Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
ja tez mam taki problem tylko ze w e32 ze przy około 110 km h auto delikatnie wibórje ale wiem ze moje opony i felgi mają wady :)
bylo:P e32 735 automat e34 525 td automat e36 320i e36 323i automat e38 740i automat e39 528i automat ,
obecnie e39 520i , e39 520i 400 tys km igła :) e65 730d individual
I ja sie podlacze bo tez u mnie drga ale tylko czasami. Drgania występują przy 80 km/h jak auto postoi noc w garazu przez poczatek jazdy drga mocno pozniej coraz słabiej. W pracy auto postało 5 godzin jade do domu i nic nie drga. Nie wiem co może powodowac ze jak auto postoi dłużej to drgania sa z poczatku jazdy a pozniej ich nie ma.
mam nowy drazek z koncowkami TRW
nowe wahacze bumerangi lemforder oraz wahacze aluminiowe Moog
nowa tuleja wspornika drazka kierowniczego Lemforder
2 x gumy stabilizatora
nowy łacznik stabilizatora z prawej strony chyba febi.
Tak się zastanawiam nad oponami albo nad czymś gumowym lub czymś co się rusza zmienia kształty? Tak jak pisałem powyżej drgania ustępują lub zmniejszają się po przejechaniu jakiegoś kawała i nie wystepuja gdy auto stoi krótko a gdy stoi noc w garażu albo 2 to drgania są.
Podczas jazdy opony się rozgrzewają najbardziej, potem łożyska, przekładnia kierownicza.
Inne elementy zawieszenia raczej niewiele.
Pierwsza rada -- sprawdź ciśnienie, ewentualnie zwiększ o 0,2 bar
Druga rada -- podmień całe koła z auta gdzie nie ma drgań. Wnioski będą oczywiste.
I uwaga - koniecznie oczyść przylgnie felg i tarcz hamulcowych. Raz się zdarzyło, że drgania ustały po ich oczyszczeniu.
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
Dzis wymienilem wahacze gòrne z przodu na Meyle HD.
Wibracje-drgania wystepowaly u mnie tez pomiedzy 110 a 80 kmh przy hamowaniu.
Mechanik sprawdzil luzy na drazku kierowniczym oraz na dolnych wahaczach i stwierdzil brak luzu sprawdzal breszką.
Ori wahacze ktore byly zamontowane na aucie wygladaja jak nowe.
Co sie zmienilo po wymianie wahaczy na Meyle, to to ze drgania pomiedzy 110 a 80 kmh ustały natomiast nowe drgania pomiedzy 150 a 120 kmh sie pojawily, a wczesniej ich nie było.
Co teraz?
Wymiana tarcz z przodu?
Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
E38 740i V8 ma nowego Pana.
Jeżeli na drążku, koncówkach, wahaczach nie masz żadnych luzów to warto teraz sprawdzić tarcze, lozyska, czystość piast pod tarczami, wyrażenie felg, ew czy nie ma luzu na piaście w/g felgi. Jest dużo rzeczy od których sie zaczyna...
Zobacz, komentuj moje GreenGermanStyle7er:
http://7er.pl/showthread.php/4519-e38-Moje-kolejne-7er-w-Stajni-!-)/page5?highlight=Grabol
Spoko zrobilem rysunek jak moje tarcze wygladaja o tak ze tam gdzie zolty kolor to mam koze ze 4mm jeszcze tarczy a zielonej strony jest wiecej towaru.
Chyba moze byc tak ze tarcze sie nie rowno scieraly i teraz wpadaja w wibracje?
Jeszczo jedno pytanie a mianowicie o wymiane samej tarczy, czy tarcza jest przylaczana do piasty jakims specjalnym kluczem tak jak mialo to miejsce kiedys w 518i z 1990 roku - moj brat musial kupic specjalny klucz bo tarcza byla czescia piasty. Czy tu normalnie se zdejme tarcze sam?
Ostatnio edytowane przez mcdziubek ; 08-04-2013 o 22:40
Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
E38 740i V8 ma nowego Pana.
Tarcze są przykrecone na zwykłą śrubę ampul lub torx. Nie powinno stanowić to żadnego problemu, ew zanim przystąpisz do jej odkręcenia to uderz w nią pare razy ponieważ potrafią przyrdzewieć ;)
Zobacz, komentuj moje GreenGermanStyle7er:
http://7er.pl/showthread.php/4519-e38-Moje-kolejne-7er-w-Stajni-!-)/page5?highlight=Grabol
jaki rozmiar oraz rodzaj nasadki do odkrecenia jarzma moze ktos podpowie?
Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
E38 740i V8 ma nowego Pana.
Nie było luzów bo łyżką to się można po dupie podrapać a nie 7er sprawdzać.
Auto w górę, jeden szarpie kołem drugi ogląda i/lub dotyka gumki na sworzniach paluchem i sprawdza czy coś stuka.
Łatwiej jest z tyłu bo jeżeli koło się porusza to na bank są luzy :p
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!