Poka¿ wyniki od 1 do 5 z 5

W±tek: Nie prze³±cza siê na gaz

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar benyhp
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Sk±d
    Zduñska Wola

    Nie prze³±cza siê na gaz

    Witam. Ostatnio regulowalem zawory. Silnik chodzi idealnie, ale ¿eby zjac pokrywe musialem uci±c jeden kabelek...

    Kabelek zielony, szed³ z wtyczki przep³ywomierza gdzie¶ w okolice cewki zap³onowej. Kto¶ tak go poprowadzi³, ¿e by³ naci±gniêty zaraz nad pokryw± zaworów. Przeci±³em go w po³owie z my¶l± o po¼niejszym po³±czeniu go na powrót, jednak nie wiem jakim cudem kabelek gdzie¶ znik³. Od wtyczki kawa³ek odchodzi³, ale drugiego koñca nie ma.


    Rezultat jest taki, ¿e teraz nie mogê prze³±czyæ na gaz. Po wci¶niêciu prze³±cznika dioda mruga na zielono, wiêc od 1500 obrotów powinno siê przerzucic na gaz, a nie przerzuca siê w ogole przy zadnych obrotach. Podczas jazdy przerzucilo mi siê samo raz. Powiedzcie mi, moze wiecie, gdzie ten kabelek prowadzi³, to po prostu przeprowadze go jeszcze raz. Z góry dziêki


    Instalacja gazowa STAG 100, zwyk³a, bez silnika krokowego tylko z regulacj± manualn±

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar benyhp
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Sk±d
    Zduñska Wola
    Proooszêêê o pomoc

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    Co to za wtyczka?
    Sk±d ona idzie?

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar benyhp
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    243
    BMW
    e32 m30b30 1991
    Sk±d
    Zduñska Wola
    zwyk³a wtyczka od przep³ywomierza. Zielony kabel z tej wtyczki jest rozga³êziony i dochodzi³ GDZIE¦... nie mam pojêcia gdzie. Rezultat - brak prze³±czania na gaz.


    Mam gaz ktory prze³±cza siê przy ~1600 obrotów. Mo¿e to mia³o zwi±zek w³a¶nie z tym? mo¿e to sz³o do jakiego¶ czujnika obrotów w centralce od gazu?

  5. #5
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    7
    Generalnie zale¿y od generacji - w niektórych sterownik LPG monitoruje obroty przez styk cewki zap³onowej. Styk oznaczony "1" (ujemny) jest po³±czony z modu³em zap³onowym i tam powstaj± impulsy wyzwalaj±ce iskrê. Styk "15" jest po³±czony ze stacyjk± i pojawia siê na nim +12V jak w³±czysz zap³on (oczywi¶cie pomijaj±c odciêcie zap³onu przez autoalarm). Zwykle sterownik LPG pod³±cza siê pod "1" (na styku "15" nie pojawiaj± siê impulsy).

    Sprawd¼, czy do cewki zap³onowej pod³±czone jest cokolwiek -- je¶li nie, to tu mo¿e le¿eæ problem.
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •