Strona 26 z 29 PierwszyPierwszy ... 162425262728 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 251 do 260 z 285

Wątek: Drgania kierownicy!!miedzy 80km/h-110km/h juz nie ma co wymienic wszystko nowe!!

  1. #251
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    112
    BMW
    e65 745i
    Skąd
    jesteś ?
    Cytat Zamieszczone przez Aldik Zobacz posta
    Skoro skasowałeś luz na przekładni i problem ustąpił a potem ponownie powrócił to w niej bym szukał problemu. Chociaż oczywiście jak masz coś z amorami to od tego zacznij - bo tak czy siak musisz to zrobić.
    Efekt placebo. Po skasowaniu luzu na przekładni, układ zrobił się sztywniejszy. A czemu efekt placebo ? Problem przyćmiły szerokie i cięższe 18" felgi, po założeniu zimowych 16" problem wrócił niczym bumerang.

    Nie rozumiem tylko jednego. Dlaczego to tak bardzo się nasila do takiego stopnia, że płyty przeskakują podczas drgań w momencie jak zjeżdżam z górki i zaczynam hamować a na prostej dzieje się to przy jeździe na wprost tak samo jak i przy hamowaniu. Czyli bardzo potęguje drgania zjazd z górki w dół a poprawiają sytuację duże felgi aluminiowe, ale nie do końca.

    Na letnich felgach 18" jadąc po autostradzie na wprost przy 160 km/h w zasadzie nie dzieje się nic, zaś jadąc tą samą autostradą i tą samą prędkością na zimowych oryginalnych 16" felgach nie idzie utrzymać kierownicy w łapach.
    Ostatnio edytowane przez hubabuba ; 23-02-2016 o 14:44

  2. #252
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez hubabuba Zobacz posta
    Problem przyćmiły szerokie i cięższe 18" felgi, po założeniu zimowych 16" problem wrócił niczym bumerang
    Co to znaczy przyćmiły? Większe felgi zazwyczaj potęguja efekt i właśnie uwydatniają niedoskonałości w układzie zawieszenia. Skoro u Ciebie było odwrotnie to może szukaj przyczyny w felgach 16". Może są krzywe, a może mają pomalowaną lub mocno zanieczyszczoną powierzchnię styku z tarczą?

  3. #253
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    112
    BMW
    e65 745i
    Skąd
    jesteś ?
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Co to znaczy przyćmiły? Większe felgi zazwyczaj potęguja efekt i właśnie uwydatniają niedoskonałości w układzie zawieszenia. Skoro u Ciebie było odwrotnie to może szukaj przyczyny w felgach 16". Może są krzywe, a może mają pomalowaną lub mocno zanieczyszczoną powierzchnię styku z tarczą?
    Przy dużych felgach drgania się minimalizowały. O felgach 16" myślałem już na samym początku problemu, były sprawdzane są proste. Montowałem również inne kolegi 16" styling 6 z e38 (również proste-sprawdzone) z różnymi oponami. Opony nowe, używane, markowe, chińczyki i jeden kij.

    Wydawało mi się, że jest odwrotnie, skoro sam układ wspomagania chodzi ciężej na 18" niż na 16" to sądziłem, że duże felgi biorą więcej na siebie i przez to problem się minimalizuje.

    Podobnie sytuacja wygląda z luzem na kierownicy tzn na 18" felgach luz jest praktycznie zerowy i toporny, zaś przy 16" felgach luz na kierownicy jest wyczuwalny i w zasadzie na postoju kierownicą obracam jednym palcem dookoła.
    Ostatnio edytowane przez hubabuba ; 23-02-2016 o 15:17

  4. #254
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Co to znaczy przyćmiły? Większe felgi zazwyczaj potęguja efekt i właśnie uwydatniają niedoskonałości w układzie zawieszenia. Skoro u Ciebie było odwrotnie to może szukaj przyczyny w felgach 16". Może są krzywe, a może mają pomalowaną lub mocno zanieczyszczoną powierzchnię styku z tarczą?
    Jest dokładnie tak jak Irek napisał czym większe koło tym każdy mankament w zawieszeniu jest potęgowany i każdy kto jeżdzi na dużym kółku to potwierdzi zakładając 16 jakbym wełniane kapcie po kąpieli zakładał


    1 Miejsce
    w konkursie na auto zlotu - Ślesin 2014 w kategorii E38

    3 Miejsce
    w
    konkursie na najładniejsze auto X VIP-owskiego zlotu 2015

  5. #255
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez hubabuba Zobacz posta
    Przy dużych felgach drgania się minimalizowały. O felgach 16" myślałem już na samym początku problemu, były sprawdzane są proste. Montowałem również inne kolegi 16" styling 6 z e38 (również proste-sprawdzone) z różnymi oponami. Opony nowe, używane, markowe, chińczyki i jeden kij.

    Wydawało mi się, że jest odwrotnie, skoro sam układ wspomagania chodzi ciężej na 18" niż na 16" to sądziłem, że duże felgi biorą więcej na siebie i przez to problem się minimalizuje.

    Podobnie sytuacja wygląda z luzem na kierownicy tzn na 18" felgach luz jest praktycznie zerowy i toporny, zaś przy 16" felgach luz na kierownicy jest wyczuwalny i w zasadzie na postoju kierownicą obracam jednym palcem dookoła.
    Szukaj przyczyny w kołach. Opony, felgi, otwór centrujący (może to są felgi z E39).

  6. #256
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    112
    BMW
    e65 745i
    Skąd
    jesteś ?
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Szukaj przyczyny w kołach. Opony, felgi, otwór centrujący (może to są felgi z E39).
    Przerzuciłem już kilka kompletów 16", 18", 19", w tym różne opony. Wszystkie 16" były proste i wyważane z nowymi jak i używanymi oponami. Spróbuję jeszcze wymienić amortyzatory, ale to już chyba ostatnie podejście. Na koniec zostawię sobie wisienkę w postaci przekładni. Po tym jak nie będzie poprawy to kupuje a3 :D

  7. #257
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Ja znów miałem średnie drgania 80-120. Jako że zawieszenie przód mam w miarę nowe i robione było już wszystko, to jak wyważenie przodu nie pomogło to postawiłem na prawa tuleje banana. Uszkodzenia tulei nie było widać, ani nie wyszła w diagnozie w warsztacie co specjalizuje się tylko w zawieszeniach. Nie pomyliłem się. Po wymianie wszelkie drgania jak ręką odjal. Teraz jest wszystko idealnie. Tuleje wymieniam na lemforder. Wcześniej były Wahacze lemforder z allegro - jedna tuleja wytrzymała 3-6? Miesiące, a druga 12-15? mies.

  8. #258
    Początkujący Użytkownik Awatar jaroblazej
    Dołączył
    Feb 2016
    Posty
    33
    BMW
    BMW e38 730d
    Skąd
    Bielsko Biała
    Koledzy u mnie na 99% przyczyną problemu drgań przy hamowaniu będą zaciski. Te czterotłoczkowe. Jako, że ciężko z zestawem naprawczym do nich mam pytanie czy skorzystanie z usługi warsztatu, który specjalizuje się w regeneracji tychże właśnie zacisków to będzie dobre rozwiązanie? Link z allegro poniżej:
    http://allegro.pl/zaciski-hamulcowe-...031481184.html

  9. #259
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Każdy kto regeneruje zaciski to ogarnie, wszystko jest dostępne od ręki od producenta system hamulcowego.

    Zaciski do Ferrari z lat 50 tych to jest problem, a nie taka pierdoła.
    pozdrawiam Bartek

  10. #260
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •