Strona 24 z 29 PierwszyPierwszy ... 142223242526 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 285

Wątek: Drgania kierownicy!!miedzy 80km/h-110km/h juz nie ma co wymienic wszystko nowe!!

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    112
    BMW
    e65 745i
    Skąd
    jesteś ?
    Perypetii ciąg dalszy.

    Krzyżak został wymieniony na taki bez jakiegokolwiek luzu. Poprawiło się znacząco, usztywnił się układ kierowniczy.

    Jednak to nie koniec historii. Drążek środkowy jest Ok, nie ma żadnych luzów na sworzniach. Zawieszenie jest OK.

    Biorę pod uwagę następne opcje a mianowicie : piasty przednie oraz krzywe felgi.

    Coś jeszcze ?

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    Ja u siebie przeszedłem trochę z telepaniem.
    - prostowanie felg x 3
    - toczenie tarcz na aucie x 2
    - diagnostyka zawiasu x 3
    - wymiana opon przód

    objawy: drgania 90-110 km/h i bicie przy hamowaniu.
    Wyciągnąłem stare bummerangi : okazało się, że i sworznie i gumy wyglądają bardzo dobrze ale jak już miałem
    ori wahacze (używki, sworznie git, tuleje z Olkusza poliuretanowe średnia twardość) to zamontowałem.

    Efekt: teraz czuje, że mam 7er... Ani bicia przy 90-100 km / h ani przy hamowaniu.
    Dalej mnie dziwi skoro stare wahacze wyglądały naprawde ok. Zostawie na przyszłość ze względu
    na sworznie bo tuleje z poliuretanu pewnie przeżyją ori wahacze włożone teraz.

    zdravim P!

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    112
    BMW
    e65 745i
    Skąd
    jesteś ?
    Miałem ostatnio dość dziwną historię a mianowicie auto zostało z przodu podniesione na tzw. pneumatycznej żabie, ale tylko przód (tak, że oba koła były w powietrzu) po opuszczeniu i przejechaniu ok 10 km nie było bicia kierownicy w ogóle. Później znowu to samo i tak zostało do dziś.

    Dziś montuje 18" (styling 32), zobaczę co to zmieni.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    U mnie rano na stlingach 32 18'' przy temp. ok 0-1 st. C bicia nie było, wracając tą samą drogą po pracy przy +20 st. C bicie mało łap nie urywało. Jak zimniej to guma twardsza na tulejach i było git.
    nie wiem ile wytrzymają poliuretany ale czytałem opinie na różnych forach (nie tylko BMW) i piszą o dużej żytowności. dam znać za jakiś czas.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    112
    BMW
    e65 745i
    Skąd
    jesteś ?
    Wymieniłem koła na st32 (18") i bez zmian. Drgania od 90 km/h wzwyż. Brak słów.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.

    Post

    Panowie, wszystko wskazuje że ja z moim drganiami sobie poradziłem w 95 %, polecam sprawdzić pod autem część o numerze 32 21 1 141 552 - jest to "ramie zwrotnicze"



    Na schemacie to część nr 1 - w miejscu gdzie widzicie wieloklin zaciskany na poprzeczną śrubę z nakrętką jakiś bałwan u mnie śruby nie dokręcił jak powinien przez co wieloklin miał drobny luz, który z czasem się wyrobił. Rozkręcenie tego, przesunięcie nieco na wieloklinie na "zdrowe" miejsce i zaciśnięcie porządnym ramieniem ze śrubą maszynową 12,8 spowodowało że przez ostatnie 1000 km nie poczułem drgania jak wcześniej, coś tam czuć na kierownicy ale nie wiem czy to już moje przewrażliwienie czy wina drogi, bo dopóki nie "szukam" tego drgania to sam z siebie nie zwrócę na to uwagi.

    Chociaż może dla świętego spokoju sprawdzę jeszcze czy wyrobił się wieloklin czy gniazdo i to wymienię na nowe.

    Wcześniej objawy były co chwile inne, raz tylko drgało a innym razem musiałem zwolnić bo bałem się ze z drogi wypadnę... nie szło ogarnąć w tym żadnej prawidłowości.

    Oczywiście dodam że ta usterka nie wyjdzie na żadnych szarpakach ani podczas latania z łyżką pod autem, trzeba zajrzeć w to konkretne miejsce, podczas energicznego ruszania kierownicą każdy kto ma nieco pojęcia o mechanice powinien zobaczyć czy jest luz czy nie.
    Ostatnio edytowane przez Paul ; 04-06-2015 o 12:11

  7. #7
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Paul Zobacz posta
    [b]Rozkręcenie tego, przesunięcie nieco na wieloklinie na "zdrowe" miejsce i zaciśnięcie porządnym ramieniem ze śrubą maszynową 12,8 spowodowało że przez ostatnie 1000 km nie poczułem drgania jak wcześniej, coś tam czuć na kierownicy ale nie wiem czy to już moje przewrażliwienie czy wina drogi, bo dopóki nie "szukam" tego drgania to sam z siebie nie zwrócę na to uwagi. .
    Kolego, właśnie rozregulowałeś sobie kąty w układzie kierowniczym. To może powodować te szczątkowe drgania, ale też niestabilność przy pokonywaniu szybkich łuków.
    Element 6 i element 1 podczas montażu muszą być ze sobą "sparowane" - czyli ustawione na identycznym poziomie.

    "Adjusting pitman arm"
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	e38 adjusting pitman.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	96.5 KB
ID:	7815

    W skrócie: wykręcasz śrubę wahacza, wkładasz pasowany długi pręt (żeby sięgał "jabłka") i mierzysz ile jest od pręta do jabłka. Po obu stronach ma być tak samo. Po stronie pasażera jest tuleja i ramię - żeby to przesunąć najlepiej jest wymontować i zrobić to na prasie, uważając, żeby nie pogiąć.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    112
    BMW
    e65 745i
    Skąd
    jesteś ?
    Dzięki Paul z ciekawości chyba wymienię ten element na nowy.

    Jak wcześniej pisałem, założyłem stylingi 32 (18") i jest jeszcze gorzej. Przy ok 85 - 90 km/h i więcej, lata tak kierownica, że tragedia. Przydałyby się 2 pary rąk, żeby to ogarnąć.

    Chyba, że wiecie co może być przyczyną, że nagła zmiana z 16" na 18" spowodowała aż drastyczną różnicę w drganiach ?
    Ostatnio edytowane przez hubabuba ; 04-06-2015 o 19:21

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.
    Nie wymieniaj z ciekawości, sprawdź z ciekawości bo w ten sposób pół auta wymienisz a możesz nie naprawić :)


    jeżeli gdzieś jest luz który wpada w rezonans to przy niższym profilu opony będzie go bardziej czuć, bo mniej drgań przejmuje opona, to tak samo jak z dziurami.

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.

    Post

    Heh, zgłębiłem temat, bo użyłem skrótu myślowego, "zrobiłem" tzn kolega zrobił bo akurat on pod autem leżał a ja kręciłem przy silniku u góry, dopytałem właśnie i dowiedziałem się, że zapomniał mi powiedzieć, po tym jak mi pokazał ten luz, ja wróciłem do swojej roboty a on chciał przesunąć na wieloklinie niżej ale obejrzał dokładnie i jednak nie było wyrobione tylko śruba nie była skręcona za mocno więc dokręcił na takim poziomie jak było...

    Ale fakt faktem o tym ustawieniu nie wiedziałem, chyba sam to rozbiorę jezszcze raz dla świętego spokoju, sprawdzę i ustawię wg Twojego poradnika.

    Wielkie dzięki!
    Ostatnio edytowane przez Paul ; 05-06-2015 o 18:33

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •