Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Nie przełącza się na gaz

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar benyhp
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Skąd
    Zduńska Wola

    Nie przełącza się na gaz

    Witam. Ostatnio regulowalem zawory. Silnik chodzi idealnie, ale żeby zjac pokrywe musialem uciąc jeden kabelek...

    Kabelek zielony, szedł z wtyczki przepływomierza gdzieś w okolice cewki zapłonowej. Ktoś tak go poprowadził, że był naciągnięty zaraz nad pokrywą zaworów. Przeciąłem go w połowie z myślą o poźniejszym połączeniu go na powrót, jednak nie wiem jakim cudem kabelek gdzieś znikł. Od wtyczki kawałek odchodził, ale drugiego końca nie ma.


    Rezultat jest taki, że teraz nie mogę przełączyć na gaz. Po wciśnięciu przełącznika dioda mruga na zielono, więc od 1500 obrotów powinno się przerzucic na gaz, a nie przerzuca się w ogole przy zadnych obrotach. Podczas jazdy przerzucilo mi się samo raz. Powiedzcie mi, moze wiecie, gdzie ten kabelek prowadził, to po prostu przeprowadze go jeszcze raz. Z góry dzięki


    Instalacja gazowa STAG 100, zwykła, bez silnika krokowego tylko z regulacją manualną

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar benyhp
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Skąd
    Zduńska Wola
    Proooszęęę o pomoc

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    Co to za wtyczka?
    Skąd ona idzie?

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar benyhp
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Skąd
    Zduńska Wola
    zwykła wtyczka od przepływomierza. Zielony kabel z tej wtyczki jest rozgałęziony i dochodził GDZIEŚ... nie mam pojęcia gdzie. Rezultat - brak przełączania na gaz.


    Mam gaz ktory przełącza się przy ~1600 obrotów. Może to miało związek właśnie z tym? może to szło do jakiegoś czujnika obrotów w centralce od gazu?

  5. #5
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Generalnie zależy od generacji - w niektórych sterownik LPG monitoruje obroty przez styk cewki zapłonowej. Styk oznaczony "1" (ujemny) jest połączony z modułem zapłonowym i tam powstają impulsy wyzwalające iskrę. Styk "15" jest połączony ze stacyjką i pojawia się na nim +12V jak włączysz zapłon (oczywiście pomijając odcięcie zapłonu przez autoalarm). Zwykle sterownik LPG podłącza się pod "1" (na styku "15" nie pojawiają się impulsy).

    Sprawdź, czy do cewki zapłonowej podłączone jest cokolwiek -- jeśli nie, to tu może leżeć problem.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •