Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Wątek: M62B44 ładowanie 12,8V max 14,2V

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar royal
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    208
    BMW
    BYLO e39 540i E38 740i E46 330Ci JEST E65 745i
    Skąd
    Skocżów
    dobra aleee moj aku wczoraj naladowany ma napiecie 13,3V wiec na postoju moj alternator ma mniejsze ladowanie niz aku napiecie...JAKIE WY MACIE LADOWANIE NA WOLNYCH OBR?? mialem juz w tym samochodzie 4 akumulatory w tym dwa calkiem nowe.... a jak sprawdzałem pobor pradu to kilkanascie razy idealnie sapdal do 0,03A ... moze byc ze auto poprostu czasem nie iedzie spac???
    ...Pełny Serwis AUTOKLIMATYZACJI....

  2. #12
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,308
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    1. Sprawdź ładowanie na aku
    2. Sprawdź ładowanie BEZPOŚREDNIO na stykach alternatora

    Jak wyjdzie, że alternator na wolnych daje normalnie 13,8-14,2V to szukaj "zguby" po drodze. Zaśniedziałe przewody itp.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Cytat Zamieszczone przez royal Zobacz posta
    dobra aleee moj aku wczoraj naladowany ma napiecie 13,3V

    Po bezpośrednim ładowaniu, akumulator zawsze będzie miał napięcie sporo wyższe niż nominalne. Dopiero po kilku godzinach kiedy nie korzysta się z akumulatora napięcie na jego klemach się ustabilizuje i wyniesie około 12,6; 12,8V czasami jeszcze mniej.

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    182
    BMW
    E32 730i m30, E38 740i m62tu
    Skąd
    Ostrołęka
    Ja u siebie mam ładowanie na drugim z rzędu alternatorze w zakresie 13,2 - 14,4. Na biegu jałowym jak silnik jest zimy daje ponad 14, ale gdy auto się rozgrzeje to spada 13,2 do 13,6. Dodam że w tym drugim mam nowy regurator napięcia. Czasami po włączeniu grzania tylniej szyby spada do 12,8. Ja w tym nic dziwnego nie widzę. Różnica między pomiarem przy aku i pod maską wynosi u mnie 0.1v. W teście 9 podawana jest zawsze ta niższa wartość spod aku.

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar royal
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    208
    BMW
    BYLO e39 540i E38 740i E46 330Ci JEST E65 745i
    Skąd
    Skocżów
    teraz mierzylem akumulator 20godzin po ladowaniu ma 13,23V.... jutro wsadzam go do autas i bede mierzyl ile na alternatorze i ile na aku.... a jak sprawdzic spiecie w instalacji??? i jeszcze jedno pytanie... tylna szyba nie grzeje ale gdy ja wlacze napiecie ladowania spada drastycznie...jutro zmierze to co trzeba i napisze wszystkie dane i obserwacje
    ...Pełny Serwis AUTOKLIMATYZACJI....

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    minimalne ładowanie na wolnych obrotach przy zapalonych światłach to 13.9V - wszystko poniżej oznacza że coś jest nie halo, 13.6 i 13.3 absolutnie nie jest dopuszczalne...
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    182
    BMW
    E32 730i m30, E38 740i m62tu
    Skąd
    Ostrołęka
    Cytat Zamieszczone przez koNik_N Zobacz posta
    minimalne ładowanie na wolnych obrotach przy zapalonych światłach to 13.9V - wszystko poniżej oznacza że coś jest nie halo, 13.6 i 13.3 absolutnie nie jest dopuszczalne...
    Altyernator chłodzony cieczą działa na innej zasadzie niż zwykły. Można powiedzieć że to mały komputer. 12.8v to już jest ładowanie aku. W tym przypadku o ładodowaniu decyduje co innego niż w zwykłym alternatorze. W przypadku tego alternatora o ładowaniu decyduje miedzinnymi komp.
    Ostatnio edytowane przez pablo_k3 ; 19-01-2011 o 21:33

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar royal
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    208
    BMW
    BYLO e39 540i E38 740i E46 330Ci JEST E65 745i
    Skąd
    Skocżów
    mam zwykly alternator 120A chlodzony powietrzem
    ...Pełny Serwis AUTOKLIMATYZACJI....

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tomar
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    159
    BMW
    E38 m62b44 , E39 m62b44
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez pablo_k3 Zobacz posta
    Altyernator chłodzony cieczą działa na innej zasadzie niż zwykły. Można powiedzieć że to mały komputer. 12.8v to już jest ładowanie aku. W tym przypadku o ładodowaniu decyduje co innego niż w zwykłym alternatorze. W przypadku tego alternatora o ładowaniu decyduje miedzinnymi komp.
    12.8V to nie jest ładowanie. Nie zachodzi wowczas naprawde zaden proces ładowania. Prawa elektrotechniki sa równe dla wszystkich :) W skrócie - cela akumulatora ma napiecie znamionowe 2.10 - 2,15 V . 6 cel połaczonych szeregowo w akumulator daje napiecie 12,6 - 12.9 V W praktyce dochodzi czasem do nawet 13.2V czyli 2,2V na ogniwo ( wg testów porównawczych oraz w własnego doswiadczenia ) I teraz aby proces ładowania zachodzil napiecie na kazdej celi musi byc wyzsze o min 0,2V . Daje nam to minimalne napiecie ładowania 13.8v . Z reszta tak jak Kolega wyzej wspomniał przyjmuje sie w motoryzacji za prawidlowe minimalne napiecie alternatora na biegu jałowym ok 13,7-13,9 V, natomiast idealne to ok 14,4v i do tego dąży regulator napiecia.
    Ostatnio edytowane przez Tomar ; 20-01-2011 o 03:37

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    182
    BMW
    E32 730i m30, E38 740i m62tu
    Skąd
    Ostrołęka
    Mam drugi alternator który ładuje w taki sposób i jeszcze nigdy nie padł mi akumulator.. Poruszałem ten temat z fachowcami którzy siedzą w temacie dobre 20 lat i zaden z n ich nie widział w takim ładowaniu nic dziwnego. Nie mówie tu o pseudo-mechamikach, ale ludziach którzy składają takie alternatory z zamkniętymi oczami. Powtórze że moje auto ładuje jak jest zimne na biegu jałowym 14.4v a po rozgrzaniu potrafi być nawet 13.3V i w aku zawsze swieci mi się zielona. W moim przypadku o napięciu nie decyduje tylko sam regulator napięcia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •