Strona 8 z 29 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 285

Wątek: Drgania kierownicy!!miedzy 80km/h-110km/h juz nie ma co wymienic wszystko nowe!!

  1. #71
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    Jutro o 11 rano jestem umowiony na sprawdzenie walu wymiane gumek w tloczkach i wymiane lozysk tylnych.

  2. #72
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grześ73
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    206
    BMW
    e38 728
    Skąd
    Warszawa/Ursynów
    Czekam też na dalszy ciąg LeSIO! U mnie też podobny problem, choć myślałem że po wymianie tarcz zniknął. Doważałem koła na aucie pojedynczo i też nic. Z tym, że komplet letni czy zimowy (opony z felgami dwa komplety) cały czas podobnie - telepie około 90 -100. Zawieszenie też sprawdzane. Ale ta podpora wału to ciekawa teoria, choć u mnie nie znika telepanie bez względu jaki odcinek pokonam. Trzymam kciuki.

    Tak sobie przejrzałem schemat i może winę za drgania wału bardziej ponosi to "sprzęgło gumowe" na mocowaniu wału z dyfrem?
    Ostatnio edytowane przez grześ73 ; 10-02-2011 o 20:20 Powód: Dopisanie.

  3. #73
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    Przed chwila wyszedlem z pod auta. Sam sprawdzalem wszystko i znalazlem luz na przekladni kierowniczej. Nie bralem go wczesniej pod uwage bo mechanik sprawdzal i mowil ze jest ok. Dla pewnosci sprawdzilem sam i okazalo sie ze nie jest ok. Na poczatek sprobuje luz skasowac sam. Objawia sie to tym ze jak zlapalem za tarcze z prawej i lewej srtony to przy szybkich krotkich ruchac slychac delikatne pukanie na przekladni. Przekladnia w aso ZF kosztuje 7500zl a regenerowana kosztuje 5000zl z tm ze to jest to samo bo w aso juz nie ma nowych bo nie produkuja. A propo podpory waly to wyglada jak nowa, guma jest czyscutka nie popekana jak sie kreci dookola walu podpora to nie slychac zadnych zgrzytow na lozysku i chodzi ladnie. Jedyna rzecz to taka ze jak sie zlapie za samo lozysko podpory i porusza nim poziomo to jest minimalny luz i czuc takie delikatne stukniecie. W razie czego podpore juz zamowilem i tez bedzie wymieniona. Prawdopodobnie jeszcze dzis bede cos wiedzial i dam znac.


    Mala prosba moze ktos opisac jak skasowac ten luz? Albo link jakis bo nie moge ogarnac. Rozumiem ze nie moge skrecac za mocno ze kiera sama odbijala do neutralnego polozenia i zeby przekladnia nie zuzyla sie potem za szybko?
    Ostatnio edytowane przez LeSiO ; 11-02-2011 o 11:03

  4. #74
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez roha07 Zobacz posta
    Panowie witam ! Ciesze sie ,ze moge pomoc . Znam problem .Jezeli bicia pojawiaja sie tylko pomiedzy okreslona predkoscia min i max 80 - 110km/h w tym wypadku to na 1000% przyczyna jest podpora walu. Dzieki pozdrawiam

    ps A dlaczego przestaje telepac po ostrym hamowaniu? A no dlatego ,ze caly wal wraz z tylnym mostem minimalnie zmienia polozenie (sa to doslownie milimetrowe sprawy) co powoduje nacisk na lozysko podpory walu i problem na chwile ustaje :-)
    Na logikę jest to bardzo dobra odpowiedź :)
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  5. #75
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    U mnie też jest telepanie auta przy prędkości 80-90 km/h, ale to chyba na pewno spowodowane jest tarczami. Jak się dynamiczniej hamuje z większych prędkości (120-130), to normalnie wyrywa kierownice z ręki.

  6. #76
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    630
    BMW
    m60b40
    Skąd
    ZGY!
    to raczej tarcze:)

  7. #77
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez roha07 Zobacz posta
    Jezeli bicia pojawiaja sie tylko pomiedzy okreslona predkoscia min i max 80 - 110km/h w tym wypadku to na 1000% przyczyna jest podpora walu.
    Zrobiłem mały research i podpisuję się pod tą diagnozą. Przy określonej prędkości obrotowej wału wpada on w drgania rezonansowe. A przy hamowaniu napręża się, co gasi drgania.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #78
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    32
    BMW
    e38 735ia individual
    Skąd
    Szczecin
    ok jade jutro sprawdze wał i podpore, na allegro widze od groma jest tlumikow drgam(lacznikow elastycznych) wału, jak to nie bedzie to to juz opadna mi rece....tylko to by wychodzilo ze jest do wymiany jeszcze...
    Bóg Moc Wyższość

  9. #79
    Vip Vip Awatar szczurek
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    1,336
    BMW
    e38 740d e39 525d e65 745i pędzlem malowana m5 sznicer gangsta stajl
    Skąd
    wrocek city
    jak bys mial uszkodzoną podpore wału, to przy przyspieszeniu słyszałbys stuki gdzies w okolicach podłokietnika , ja miałem uszkodzona podporę to tak jakby ci ktoś młotem walił po podłodze.


    ooooooooooooooooooooooo szit . juz chyba wiem co się dzieje . przeguby na ośkach . Miałem to samo w busie , padły przeguby wewnętrzne i przy 80 90 właśnie telepotało , może tez to warto sprawdzić
    codziennie rano budzę się piękniejszy, ale dzisiaj to już przesadziłem :P

  10. #80
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    No u mnie juz Luz na przekladni skasowany i nowa podpora walu kupiona, chociaz nie wiem czy cos to da bo ta ktora jest w aucie nie odstaje doslownie niczym od tej ktora przyjechala z ASO.
    Samochod jeszcze zostaje na podnosniku bo jutro rano dla pewnosci wal jedzie do wywazenia zeby wyeliminowac wszystko. Jak cos bede wiedzial to dam znac.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •