Drgania kierownicy!!miedzy 80km/h-110km/h juz nie ma co wymienic wszystko nowe!!

Wątek: Drgania kierownicy!!miedzy 80km/h-110km/h juz nie ma co wymienic wszystko nowe!!

  1. hubabuba powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez Aldik Zobacz posta
    Skoro skasowałeś luz na przekładni i problem ustąpił a potem ponownie powrócił to w niej bym szukał problemu. Chociaż oczywiście jak masz coś z amorami to od tego zacznij - bo tak czy siak musisz to zrobić.
    Efekt placebo. Po skasowaniu luzu na przekładni, układ zrobił się sztywniejszy. A czemu efekt placebo ? Problem przyćmiły szerokie i cięższe 18" felgi, po założeniu zimowych 16" problem wrócił niczym bumerang.

    Nie rozumiem tylko jednego. Dlaczego to tak bardzo się nasila do takiego stopnia, że płyty przeskakują podczas drgań w momencie jak zjeżdżam z górki i zaczynam hamować a na prostej dzieje się to przy jeździe na wprost tak samo jak i przy hamowaniu. Czyli bardzo potęguje drgania zjazd z górki w dół a poprawiają sytuację duże felgi aluminiowe, ale nie do końca.

    Na letnich felgach 18" jadąc po autostradzie na wprost przy 160 km/h w zasadzie nie dzieje się nic, zaś jadąc tą samą autostradą i tą samą prędkością na zimowych oryginalnych 16" felgach nie idzie utrzymać kierownicy w łapach.
    Ostatnio edytowane przez hubabuba ; 23-02-2016 o 14:44
     
  2. Awatar tuczi77

    tuczi77 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez hubabuba Zobacz posta
    Problem przyćmiły szerokie i cięższe 18" felgi, po założeniu zimowych 16" problem wrócił niczym bumerang
    Co to znaczy przyćmiły? Większe felgi zazwyczaj potęguja efekt i właśnie uwydatniają niedoskonałości w układzie zawieszenia. Skoro u Ciebie było odwrotnie to może szukaj przyczyny w felgach 16". Może są krzywe, a może mają pomalowaną lub mocno zanieczyszczoną powierzchnię styku z tarczą?
     
  3. hubabuba powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Co to znaczy przyćmiły? Większe felgi zazwyczaj potęguja efekt i właśnie uwydatniają niedoskonałości w układzie zawieszenia. Skoro u Ciebie było odwrotnie to może szukaj przyczyny w felgach 16". Może są krzywe, a może mają pomalowaną lub mocno zanieczyszczoną powierzchnię styku z tarczą?
    Przy dużych felgach drgania się minimalizowały. O felgach 16" myślałem już na samym początku problemu, były sprawdzane są proste. Montowałem również inne kolegi 16" styling 6 z e38 (również proste-sprawdzone) z różnymi oponami. Opony nowe, używane, markowe, chińczyki i jeden kij.

    Wydawało mi się, że jest odwrotnie, skoro sam układ wspomagania chodzi ciężej na 18" niż na 16" to sądziłem, że duże felgi biorą więcej na siebie i przez to problem się minimalizuje.

    Podobnie sytuacja wygląda z luzem na kierownicy tzn na 18" felgach luz jest praktycznie zerowy i toporny, zaś przy 16" felgach luz na kierownicy jest wyczuwalny i w zasadzie na postoju kierownicą obracam jednym palcem dookoła.
    Ostatnio edytowane przez hubabuba ; 23-02-2016 o 15:17
     
  4. Awatar kruger32

    kruger32 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Co to znaczy przyćmiły? Większe felgi zazwyczaj potęguja efekt i właśnie uwydatniają niedoskonałości w układzie zawieszenia. Skoro u Ciebie było odwrotnie to może szukaj przyczyny w felgach 16". Może są krzywe, a może mają pomalowaną lub mocno zanieczyszczoną powierzchnię styku z tarczą?
    Jest dokładnie tak jak Irek napisał czym większe koło tym każdy mankament w zawieszeniu jest potęgowany i każdy kto jeżdzi na dużym kółku to potwierdzi zakładając 16 jakbym wełniane kapcie po kąpieli zakładał


    1 Miejsce
    w konkursie na auto zlotu - Ślesin 2014 w kategorii E38

    3 Miejsce
    w
    konkursie na najładniejsze auto X VIP-owskiego zlotu 2015
     
  5. Awatar tuczi77

    tuczi77 powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez hubabuba Zobacz posta
    Przy dużych felgach drgania się minimalizowały. O felgach 16" myślałem już na samym początku problemu, były sprawdzane są proste. Montowałem również inne kolegi 16" styling 6 z e38 (również proste-sprawdzone) z różnymi oponami. Opony nowe, używane, markowe, chińczyki i jeden kij.

    Wydawało mi się, że jest odwrotnie, skoro sam układ wspomagania chodzi ciężej na 18" niż na 16" to sądziłem, że duże felgi biorą więcej na siebie i przez to problem się minimalizuje.

    Podobnie sytuacja wygląda z luzem na kierownicy tzn na 18" felgach luz jest praktycznie zerowy i toporny, zaś przy 16" felgach luz na kierownicy jest wyczuwalny i w zasadzie na postoju kierownicą obracam jednym palcem dookoła.
    Szukaj przyczyny w kołach. Opony, felgi, otwór centrujący (może to są felgi z E39).
     
  6. hubabuba powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Szukaj przyczyny w kołach. Opony, felgi, otwór centrujący (może to są felgi z E39).
    Przerzuciłem już kilka kompletów 16", 18", 19", w tym różne opony. Wszystkie 16" były proste i wyważane z nowymi jak i używanymi oponami. Spróbuję jeszcze wymienić amortyzatory, ale to już chyba ostatnie podejście. Na koniec zostawię sobie wisienkę w postaci przekładni. Po tym jak nie będzie poprawy to kupuje a3 :D
     
  7. shebi powiedział/a:
    Ja znów miałem średnie drgania 80-120. Jako że zawieszenie przód mam w miarę nowe i robione było już wszystko, to jak wyważenie przodu nie pomogło to postawiłem na prawa tuleje banana. Uszkodzenia tulei nie było widać, ani nie wyszła w diagnozie w warsztacie co specjalizuje się tylko w zawieszeniach. Nie pomyliłem się. Po wymianie wszelkie drgania jak ręką odjal. Teraz jest wszystko idealnie. Tuleje wymieniam na lemforder. Wcześniej były Wahacze lemforder z allegro - jedna tuleja wytrzymała 3-6? Miesiące, a druga 12-15? mies.
     
  8. Awatar jaroblazej

    jaroblazej powiedział/a:
    Koledzy u mnie na 99% przyczyną problemu drgań przy hamowaniu będą zaciski. Te czterotłoczkowe. Jako, że ciężko z zestawem naprawczym do nich mam pytanie czy skorzystanie z usługi warsztatu, który specjalizuje się w regeneracji tychże właśnie zacisków to będzie dobre rozwiązanie? Link z allegro poniżej:
    http://allegro.pl/zaciski-hamulcowe-...031481184.html
     
  9. Awatar ttrol

    ttrol powiedział/a:
    Każdy kto regeneruje zaciski to ogarnie, wszystko jest dostępne od ręki od producenta system hamulcowego.

    Zaciski do Ferrari z lat 50 tych to jest problem, a nie taka pierdoła.
    pozdrawiam Bartek
     
  10. Awatar miro

    miro powiedział/a: