-
Zaawansowany Użytkownik
[e38] pompa wspomagania czy płyn?
Witam,
mam nie typowy problem z którym borykam się już prawie dwa tygodnie i nie znalazłem odpowiedzi na forum.
Pewnego dnia gdy wracałem z pracy kierownica zaczęła dziwnie pracować, ciężko mi opisać jak ale się postaram, gdy kręcę kierownicą czuć opór ale nie cały czas tylko z przerwami, raz lekko raz opór, dojechałem spokojnie do domu z myślą że pewnie mam mało płynu w zbiorniczku ale o dziwo było ok i dolałem może 100ml włączam autko i jest ok. Na drugi dzień znowu to samo, pod autem zero plam wycieku, zaglądam do zbiorniczka i kolor oleju zamiast różowego/czerwonego ma kolor sraczki :) i teraz pytanie czy to pompa siada czy to wina starego płynu (nie wiem kiedy był zmieniany) , pompa lekko jęczy ale trzeba się bardzo mocno wsłuchać, umówiłem się na wymianę płynu dopiero na czwartek jest sens? czy od razu pompę kupować? Acha i jeszcze jedno ile mniej więcej wchodzi tego oleju w okład wspomagania?

Radośc z Jazdy :)
-
Zaawansowany Użytkownik
-
Zaawansowany Użytkownik
zwykły układ bez nivo około litra sprawdź pasek może się ślizga lub przycina ta pompa i wtedy będzie szarpać jak opisujesz... albo już masz tak stary płyn ze ci przymarza... pompę zmienisz w ostateczności jeżeli nowy płyn jej nie pomoże... kumplowi w e39 to samo błoto w środku kiera się przycinała pompa wyła jak polonez na odcięciu :D i już chciał zamawiać nową o dziwo sam płyn pomógł...
-
Zaawansowany Użytkownik
ok w czwartek się wyjaśni :) mam nadzieje że to tylko płyn :/

Radośc z Jazdy :)
-
Zaawansowany Użytkownik
ufff szczęście to tylko płyn :) po odkręceniu przewodu wyleciał "sraczkowaty" olej , po kręceniu kierownicy zaczęło wypływać coś dziwnego gluty itp.
zalaliśmy nowy znowu pokręciliśmy aby wypłukać i znowu zleciała sraczka :) teraz kierownica chodzi ja marzenie :)

Radośc z Jazdy :)
-
Zaawansowany Użytkownik
:D kolejny raz sie udało..
-
Zaawansowany Użytkownik
ja miałem to samo kierownica mi ciężko chodziła i wydobywał się dziwny dźwięk podczas kręcenia ale zalałem świeżego płynu i jest ok
-
Zaawansowany Użytkownik
zapomniałem jeszcze dopisać że u mnie lekko wydobywał się płyn przez korek wlewu który też wymieniłem na nowy.

Radośc z Jazdy :)
-
Zaawansowany Użytkownik
Pozwole podpiąć się pod temat, bo nie chce zakładać nowego.
Moja pompa wspomagania nie halasuje. Plyn jest kolorystycznie i lepkościowo jak najbardziej ok.
Jednak wspomaganie zaczelo chodzic ciezko, tak nagle w jednej sekundzie. Dodam ze mam servotronik.
Na wolnych obrotach chodzi ciut ciezej, ale gdy stoje i wkrece 4 tys obrotow to nie moge kierownica ruszyc.
Jadac normalnie czuje tez ze jest ciezej, a szczegolnie mocniej czuje to gdy skrecam w jakas ulice. Wczesniej kilka razy zdarzalo mi sie cos takiego ale po chwili przechodzilo i dalej dzialalo ok. Inpa nic nie pokazuje.
Tzn ze swoj zywot konczy pompa ?
-
Zaawansowany Użytkownik
Witam.Tez postanowiłem się podpiąć pod temat .Wspomaganie mi słabiej kręci przy ostrym skręcaniu i też mam taki sraczkowaty kolor płynu.Jaki tam mógł być płyn ? Na zbiorniczki jest napisane ATF a według vinu mam servotronic więc jaki płyn powinienem wlać ? Ten DEXCTRON III ? pozdrawiam.
P.S. Słyszałem że układ wspomagania pod zbiorniczkiem ma niby jakiś filterek ,coś taki niby jak od oleju i teraz pytanie jak bym zmieniał płyn to też ten filterek zmienić ?
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum