Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: M30 gaśnie po odpaleniu ;-(

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    od za dużego??? mi zawsze mówiono że gaz strzela jak jest za uboga mieszanka ;-) (stąd ryzyko przy końcówce gazu w zbiorniku)
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Silnik M30 nie jest taki prosty chyba że porównujemy go do M70.
    Moje zdanie jest takie gaz zwykły max do 4 cylindrówki prostej końcówki.
    A jak wypowiecie sie na temat zwykłego gazu do M70 da sie zrobić żeby to było dobrze? Bo ja myślę że to nie możliwe

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    M30 to zwykłe, najbardziej standardowe OHC jakie można sobie wyobrazić z jednym wałkiem i 2 zaworami na cylinder (nawet zawory ma regulowane jak Łada ;-) )! Co w nim jest skomplikowanego wg. Ciebie?
    Ostatnio edytowane przez koNik_N ; 27-12-2010 o 17:45
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  4. #4
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    Konrad i zupełnie się z tobą zgodzę to przykład najprostszego modelu sinika nie ma w nim nic z żadnych cudów nowoczesnej techniki nawet w tamtych latach
    kaczy jeśli masz choć odrobinę orientacji w konstrukcji silników spalinowych nie powinno cię dziwić że M30 TO STARY TŁUK ALE ZA TO JAKŻE WYTRZYMAŁY

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    może wy macie tłuki. Dla mnie M30 To bohater.
    Dla mnie przepływka mogła by być inaczej zrobiona przepustnica EML nie wypał albo lepsza czujnik położenia wału czujnik położenia przepustnicy i kilka pierduł nie jest to silnik jak w ładzie...

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    mówisz o osprzęcie a to co innego, konstrukcyjnie to traktor, i dla gazu to tez traktor ;-) dlatego musi działać ;-)
    głupi fiatowski DOHC z lat 60 jest bardziej zaawansowany konstrukcyjnie (np kształt komór spalania)...
    Ostatnio edytowane przez koNik_N ; 27-12-2010 o 23:30
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez koNik_N Zobacz posta
    mówisz o osprzęcie a to co innego, konstrukcyjnie to traktor, i dla gazu to tez traktor ;-) dlatego musi działać ;-)
    głupi fiatowski DOHC z lat 60 jest bardziej zaawansowany konstrukcyjnie (np kształt komór spalania)...
    Jeśli temat dotyczyłby wytrzymałości to fiatowski DOHC wraz z fordowskim DOHCem mogłyby nie starczyć na połowe z tego co robi "traktor" M20/M30.
    Czarne e32 w benzynie!


  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    rozmawiamy o skomplikowaniu tego silnika pod kątem zasilania instalacją II-gen ;-)
    a co do wytrzymałości to się zgadzam ;-) ...choć rajdy akurat pokazały co innego jeśli chodzi o lampredi TC... ale to inna bajka
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Dziękuję, zauważyłem.

    Gaz do starego deohaca bez ceregieli. Na przykładzie zwykłego N9C dobrze dobrany mikser przed przepustnicą plus mały pod krokówkę i tyle.
    Stopień zaawansowania instalacji na śrubę względem M20/M30 podobny.

    Dokonań włoskich rozwiązań w dziale historii rajdowej nie znam, ale jest to dla mnie bez znaczenia :D

    Poziom zasłużenia wspomnianych niemieckich R6 jest dla mnie wystarczająco satysfakcjonujący, obserwując scenę e30 w sieci, jednostki te zaskakują nieustannie :D
    Czarne e32 w benzynie!


  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    rozumiem że nie słyszałeś o Delcie Integrale, Delcie S4 czy 131 Abarth? Wszystkie oparte na tym samym silniku ;-)
    Mówiąc o M30 traktor nie miałem zamiaru nic mu ujmować, jestem zdania - że im prostsze rzeczy tym lepsze :-)
    M30 to świetny silnik, jedyne co bym mu dodał jako konstruktor (kosztem awaryjności) to popychacze hydrauliczne. Reszta jak dla mnie jest wystarczająca pod każdym względem.
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •