Strona 10 z 29 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 285

Wątek: Drgania kierownicy!!miedzy 80km/h-110km/h juz nie ma co wymienic wszystko nowe!!

  1. #91
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    Byle u wulkanizatora zalozyc opone na kolo zapasowe i mowie przy okazji wez no sprawdz jak sa wywazone. Sprawdzil wywazyl i jest ok. Na razie. Przejechalem dopiero jakies 50km ale bez zmian jest ok. Jeszcze sie nie wypowiadam do konca dopoki nie zrobie jeszcze kilku kilometrow. Najgorsze ze inny gumiarz wywazal je juz kilka razy i za kazdym razem bicie bylo wiec wykluczalem to. Jade zaraz odpuscic troche przekladnie bo ciezko chodzi. Zobaczymy co bedzie.

  2. #92
    Zaawansowany Użytkownik Awatar JACEK R
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    146
    BMW
    Było e38 728i, jest B5FL 1.9TDI
    Skąd
    Biała Podlaska
    Tak sobie śledzę ten temat i zastanawiam się jakiego hohlika ja mam w swojej bryce (728i 97'). Jak hamuję to tak od około 120 do 80 cała karoseria się trzęsie i kiera bije ostro. Poniżej 80km/h już jest normalnie. Czy to tarcze??
    “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” - Colin McRae
    >>>NIE DLA ACTA<<<
    "I had a dream, I was king. Woke up, still king"

    BMW 728i - 97'
    MERC W124 200D - 86'
    MERC W123 240D - 79'

  3. #93
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    LeSiO jak sie okaze, ze to tylko opony to tego poprzedniego wulkanizatora powiesilbym za jaja! Kase Ci niech zwroci za nowe zawieszenie :)

  4. #94
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez JACEK R Zobacz posta
    Czy to tarcze??
    Wygląda na o, że tak !!
    Gra muzyka

  5. #95
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    No wlasnie nastepny zonk wyszedl. Pjechalem poluzowac troszke przekladnie bo kiera za ciezko chodzila no i poluzowalem juz prawie dobrze, brakuje doslownie centymetrow zeby juz sama do konca odbijala, ale im bardziej luzuje to wraca bicie. Oczywiscie nie jest to tak uciazliwe jak wtedy, tak naprawde lekko czuc bardzo, i to dopiero od 130km/h ale jednak czuc. Jeszcze odpuszcze ta cwiartke obrotu to boje sie ze zacznie byc to mocniej czuc. Jak dalej to bedzie to zostana jeszcze tylko amortyzatory i ta przekladnia do wymiany bo juz nic innego nie widze. Mam jeszcze takie stukniecie co mnie niepokoi, jak jade po takich wiekszych dolkach na obrotach to jak sie buda kolysze to chyba bardziej czuc pod nogami niz slychac takie pukniecie, czuc to i z prawej i z lewej strony. Jak wiezdza sie na dloki takie gestsze to wtedy pukniecia sa czesciej. Moje wrazenie jest takie ze jak przekladnia byla skrecona na maksa to te pukniecia byly bardziej takie gluche i delikatniejsze, ze prawie nie bylo ich czuc. Ja obstawiam przekladnie, albo amorki. No i oczywiscie moze byc to zwiazane tez z tymi drganiami.

    Bardzo prosze zastnowcie sie, moze wspolnie uda sie cos znalezc.

    Pozdrawiam.

  6. #96
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    nie strzelił ci jakis amor z przodu i kołysze sie na boki ?
    e38 m62TUb44 740i

  7. #97
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    ja zmienialem tarcze, wywazalem kola, zakladalem nowe opony i ciagle cos tam mialem, jakies lekkie bicie, odpuscilem sobie bo ile juz tarcz mozna zakladac, i tak jezdzilem jezdzilem, pozniej zalozylem inne kola, wieksze ale ori BMW i wszystko odeszlo.... a wczesnie mialem AEZ i wydawal mi sie ze to niejest wina kola (bo to w miare dobra firma, nie jakis tam chinczyk) wiec obstawiem ze moze to byc wina kół, a co do wywazenia, niezawsze jest to wina wulkanizatora, daj mi felge kwadratową to tez wywaze, no problem, ale jak to bedzie jechac???

  8. #98
    Początkujący Użytkownik Awatar bogdanbruzda
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    56
    BMW
    e38
    Skąd
    Trzebinia
    A ja uważam, ze jest to wina wulkanizatora, jak sam piszesz można wyważyć masowo nawet „kwadratowe” koło (ciekawe są jeszcze ustawienia czułości ważenia) ale jak to będzie jeździć? Zdarzyły mi się kiedyś dwa ciekawe przypadki uszkodzenia osnowy opony: poprzeczne, nie zauważalne patrząc od strony bieżnika, z boku koła, prawie niewidoczne, na drodze drgania nasilające się w określonym zakresie prędkości (prawdopodobnie jakiś rezonans, sprzężenie z charakterystyką amortyzatora) prowadzenie bez najmniejszego zarzutu; wzdłużne, minimalna „nieprostopadłość” opony w przekroju, z boku koła nie do zauważenia, na drodze żadnych drgań, ale po 20m od puszczenia kierownicy samochód by w rowie wylądował. Zawieszenie chciałem naprawiać, regulować itp., a tu taki drobiazg. A przecież może się zdarzyć nawet kombinacja tych dwóch uszkodzeń, więc kto jak nie wulkanizator mający koło założone na maszynę może nim pokręcić, obejrzeć i pomacać?, ale niestety w sezonie kiedy robi się u nich koła, macają się oni wyłącznie po swoich portfelach, na nic innego czasu nie mają – dlatego podstawą egzystencji jest dobry wulkanizator! - niektórzy „dwuśladowcy” tego nie doceniają i remontują samochody, niepotrzebnie.

  9. #99
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grześ73
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    206
    BMW
    e38 728
    Skąd
    Warszawa/Ursynów
    Właśnie - temat opon. LeSio myślę, że musimy zamienić opony od innego auta bez takich problemów. Nie chcę tu narzekać na gumiarzy bo byłem osobiście przy doważaniu kół na aucie i koła były rozpędzane tą maszyną do 130 i nic nie biło na kierownicy. Felgi mam ori 16. Podejrzewam jeszcze właśnie wady opon w środku. Takich wad nie da się przy wyważaniu wychwycić - dopiero opona pod obciążeniem zaczyna się źle zachowywać. Zastanawiałem się jeszcze czy można gdzieś sprawdzić opony ale pod obciążeniem "na jakiś rolkach". Ale myślę, że dopiero przekładka całych kół wykluczy czy wada leży po stronie auta czy opon/felg. Ja będę próbował od braciaka z e32 przełożyć na chwilę.

  10. #100
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez bogdanbruzda Zobacz posta
    A ja uważam, ze jest to wina wulkanizatora, jak sam piszesz można wyważyć masowo nawet „kwadratowe” koło ...– dlatego podstawą egzystencji jest dobry wulkanizator! - niektórzy „dwuśladowcy” tego nie doceniają i remontują samochody, niepotrzebnie.
    chyba nierozumiesz co pisze, wywazyc mozna nawet kwadrat, romb czy co chcesz. ale jak to bedzie jechac i przestan to pisac o nieuczciwosci wulkanizatorow ze maja jaka tam slabą czułość, niema czego takiego! są tylko zaokraglenia, tz do 5g 10g , aha prpblem wywazenia koła moze byc nawet jedna szpilka inna co przykrecasz koło, mialem taki przypadek....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •