Strona 8 z 29 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 285

Wątek: Drgania kierownicy!!miedzy 80km/h-110km/h juz nie ma co wymienic wszystko nowe!!

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar Pablo_gl
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,602
    BMW
    E65 740d, E38 740i
    Skąd
    Gliwice
    Proponuję sprawdzenie piast kół przednich u mnie właśnie to było przyczyną, a objawy były dokładnie takie jak opisywane - niestety trochę to trwało zanim znalazłem co było za to odpowiedzialne. Wystarczy zbyt duży luz na jednaj piaście i impreza gotowa, samo ruszanie kołem nie wykazywało luzu ale po wymianie piasty problem zniknął.
    Dreams from Dreams - 7er...

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    Nie zaskoczycie mnie.

    Piasty wymienione razem z lozyskami.

    Jeszcze jakies pomysly?

  3. #3
    studiomaxmedia.com Vip Awatar extino
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    652
    BMW
    BMW E32 740i V8 M62 1992 SHADOWLINE/E38 750i V12 M73 1999 / E65 745i V8 2002
    Skąd
    Poland
    tak widziałem juz taki problem i był to silnik na lpg itylko na lpg był taki objaw powodem była zbyt uboga dawka gazu (pełna sekwencja wtrysk) i od 90 do 110 telepało silnikiem i drgania przenosiły się na zawieszenie i objaw był podobny do tego jaki opisujesz przy hamowaniu i przyspieszaniu. problem zniknol na trybie sport i zwiekszonej dawce gazu na poszczególne wtryski. Impreza skończyła się poza regulacją gazu u klienta również wymianą poduch pod silnikiem.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    nie ma znaczenia na jakim biegu jade i z jaka predkoscia obrtowa, przy tych predkosciach trzepie autem.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    Jutro o 11 rano jestem umowiony na sprawdzenie walu wymiane gumek w tloczkach i wymiane lozysk tylnych.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grześ73
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    206
    BMW
    e38 728
    Skąd
    Warszawa/Ursynów
    Czekam też na dalszy ciąg LeSIO! U mnie też podobny problem, choć myślałem że po wymianie tarcz zniknął. Doważałem koła na aucie pojedynczo i też nic. Z tym, że komplet letni czy zimowy (opony z felgami dwa komplety) cały czas podobnie - telepie około 90 -100. Zawieszenie też sprawdzane. Ale ta podpora wału to ciekawa teoria, choć u mnie nie znika telepanie bez względu jaki odcinek pokonam. Trzymam kciuki.

    Tak sobie przejrzałem schemat i może winę za drgania wału bardziej ponosi to "sprzęgło gumowe" na mocowaniu wału z dyfrem?
    Ostatnio edytowane przez grześ73 ; 10-02-2011 o 21:20 Powód: Dopisanie.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    Przed chwila wyszedlem z pod auta. Sam sprawdzalem wszystko i znalazlem luz na przekladni kierowniczej. Nie bralem go wczesniej pod uwage bo mechanik sprawdzal i mowil ze jest ok. Dla pewnosci sprawdzilem sam i okazalo sie ze nie jest ok. Na poczatek sprobuje luz skasowac sam. Objawia sie to tym ze jak zlapalem za tarcze z prawej i lewej srtony to przy szybkich krotkich ruchac slychac delikatne pukanie na przekladni. Przekladnia w aso ZF kosztuje 7500zl a regenerowana kosztuje 5000zl z tm ze to jest to samo bo w aso juz nie ma nowych bo nie produkuja. A propo podpory waly to wyglada jak nowa, guma jest czyscutka nie popekana jak sie kreci dookola walu podpora to nie slychac zadnych zgrzytow na lozysku i chodzi ladnie. Jedyna rzecz to taka ze jak sie zlapie za samo lozysko podpory i porusza nim poziomo to jest minimalny luz i czuc takie delikatne stukniecie. W razie czego podpore juz zamowilem i tez bedzie wymieniona. Prawdopodobnie jeszcze dzis bede cos wiedzial i dam znac.


    Mala prosba moze ktos opisac jak skasowac ten luz? Albo link jakis bo nie moge ogarnac. Rozumiem ze nie moge skrecac za mocno ze kiera sama odbijala do neutralnego polozenia i zeby przekladnia nie zuzyla sie potem za szybko?
    Ostatnio edytowane przez LeSiO ; 11-02-2011 o 12:03

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    630
    BMW
    m60b40
    Skąd
    ZGY!
    to raczej tarcze:)

  9. #9
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez roha07 Zobacz posta
    Jezeli bicia pojawiaja sie tylko pomiedzy okreslona predkoscia min i max 80 - 110km/h w tym wypadku to na 1000% przyczyna jest podpora walu.
    Zrobiłem mały research i podpisuję się pod tą diagnozą. Przy określonej prędkości obrotowej wału wpada on w drgania rezonansowe. A przy hamowaniu napręża się, co gasi drgania.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    32
    BMW
    e38 735ia individual
    Skąd
    Szczecin
    ok jade jutro sprawdze wał i podpore, na allegro widze od groma jest tlumikow drgam(lacznikow elastycznych) wału, jak to nie bedzie to to juz opadna mi rece....tylko to by wychodzilo ze jest do wymiany jeszcze...
    Bóg Moc Wyższość

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •