od za dużego??? mi zawsze mówiono że gaz strzela jak jest za uboga mieszanka ;-) (stąd ryzyko przy końcówce gazu w zbiorniku)
od za dużego??? mi zawsze mówiono że gaz strzela jak jest za uboga mieszanka ;-) (stąd ryzyko przy końcówce gazu w zbiorniku)
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0
Silnik M30 nie jest taki prosty chyba że porównujemy go do M70.
Moje zdanie jest takie gaz zwykły max do 4 cylindrówki prostej końcówki.
A jak wypowiecie sie na temat zwykłego gazu do M70 da sie zrobić żeby to było dobrze? Bo ja myślę że to nie możliwe
M30 to zwykłe, najbardziej standardowe OHC jakie można sobie wyobrazić z jednym wałkiem i 2 zaworami na cylinder (nawet zawory ma regulowane jak Łada ;-) )! Co w nim jest skomplikowanego wg. Ciebie?
Ostatnio edytowane przez koNik_N ; 27-12-2010 o 17:45
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0
Konrad i zupełnie się z tobą zgodzę to przykład najprostszego modelu sinika nie ma w nim nic z żadnych cudów nowoczesnej techniki nawet w tamtych latach
kaczy jeśli masz choć odrobinę orientacji w konstrukcji silników spalinowych nie powinno cię dziwić że M30 TO STARY TŁUK ALE ZA TO JAKŻE WYTRZYMAŁY
może wy macie tłuki. Dla mnie M30 To bohater.
Dla mnie przepływka mogła by być inaczej zrobiona przepustnica EML nie wypał albo lepsza czujnik położenia wału czujnik położenia przepustnicy i kilka pierduł nie jest to silnik jak w ładzie...
mówisz o osprzęcie a to co innego, konstrukcyjnie to traktor, i dla gazu to tez traktor ;-) dlatego musi działać ;-)
głupi fiatowski DOHC z lat 60 jest bardziej zaawansowany konstrukcyjnie (np kształt komór spalania)...
Ostatnio edytowane przez koNik_N ; 27-12-2010 o 23:30
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0
rozmawiamy o skomplikowaniu tego silnika pod kątem zasilania instalacją II-gen ;-)
a co do wytrzymałości to się zgadzam ;-) ...choć rajdy akurat pokazały co innego jeśli chodzi o lampredi TC... ale to inna bajka
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0
Dziękuję, zauważyłem.
Gaz do starego deohaca bez ceregieli. Na przykładzie zwykłego N9C dobrze dobrany mikser przed przepustnicą plus mały pod krokówkę i tyle.
Stopień zaawansowania instalacji na śrubę względem M20/M30 podobny.
Dokonań włoskich rozwiązań w dziale historii rajdowej nie znam, ale jest to dla mnie bez znaczenia :D
Poziom zasłużenia wspomnianych niemieckich R6 jest dla mnie wystarczająco satysfakcjonujący, obserwując scenę e30 w sieci, jednostki te zaskakują nieustannie :D
Czarne e32 w benzynie!
rozumiem że nie słyszałeś o Delcie Integrale, Delcie S4 czy 131 Abarth? Wszystkie oparte na tym samym silniku ;-)
Mówiąc o M30 traktor nie miałem zamiaru nic mu ujmować, jestem zdania - że im prostsze rzeczy tym lepsze :-)
M30 to świetny silnik, jedyne co bym mu dodał jako konstruktor (kosztem awaryjności) to popychacze hydrauliczne. Reszta jak dla mnie jest wystarczająca pod każdym względem.
'59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0