Koszty instalacji znacznie spadły, M50/M52 gazuje się najtańszą sekwencją już z dużo niższego pułapu cenowego.

    Niemniej jednak z "tanią ropą" nie dyskutuję. Te ceny za wtryski i pompe co wspomniałeś to takie dość optymistyczne. Pozostaje pytanie czy lepiej jeździć czymś co trzeba będzie kiedyś leczyć i wskrzeszać, czy zainwestować raz i mieć spokój, bez cyrków z laniem barszczu pod korek i do baniaków przed każdym wyjazdem, bo przecież musi starczyć żeby przejechać w obie strony "po taniości".
    Czarne e32 w benzynie!


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •