Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Problem ze skrzynią! - E38

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    155
    BMW
    chwilowo brak
    Skąd
    Śląsk
    Witam. Dziś byłem na warsztacie gdzie naprawiają automaty, ale gość rządził się swoimi prawami, że tak powiem i nie dał sobie nic powiedzieć...

    Więc tak:
    Samochód i skrzynia była już rozgrzana (jednak tego świstu przy dobrym rozgrzaniu prawie całkowicie nie słychać)
    Odpalił samochód
    Dał na pozycję N
    Podniósł samochód
    Odkręcił delikatnie od spodu duży imbus
    Trochę oleju wyciekło

    I w ten właśnie sposób stwierdził, że stan jest OK.
    Dziwny gość! Po to wszystko całkowicie inaczej niż wszędzie piszą! Chyba naprawiał automaty tylko w cinquecento xD

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    73
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Wrocław
    Bo tak właśnie się sprawdza stan. Jeśli już nie cieknie na włączonym silniku to jest stan max.
    Chciałbym umrzeć jak mój dziadek, we śnie, a nie w panice jak jego pasażerowie..

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar phmb
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    184
    BMW
    E38 740d + F02 750Li
    Skąd
    Kamień Pomorski
    Choć z tego co mi wiadomo stan powinien być sprawdzany na pracującym silniku i na pozycji "D"... Choć mogę się mylić - nie jestem specjalistą w tej dziedzinie...

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    155
    BMW
    chwilowo brak
    Skąd
    Śląsk
    Dokładnie tak samo mi się wydaje...

    Odpalony silnik OK, skrzynia na D, i skrzynia raczej chłodna niż gorąca ponieważ przy gorącej olej jest bardziej rozrzedzony, więc też jego objętość jest większa...
    Ale też tego na 100% nie wiem, więc dlatego piszę na forum! :) Wiem tylko, że zazwyczaj piszą tak na forach, i jak kiedyś dolewali mi olej w E32 750 w Katowicach w M-AUTO to musiałem je zostawić na noc żeby mogli rano na zimnym (ale oczywiście chodzącym silniku i skrzyni) sprawdzić stan i dolać brakujący olej.

  5. #15
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,269
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Po pierwsze to ważna jest temperatura oleju w samej skrzyni, a nie temperatura silnika. Jedno z drugim nie jest za bardzo powiązane(silnik może mieć już temperaturę roboczą, a olej w skrzyni dopiero 35*C).

    DIS podaje, że silnik ma być odpalony, skrzynia na P. Nie pamiętam przedziału temperatur oleju w skrzyni(bodajże 35-50*C).
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    155
    BMW
    chwilowo brak
    Skąd
    Śląsk
    Witam. I byłem w M-AUTO w Katowicach, z tym, że samochód tam nie stał na noc a tylko kilka godzin i nie do końca usłyszeli ten dźwięk... W każdym bądź razie uzupełnili 0,5l oleju, dziś rano odpalam i to samo... :/
    Poza tym nawet już przy rozgrzanym silniku jakby przy większym wysiłku skrzyni (przyspieszanie), słychać to tak delikatnie przez chwile po zmianie biegu.
    Stwierdzili, że być może to pompa w samej skrzyni, ale niestety tak naprawdę nie słyszeli tego dźwięku... :/

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    569
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Bytom
    ale skoro dobrze zmienia biegi to coś innego ? Właśnie jakaś pompa....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •