Tak, ładuje prad ale wartosc tego pradu wynika z róznicy potencału, czyli róznicy napiec. Rozumiesz ? Nie pisz ze bzdury piszemy bo to moj zawod. Jak auk ma np 13v i alternator daje 13v to nawet 1mA pradu do akumulatora nie popłynie. A ta regula mowiaca ze prad ładowania powinien wynosi 1/10 wartosci pojemnosci aku ma zastosowanie do ładowania z prostownika. I myslisz ze jak w prostowniku regulujesz ten prad ? Własnie napieciem. Pokretło regulacji ustawia wartosc napiecia taka aby popłyną okreslony prad.
Dokładnie tak jak piszesz. W przypadku e38 alternatory Boscha w wersji 120/140A osiagaja duzą sprawnosc dosyc szybko, przy typowym zapotrzebowaniu na prad ( swiatło, audio, ogrzewanie... ) wystarczą im obroty niewiele wyzsze od biegu jałowego. To mozna zaobserwowac w samochodzie autora tematu - wspomina ze napiecie jest własciwe gdy silnik jest zimny czyli gdy obroty sa troche wyzsze. Natomiast po rozgrzaniu oborty biegu jałowwego nie zapewniaja juz tego minimalnego napiecia.